44 Reacties

één jaar geleden

Jup 🙈 Sinds ze geboren is: 5 x buikgriep 2 x corona 4 x flink verkouden zo’n 2 weken Ik heb geen partner en werk 32 uur. Het hakt er allemaal flink in. Zeker met buikgriep. Was laatst zo ziek heel de nacht non-stop spugen en naar de wc. Dat ik bijna een ambulance wilde bellen omdat ik me voelde wegvallen. Gelukkig kon ik mn ouders 05:00 uur bellen en die zijn naar me toegekomen en hebben mijn dochter uit bed gehaald. Ze zijn toen ook gebleven om mij in de gaten te houden. Maarja daarmee stak ik dus ook mn ouders aan. Dus 9 van de 10 keer moet ik het wel alleen oplossen. Mama’s kunnen gewoon niet ziek zijn 🙈 het is volhouden en doorgaan. Maar het valt niet mee. Ik snap je gevoel helemaal. En de kleintjes brengen alles mee naar huis als ze op een kdv zitten. Sterke alle power mama’s 👊🏻🥰

één jaar geleden

Ugh, herkenbaar. Geen geweldige tips helaas... Ik probeer elk mogelijk moment te benutten om te rusten. En koffie. Zonder koffie zou ik compleet miserabel zijn.

één jaar geleden

Geen tips, alleen herkenbaarheid. En hier wisselen we elkaar allemaal precies mooi af 😅 wanneer is het weer lente?

één jaar geleden

Ohhh verschrikkelijk. En wat kan dat dan zwaar zijn…! Onmogelijk. Dit seizoen mag ik het nog afkloppen maar vorig jaar tussen kerst en april echt meerdere keren buikgriep gehad, Corona, nog wat verkoudheden en mijn vriend een paar keer keelontsteking inclusief antibiotica. En dan de kleine zelf natuurlijk ook nog ziek. Gaf toen nog borstvoeding en wist op een gegeven moment echt niet meer hoe. Sterkte…!!! Nog twee maanden volhouden en dan wordt t weer beter 😅

één jaar geleden

Google 'weerstand verbeteren' en overal komen ze met 'genoeg nachtrust'.. Dat is juist het probleem met 1.5 jaar slaapgebrek 😫😫 Zeker het eerste jaar hier ook wekelijks wel feest en ook continu koortslip enzo. Inmiddels meer rust gevonden en gaat het beter ondanks gebroken nachten. Het helpt mij om stress te verminderen door beter te plannen. Veel regelmaat. Gezond eten en geen alcohol. Verder echt vroeg naar bed, boekje lezen etc. Dan ga ik meer ontspannen de nacht in ipv 'shittt over 2 uur komt hij al voor een fles'. En vooral accepteren dat het soms loodzwaar is, want anders geeft het nóg meer stress haha 😅

één jaar geleden

Jup...hier ook aannhet kwakkelen. Clienten op werk onlangs allemaal grieperig, koorts en snotverkouden....hier thuis 2 snotterende kids, partner die zich niet fit voet ook...mama werkt wel door, paracetamolletje erin en gaan 🙊 Nee gekkigheid, ik moet nu echt op mezelf gaan passen. Meestal loop ik er wel mee door en valt het mee, maar deze hakt erin dit keer. Probeer tussendoor wat rust te pakken, niet teveel te willen en lief zijn voor mezelf.

één jaar geleden

Yup... en nu als nadeel van maar door blijven gaan.. al 3 dagen met migraine op bed😔gaat nu gelukkig wat beter dan de afgelopen 2 dagen maar wat een hel weer..

