3 Reacties

één jaar geleden

Hier een dochter die zolang ik kan herrineren al niet wilt knuffelen en kusjes geven. Ook sochtends met uit bed halen blijft ze zitten, ze reikt ze ook niet. Als we vragen voor een kusje of knuffel zegt ze neee en als we haar een kusje willen geven ofz dan begint ze te jammeren. Als we haar op de arm hebben dan wilt ze af. Als we weg zijn geweest en we komen terug maakt t haar ook niet zoveel uit. Je moet echt geluk hebben als je eens een kusje of knuffel krijgt van haar. We denken dat ze gewoon zo is, jammer voor ons maar ja. Aan de andere kant ook wel fijn dat ze goed haar grenzen aan kan geven ook naar andere mensen als ze niet wilt.

één jaar geleden

Mijn dochter is echt gek op knuffelen. Ze heeft wel fases dat ze nee zegt als ik vraag om een kus, dan kijkt ze er ook ondeugend bij. Maar meestal zit of staat ze tegen ons aan, of een hand op ons been of arm, ze zoekt veel contact. Ik denk echt dat het aan het karakter ligt. Ik ben nu zwanger van de 2e, kans bestaat natuurlijk dat dat kindje minder van knuffelen houdt.

één jaar geleden

Mijn oudste, een dochter van inmiddels 5, wilde op die leeftijd ook niks van kusjes en knuffels weten. Vreselijk vond ze het. Nu is ze al veel meer van de knuffels en kusjes maar wel beperkt en lang niet bij iedereen. Ze is meer van de woorden en roept de hele dag dat ze van me houdt🥰 Sommige houden er meer van dan anderen.