38 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou zeggen; lekker doen waar jij je het fijnst bij voelt! Een verjaardag is super overweldigend, dus persoonlijk snap ik je keuze helemaal. En ‘normaal’ ..? Wat is dat? 🤪

3 jaar geleden

Reactie op DavineH

Ik zou zeggen; lekker doen waar jij je het fijnst bij voelt! Een verjaardag ...
Je hebt gelijk..en ja wat is normaal....voor mijn is normaal..gewoon lekker ouderwets,klein..geen grote bestuurbare auto's waar ze zelf in kunnen zitten,maar een klein cadeautje..en nogmaals..ik gun het iedereen,maar ik vraag me af of de ouders het soms niet meer voor hunzelf doen dan voor het kind....

3 jaar geleden

Gewoon doen wat jij wil.. ieder zijn keuze. Wij gaan voor lekker overdreven 🤣 Het is tenslotte zijn eerste verjaardag 😊

3 jaar geleden

Nee, ik vind het niet gek. Ik ben zelf wel zo type hoe groter hoe gekker “hoe leuker”. Dat was ook bij onze bruiloft en babyshower. Alleen grappige is nu dat ik bij mijn zoontje zijn eerste verjaardag het juist wat kleiner wil doen. Met wat familieleden en vrienden. Ik zie hele mooie grote taarten voorbij komen. Ik ga voor een slagroom taart en die versier ikzelf als jungletaart. Niet alleen stuk goedkoper vaak ook lekkerder, uit ervaring. Ik maak zelf een lijstje voor cadeautjes. Ik vraag cadeautjes waar hij echt iets aan heeft. Ik zie bij vriendinnen stapels dezelfde cadeaus liggen die in een kast verdwijnen. Ik denk zelf eraan om 2 tijden aan te houden. In de ochtend 2 uurtjes en middag 2 uurtjes, zodat familie en vrienden verspreid komen. En hij tussendoor goed kan slapen. Qua hapjes. Pinterest en dan zoek ik op kinderverjaadag hapjes. Tal van leuke ideeën met ouderwetse hapjes. Trouwens ik ben wel schuldig 😂🙈 ik heb wel een cake smash gepland staan. Maar zo groots zoals ik het eerst in mijn hoofd had, doe ik niet. Heeft het kindje nog niks aan. Als zijn opa en oma er maar zijn❤️💙

3 jaar geleden

Ik vraag me ook af hoe leuk het is voor een kindje zelf zo groot. Ik merkte dat het met een kleine verjaardag al super overweldigend was voor mijn dochters. Die waren helemaal over hun toeren daarna. Wij gaan dus ook voor klein en gezellig.

3 jaar geleden

Uhhh ik heb hier nog geen seconde over nagedacht. Ik ben van het type ‘doe maar normaal dan doen we al gek genoeg’. Het is nog een paar maanden weg maar het lijkt me leuk als directe familie een taartje komt eten. Verder heeft de kleine zelf toch nog weinig besef van jarig zijn en vindt hij het volgens mij vooral gezellig als er iets gebeurt om hem heen, als er mensen zijn :) Gewoon doen wat je zelf wilt! Altijd!!!

3 jaar geleden

Reactie op 3kidsmom

Ik vraag me ook af hoe leuk het is voor een kindje zelf zo groot. Ik merkte ...
Dit dus idd......ik vraag me vaak af..vier je de eerste verjaardag vooral voor jezelf..of voor je kindje?

3 jaar geleden

Ik wil een “overdreven” verjaardag geven als ze het allemaal gaat begrijpen en er ook van kan genieten. Dus ik doe het ook lekker ouderwets. Mijn kindje is al best prikkelbaar dus al die extra prikkels bespaar ik haar maar. Ik wil wel een cakesmash shoot doen denk ik dan heb je ook leuke fotos voor herinnering aan de eerste verjaardag dat is ook een shoot met versiering etc. Net of het haar verjaardags feestje is maar het feest zelf is de bezoek al genoeg prikkels🤣😜 Het is ook heel normaal dat je een begin en eind tijd hebt. Het is tenslotte een baby feestje ☺️ik heb geen 1 baby verjaardag meegemaakt waar geen eindtijd was. Dus lekker doen wat jij wilt😊🎉🎉

3 jaar geleden

Absoluut geen gekke vraag. Ik wordt zelf knettergestoord van een drukke verjaardag, dus wij koppelen er sowieso altijd een start en eindtijd aan en nodigen niet teveel mensen uit of op een andere dag nog een keer evt. Qua hippe hapjes, euh hier is het gewoon een lekker stukje taart, blokjes kaas, plakjes komkommer, reepjes paprika, nootjes, chippie, olijven, evt smeerseltje of kaasje op een toastje en wat M&m’s. Heel hip? Vast niet. Lekker? Absoluut 😬😬😬

