4 Reacties

één jaar geleden

19 maand bedoel ik dus, jeetje wat vliegt de tijd 😅

één jaar geleden

Ten eerste.. je moet helemaal niks. Doen wat goed voelt en wat voor jullie werkt. Daarnaast lees ik wel, dat de nachten rommelig zijn. Dat zou bijv wel kunnen komen door teveel slaap overdag. Maar dat hoeft niet natuurlijk! Hoelang slaapt je dochter snachts? Bedtijd en opstaan etc. En hoelaat tot hoelaat overdag?

één jaar geleden

Mn zoontje is ook 19 maanden en ik merk heel erg dat 1 slaapje voor hem gewoon te weinig is. Hij redt 13.00 uur niet en slaapt vaak al rond 11.30 uur (en is om 11 uur al mega chagrijnig omdat hij moe is) en dan slaapt hij tot 13.45 uur en is de middag te lang voor hem. Dan is hij om 17.00 uur al aan het ‘zeuren’ om avond eten want hij wil naar bed. Hij gaat ook bij de gang deur staan en roept ‘klaar!’ Hij is de hele dag ook overstuur. Op de opvang zien ze ook al een ongelukkig mannetje en ik ben hem de hele dag aan het entertainen, want hij vindt ook niks goed of leuk. Kortom, ik ga denk weer terug naar twee slaapjes

één jaar geleden

Hier is het ook een tijdje rommelig geweest. Toen hij nog 2 dutjes deed, ben ik het ochtenddutje gaan inkorten naar max 30 min op advies. Dus wakker maken, dat vond ik wel mega lastig, maar ik heb daar zo geen spijt van gehad. De overgang naar 1 dutje ging hierdoor soepeler. Hij sliep dan vaak van 0930-1000 of iets 0945-1015. In de middag sliep hij dan nog ongeveer 1,5 tot 2 uur van 1300-1500 of 1330-1530. Bij het overstappen naar 1 dutje heb ik in het begin van die rustmomenten ingepland, dan ging ik even met hem zitten op de bank met een boekje of een filmpje van juf roos. Heb toen ook niet veel gepland in die week om te zorgen dat het rustig was. Je geeft zelf aan dat de nachten altijd al rommelig zijn dus het kan natuurlijk helemaal niet helpen, maar heb vaker gehoord dat teveel slaap overdag invloed kan hebben op de nacht.