Mijn zoontje is vorige maand 2 geworden.
Het eten is eigenlijk altijd al wel moeizaam (met fases goed), eigenlijk is hij nooit echt happig op eten geweest. Zelfs als baby niet echt op z'n flessen, hij dronk nooit gulzig ofzo, was heel snel tevreden en vol (sliep top). Mee eten met de pot is altijd moeilijk gegaan dus krijgt hij eigenlijk altijd nog een potje savonds, dit ging redelijk. Brood tussen de middag vind hij wel lekker en ook yoghurt, skyr etc. Fruit heb ik altijd aangeboden maar wil hij al zeker 9 maanden niks meer.
Sinds een aantal weken eet hij savonds echt helemaal niks meer.. 3 happen van een potje met veel moeite en dan krijgt hij nog 100-200ml skyr voordat hij gaat slapen (dat gaat gelukkig nog wel). Als ik hem na z'n potje nog een broodje probeer te geven wil hij dit ook niet en ook een danoontje gaat er met moeite in. Maar ook als we iets eten wat hij heel lekker vind bijv frikadel of pannekoek eet hij hier amper van. Tot vorige week at hij nog wel lekker 2 broodjes tussen de middag maar nu ook dat niet meer.
Het is dan ook niet zo dat hij sochtends heel veel honger heeft.. hij krijgt dan altijd nog een fles maar drinkt die niet eens meer op.
Dus wat eet hij nu?
Sochtends zegmaar 200 ml papfles
Iets van een koekje oid
Lunch eerst 2 broodjes maar nu 2 happen Brood en wat yoghurt
Na z'n dutje nog weer iets van een koekje of snoepje
Avondeten 3 happen potje, soms 2 hapjes Brood, beetje danoontje
Skyr voor het slapen.
Hij heeft ook mega grote amandelen, nu niet ontstoken! Hiervoor zijn we al bij de KNO maar die willen ze er niet voor 3 jaar uit halen. Ze zijn nu niet ontstoken en een koekje gaat er ook prima in.. dus of het aan amandelen ligt of toch dwars peutergedrag? Ik ben bang dat doordat hij hier toch regelmatig last van heeft het eten gewoon een 'ding' wordt en dit wel invloed heeft.
Ik begin me echt n beetje zorgen te maken.. hij is heel erg lang (zit nu in maat 104!) en slank. Eet dus niks geen fruit, groenten, brood.
Wat moet ik hiermee aan?