3 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Absoluut geen gekke vraag. Ik wordt zelf knettergestoord van een drukke ver ...
Ik ben juist gek op dat soort hapjes..vroeg alleen tips om het wat hipper te presenteren dan het eeuwige schaaltje😁

3 jaar geleden

Dit dus idd......ik vraag me vaak af..vier je de eerste verjaardag vooral v ...
Eerste verjaardag vier je sowieso voor jezelf en niet voor je kind. Die begrijpt er nog helemaal niks van😂 Gewoon lekker doen wat jij fijn vindt en wat te behappen is voor je kleintje. Begin en eindtijd is helemaal niet raar, doen wij ook altijd als het op de verjaardagen van de kinderen aankomt. Heel verstandig juist.

3 jaar geleden

Ik vind een verjaardag echt een feestje voor het kind, zou het zelf niet zo snel heel groots aanpakken dus. Een baby die 1 wordt snapt er geen zak van maar vind slingers vast mooi en het zingen en eventueel zo'n papieren feestmuts knutselen. Taartje om lekker met de handjes in te graaien en te proeven... Voor mn oudste had ik toen cupcakes gemaakt en het "glazuur" (yogurt met slagroom en een beetje klopfix) roze gemaakt met geprakt fruit. Ik heb voor de herinneringen wel veel foto's gemaakt en ook een mini fotoshoot gedaan met ballonnen om een leuke foto te hebben voor de uitnodiging. Dit doen we nu nog steeds elk jaar, dat is echt traditie en er komen ook elementen van het geboortekaartje steeds terug op de uitnodiging. Dat ga ik bij de 2e wel steeds weer doen. Dus nee, het hoeft zeker niet groots en maak het vooral leuk voor de jarige!

3 jaar geleden

Hier wordt het ook simpel gevierd hoor. Slingers, ballonnen, paar cadeaus, familie en paar vrienden en dan vind ik het helemaal prima. Hier ook geen elektrische mini Ferrari als cadeau maar denk een voetbal, zelf gebakken taartje. Gaat om het idee toch. En lekker doen wat je zelf leuk vind. Het is jou feestje ((ohnee dat van je kind😜😅🥳)

3 jaar geleden

Wij hebben tot nu toe verschillende verjaardagen gehad van kindjes die 1 of 2 werden.. Groots aangepakt door de ouders. De kindjes waren s middags niet meer te genieten en de volgende dag ook niet 🙈 Wij gaan het met die ervaring in ons achterhoofd ook klein doen. Verspreiden over 2 weekenden. We vieren het toch vooral voor onszelf, niet perse voor die kleintjes.

3 jaar geleden

Persoonlijk ben ik qua verjaardagen en feestdagen de grootste grinch die er op de hele aardkloot bestaat, ik vind weinig ergers dan dat! Maar……. Voor die kleine muis sta ik dus werkelijk te popelen om álles uit de kast te halen!😂😂

3 jaar geleden

Wij doen het ook altijd klein. Kind snapt er zelf toch nog niks van. En vanaf 5 jaar is het kinderfeestje belangrijker dan het 'grotemensen' feestje 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Ik ben juist gek op dat soort hapjes..vroeg alleen tips om het wat hipper t ...
Oh haha 🤣 eh op een stokje, etagère, mooie houten borrelplank (veel leuke ideeën op Pinterest daarover) 😃

3 jaar geleden

Wij gaan ook geen reuze feest geven ofzo... Voor mijn pluszoon nodigen we jaarlijks de peter en meter uit en doen dan samen fondue. Dat is zijn eigen keuze. Ik maak dan kleine voorgerechtje, fondue, en als nagerecht een stukje taart of bolletje ijs😅 Ik denk wel om bij de eerste verjaardag nu misschien wel mijn zussen en broers en die van mijn man uit te nodigen en de grootouders. Wellicht wordt het dan een barbeque omdat hij in de zomer verjaard. Fotoshoot; zal vooral zelf gewoon wat foto's pakken en als cadeau denk ik een loopfiets of schommelpaard. Dat ik zelf wil maken🤗 Wat hij van andere cadeau krijgt dat is natuurlijk wat ze zelf kiezen. Maar wordt niet een mega feest ofzo georganiseerd gewoon lekker in de tuin BBQ wat hapjes en een drankje

3 jaar geleden

Ik ben juist gek op dat soort hapjes..vroeg alleen tips om het wat hipper t ...
Mijn oma is daar echt super goed in in de presentatie van hapjes trouwens. Diertjes maken van de groentjes is een heel leuke vind ik. Zal eens zien of ik nog ergens foto's vind 😅

3 jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Wij gaan ook geen reuze feest geven ofzo... Voor mijn pluszoon nodigen we j ...
Deze wil ik bouwen voor Nico zijn verjaardag😅 Een hele uitdaging maar super cool project lijkt mij!