20 Reacties

5 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je moet stoppen?

5 jaar geleden

Ja dat vraag ik mij ook af... ik werk in de kinderopvang

5 jaar geleden

Reactie op Mommysnoes

Ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. Ik ben zelf trouwens ook kleuterleerkracht.

5 jaar geleden

Reactie op Mommysnoes

Ja hoor, dat is op veel scholen verplicht. Ik sta bij peuters en omdat ik blijkbaar nooit gevaccineerd ben voor Hepatitis B, ik een CMV infectie aan het doormaken ben en daarmee dus moet opletten en ivm tillen en contact met urine en stoelgang enzo. Vriendin en collega was vorig schooljaar zwanger en moest meteen stoppen. Is blijkbaar de regel bij ons.

5 jaar geleden

Nee, maar wel leerkracht van groep 5/6

5 jaar geleden

Ja hoor, dat is op veel scholen verplicht. Ik sta bij peuters en omdat ik b ...
Klinkt heel erg logisch. Sterkte! Denk aan jou en je kindje. Als t beter is om te stoppen dan is dat zo!

5 jaar geleden

Reactie op Mommysnoes

Klinkt heel erg logisch. Sterkte! Denk aan jou en je kindje. Als t beter is ...
Dankje! Ja ik wil ook echt geen bewuste extra risico's nemen. Ik ga mijn klasje wel missen dit schooljaar. ❤

5 jaar geleden

Ik ben ook kleuterjuf! Heb nog nooit eerder gehoord van dat verplicht stoppen zo vroeg in de zwangerschap. Sterkte!

5 jaar geleden

Reactie op n.danielle90

Ik ben ook kleuterjuf! Heb nog nooit eerder gehoord van dat verplicht stopp ...
Mag ik vragen of jij van België of Nederland bent?

5 jaar geleden

Geen kleuterleerkracht, maar logopediste in het buitengewoon onderwijs. Wij moeten ook meteen stoppen als we zwanger zijn. Zowel owv risico CMV als omdat we met kinderen met ernstige gedragsproblemen werken. Mijn 2e zwangerschap, 1e is half september in een vroege mk geëindigd. Dit is dus al de 2r keer dit schooljaar dat ik dat zo vroeg moet gaan zeggen 😬 1e keer is het dus niet goed geëindigd en dan is het wel vervelend dat iedereen het weet, maar aan de andere kant krijg je ook veel steun en medeleven. Het viel op zich nog wel mee dus. Mijn directie was toen ook erg begripvol, waardoor ik het nu minder moeilijk vind om het opnieuw te melden. En het is goed om te weten dat we het voor de veiligheid van ons kindje doen!

5 jaar geleden

Hier kinderopvang, werk de hele dag met poep plas en snot dus😂 vorige zwangerschappen gewerkt tot 34 weken..

5 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Geen kleuterleerkracht, maar logopediste in het buitengewoon onderwijs. Wij ...
Dankjewel voor je reactie, dat geeft toch wel wat geruststelling dat je veel steun kreeg toen. Het gevoel dat er nog vanalles kan foutlopen geeft mij ook angst om het zo vroeg te moeten zeggen. Ik blijf natuurlijk positief en dolgelukkig op dit moment, maar zijn wel dingen die eens door je hoofd durven spoken. Dankjewel! 🍀

5 jaar geleden

Dankjewel voor je reactie, dat geeft toch wel wat geruststelling dat je vee ...
Ik was doodsbang de eerste keer dat ik het moest gaan melden 🙈 maar uiteindelijk dus allemaal goed meegevallen, ondanks dat het jammer genoeg niet goed is afgelopen. Nu natuurlijk ook wat makkelijker omdat iedereen nu toch al wist dat we ermee bezig waren.. En ik ben ook wel blij met die verlengde herfstvakantie, dat geeft toch 2 extra weekjes, iets meer zekerheid dus.. Heel normaal dus hoe je je voelt denk ik, maar komt wel goed! 🍀

5 jaar geleden

Ik ben ook kleuterjuf. Nu zwanger van m’n derde maar ben nooit eerder gestopt dan 36 weken 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Ik ben ook kleuterjuf (in nl). Wij moeten hier gewoon doorwerken bij zwangerschap. Alleen bij extreme gezondheidsrisico's zoals een auto imuunziekte moet je stoppen.

5 jaar geleden

Ik werk op een kinderopvang op de peutergroep. Ik hoef ook niet eerder te stoppen met werken. Alleen in de gaten houden als er bijv bepaalde ziektes heersen die niet goed zijn voor zwangere. Dan moet ik paar dagen thuis blijven

5 jaar geleden

Reactie op Mierin

Ik ben ook kleuterjuf (in nl). Wij moeten hier gewoon doorwerken bij zwang ...
Denk dat dat inderdaad een groot verschil is met België dan. Hier word je steeds preventief verwijderd. Gek hoe het zo kan verschillen he