44 Reacties
één jaar geleden
Hier ook echt verschrikkelìjk dan is Nico ziek dan ben ik weer ziek. Ik ben echt al kei vaak afwezig geweest op het werk. En andere collega's zijn nooit ziek. Steekt enorm tegen om telkens de enige te zijn die zo vaak afwezig is
één jaar geleden
Reactie op tango
Plaatste dit 2 weken gelezen en ben weer vanaf afgelopen zaterdag ziek met ...
Ik ben nog steeds niet van m’n verkoudheid af! Blijf er echt in hangen en nu ook elke nacht constant hoesten en het gaat maar niet over.. al vanaf eind januari verkouden en ellendig! ☹️
één jaar geleden
Hier inmiddels ook een voorhoofdsholteontsteking eroverheen.
Ik heb morfine pillen gekregen. Wat ellende. Ben net met een nieuwe baan begonnen en niemand kent me nog “hersteld”.
Ben dit jaar nog geen 1 dag fitter geweest. Echt rol van het een in het ander en allemaal zo extreem. Laatst ook antibiotica gehad liep ik een allergische reactie op. Kon er ook nog wel bij.
En ik heb bijna dagelijks wel verhoging (38,5) meer mensen last van?
één jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Hier inmiddels ook een voorhoofdsholteontsteking eroverheen.
Ik heb morfin ...
Ziet er echt heftig uit! Hebben ze bij jullie op het werk er niet te veel problemen mee? Ik heb een gigantische preek gekregen dat ik me te dikwijls ziekmeld en nog vanalles
één jaar geleden
Reactie op Jessica 925
Ziet er echt heftig uit! Hebben ze bij jullie op het werk er niet te veel p ...
Nee, maar ik werk stug door 🙈 ik heb me alleen 1 dag ziek gemeld met de middenooronsteking en verder zit ik gewoon op kantoor. Met uitslag, ontstekingen, buikgriep en zelfs zonder stem en met koorts in de meetings 😬
Dat externen zeiden moet je niet naar bed.
Ik hoop wel dat er verbetering komt, want het is aanslag op je lichaam. Kleine heeft dit weekend een nacht bij mn ouders geslapen zodat ik kon slapen. Ben alleen dus kan normaal ook niet op de bank gaan liggen als ik ziek ben.
Wel vreemd dat je werk zo reageert. Echt iedereen is lang en extreem ziek. En zeker als je ouder bent van een klein kindje is het gewoon niet gek dat je meer ziek bent
één jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Nee, maar ik werk stug door 🙈 ik heb me alleen 1 dag ziek gemeld met de mi ...
Ja wij hebben geen opvang voor Nico als hij ziek is dus ben ik al geregeld thuis geweest met hem zelf dan ook 3 tal keer ziek geweest denk ik overgeven buikgriep en koorts bij een zware verkoudheid.
Ik weet niet of ik het als bureau job wel meer zou proberen doorzetten🤔
Maar ik sta de hele dag recht aan een machine( houtdraaibank) en dan met een helm en stoffilterinstalatie op mijn hoofd waar ik sowiesoal hoofdpijn van krijg na een lange werkdag. Dus ziek gaan werken vind ik echt geen optie🙈
Ik ben wel al verschillende dagen met een verkoudheid gaan werken maar meestal wordt het dan telkens toch erger waardoor ik na een tijdje dan toch een paar dagen uitval
één jaar geleden
Ik heb het eens terug nagekeken...
Ik ben in juli 2 dagen thuis geweest voor Nico waarvan 1 dag ingehaald op mijn vrije dag
Augustus 1 dag zelf ziek geweest
September 1dag voor Nico
Oktober 2 dagen zelf ziek
November heel de maand gewerkt
December 3 dagen voor Nico waar ik 1 dag van heb ingehaald op een weekenddag
Januari volledig gewerkt...
Eigenlijk vind ik het dan toch nog meevallen oke het is wel bijna elke maand iets maar niet dat hij weken moet betalen dat ik er niet ben. En thuis voor Nico is in principe 10 dagen per jaar dat je familiaal verlof kan nemen...
Enkel nu in februari ben ik echt nog niet veel gaan werken maar komt ook omdat ik Eigenlijk niet mag met de zwangerschap en de baas geen maat regels neemt
één jaar geleden
Ik werk in de kinderopvang en als ik me ziek meld kijkt niemand er van op 😅 vandaag al drie kinderen hier met 38 graden koorts of meer en geen ouder die ze kan komen ophalen. Straks uit bed nog drie kinderen tempen want die waren ook niet zo fit.. als je er van de 14 al 6 naar huis kan sturen op 1 dag dan is het niet raar als je zelf die week daarop ook ziek bent als PM-er.