één jaar geleden

Reactie op 19Marloes90

Yup... en nu als nadeel van maar door blijven gaan.. al 3 dagen met migrain ...
Hier ook sinds gister migraine! Kwam zo tijdens het werk opzetten (erg fijn als je werkt in de kinderopvang)… Vorige maand voedselvergiftiging en die maand daarvoor nierbekken ontsteking en ontstoken amandelen. De maand daarvoor buikgriep… 2x 😑 Nu thuis en hopelijk morgen weer aan de bak 💪 we gaan maar door! En genoeg rust en slapen… ik sta 9/10 keer uit maar in je hoofd blijf je aan staan! Vooral als die kleine smurf snachts zo in de weer is 😵‍💫 Als die ‘to do’ lijstjes in m’n hoofd 😓 het gaat gewoon maar door… met andere woorden.. ik gooi er maar weer een was in 🫠

één jaar geleden

Sinds 4 weken naar de opvang en ik heb buikgriep gehad, keelpijn, een neusverkoudheid en loop nu met een koortslip rond. Man heeft ofcourse nergens last van. Zoontje zelf 2x buikgriep en ook keelpijn/verkoudheid en ik denk ook het RS virus want hij was heel benauwd. Ik heb 0 tips dus lees graag mee

één jaar geleden

Nee gelukkig niet Maar wel al de hele week zeurende hoofdpijn heel vervelend. Wel dochter die slecht in slaap valt deze week. Waardoor ik ook gestrest van raak ik denk dat het daardoor komt. En ben veel moe

één jaar geleden

Ja zeker herkenbaar, ik ben in 1,5 jaar nog nooit zo vaak ziek geweest. Voor ik moeder was ging ik gewoon wat vroeger naar bed met wat paracetamol en dan ging het wel weer. Nu lukt dat gewoon niet met die gebroken nachten. M’n vriend draait onregelmatige diensten en ik lijk wel altijd ziek tijdens zijn nachtdiensten… 😅

één jaar geleden

Hier ook vaak ziek, maar elke morgen gemberthee helpt wel voor betere weerstand!

één jaar geleden

Gelukkig geen buikgriep *afkloppen* Wel al sinds begin december griep. Ik 2 x, onze dochter 2x en mijn man nu al voor de 4e keer. Wat een ellende! Zei al voor de grap: volgend jaar overwinteren in een zonnig oord.

één jaar geleden

Ja hier ongeveer elke maand eens ziek. Kk ben ook "die nieuwe die continue ziek is" Of ik ben ziek of zoontje is ziek of beide🙈

één jaar geleden

Hier is altijd wel iemand ziek. Of m’n man, of ik. Of 1 van de kinderen 😅 tijd voor zomer

één jaar geleden

Reactie op tango

Hier ook sinds gister migraine! Kwam zo tijdens het werk opzetten (erg fijn ...
Plaatste dit 2 weken gelezen en ben weer vanaf afgelopen zaterdag ziek met een bijholteontsteking, keelontsteking, koppijn. Sinds vandaag m’n kind ook ziek (betaal de opvang maar hij is altijd ziek) en morgen weer aan het werk 🤷🏻‍♀️ hoe dan?

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Jup 🙈 Sinds ze geboren is: 5 x buikgriep 2 x corona 4 x flink verkouden zo ...
Hier kabbelt het ook lekker voor. Ben heel 2023 nog niet beter geweest nog geen dag. Vandaag bloed laten prikken ben benieuwd. Inmiddels weer 2 x buikgriep, middenooronsteking erbij voor op t lijstje 🥹

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Hier kabbelt het ook lekker voor. Ben heel 2023 nog niet beter geweest nog ...
Ach wat vervelend 😣 dat is dus helemaal drie keer k*t! Ik hoop dat je snel weer beter bent/dat er een oplossing komt.. 💐 beterschap

één jaar geleden

Ahh wat vervelend voor jullie beide @tango en @babymaehley. Ik begin zelf ook weer zoek te worden. Laat de lente maar komen!

één jaar geleden

Dankjulliewel 🤗 Ja voel me zo belabberd. Heb gewoon geen hoop meer op herstel. De huisarts vond t nu ook wel extreem. Beterschap ook voor jullie mama’s 😘