En sommige ouders hebben hun kinderen liever ziek op de opvang dan thuis 🤷🏻♀️ dus ja dan, ben ik zelf ook geregeld ziek 🤧
één jaar geleden
Reactie op Jessica 925
Ja wij hebben geen opvang voor Nico als hij ziek is dus ben ik al geregeld ...
Nee dat is inderdaad geen doen met zo’n job. Ik heb een kantoorbaan dus dat gaat dan net wat gemakkelijker.
Ja het valt mij ook tegen hoe ziek ik ben van alle virussen. Zo extreem. Ik ken dat helemaal niet van vroeger.
Of het nou komt dat we en geen weerstand hebben door we lang thuis zijn geweest door corona. Of omdat we nog niet zo lang moeder zijn of dat het eraan ligt dat de virussen gewoon extremer zijn
één jaar geleden
Reactie op tango
Ik werk in de kinderopvang en als ik me ziek meld kijkt niemand er van op � ...
Ja niet te doen als je tussen als die snottepinnen en bacteriën aan het werk bent. Ik vind dat op de groep van mijn dochter altijd zo verwonderlijk dat die leidsters nog overeind staan. Ik zei laatst hoe doen jullie dat?
Mogen ze bij jullie wel blijven met koorts? Hier moet je ze wel ophalen al zijn ze daar nu makkelijker in. Maarja als ouder wil je ze dan toch ook thuis hebben lijkt me 🙈
één jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Ja niet te doen als je tussen als die snottepinnen en bacteriën aan het wer ...
Met 38 graden en hoger gaan we de ouders bellen. En de ene staat binnen 5 minuten op de stoep terwijl de andere ouder zijn best gaat doen om iets te regelen en aan het einde van de dag pas komt (terwijl je al om 10.30 uur belt ofzo).
De kinderen met koorts mogen niet naar bed bij ons dus het is beter als ze dan voor het slapen gehaald worden.
Daarnaast hebben wij ook niet de mogelijkheid voor 1 op 1 begeleiding dus als dat het geval is ivm ziekte (zonder koorts) dan bellen wij ook de ouders.
Sommige ouders hebben hun kinderen liever ziek op de opvang…. 🤷🏻♀️ want een ziek kind thuis is zo vermoeiend en zwaar wordt er dan gezegd 😒
Na 1 a 2 jaar heb je wel een goede weerstand opgebouwd maar soms komen er virussen voorbij die iedereen wel onderuit haalt!
één jaar geleden
Reactie op tango
Met 38 graden en hoger gaan we de ouders bellen. En de ene staat binnen 5 m ...
Meen je dat nou? Tuurlijk zijn die dagen zwaar als je kindje ziek is en alleen maar aan je geplakt is. Maar dan wil je er toch juist voor je kindje zijn? En je kindje wil jou het liefste..
Ik breng m’n dochter wel weg als ze verkouden is, want Tsja, dat is ze chronisch sinds ze naar de opvang gaat 😅 maar bij echt ziek, koorts etc dan blijft ze thuis. Ik werk meestal vanuit huis, dichtbij de opvang. Mijn werk is erg flexibel, dus kan haar altijd binnen een half uur al ophalen, indien nodig.
Zelf ben ik nu ook weer zo verkouden inclusief zere keel 🥲 nu echt bijna lente. Hoop zo dat het dan voorlopig weer even een stuk minder is.
één jaar geleden
Hey allen, even jullie advies nodig. Vrijdagmiddag 10 maart werd onze kleine ziek. Koorts. Ik zaterdagavond 11 maart hoesten en koorts. Zondagavond mijn vriend. Kleine is al aardig opgekrabbeld. Ik ben zelf gisteren bij de HA geweest en heb dus longontsteking. Nu hebben we de kleine afgelopen week niet naar het Kdv gedaan. Was echt nog te ziek. Nu zit ik te twijfelen om hem morgen een aantal uurtjes toch te laten gaan om hem weer wat afleiding te geven maar ook dat ik zelf even kan bijtanken. Wat zouden jullie doen? Hij heeft geen koorts meer. Alleen snot en nog beetje hoesten. Inmiddels energie voor 10 weer.
één jaar geleden
Reactie op tango
+5 weken zwanger en nu COVID dus we snotteren en hoesten even door.
Het vo ...
Jij bent van Nederland dan veronderstel ik?
Hier in België nog altijd 7 dagen thuis blijven bij een covid-infectie.
Zo gek dat het zo kan verschillen.