22 Reacties

4 jaar geleden

Volgens mij kan dit. ik geloof dat ik een pebble heb gekregen van men zus. en men mama heeft er tweedehands een base bijgekocht. de base zit vast in de isofix in de auto.

4 jaar geleden

Hoii, ja dit kan alleen niet alle basestations zijn geschikt voor elke maxicosi .. dus daar moet je wel even op letten 🤗

4 jaar geleden

Ja dit kan! Maar wat ze hieronder zeggen past inderdaad niet elke maxi cosi op elke base, en niet elke base kan ook draaien dus daar moet je goed naar kijken. Als je de juiste base koopt kun je die later ook gebruiken voor de auto stoel, dus kan je er tm 4 jaar mee doen ofzo :) heb me hier ook in verdiept. Wij gaan voor de maxi cosi cybex cloudz i size met bijbehorende cybex cloud z adapter.

4 jaar geleden

Reactie op TessavdW

Ja dit kan! Maar wat ze hieronder zeggen past inderdaad niet elke maxi cosi ...
Jaa van de cloud z wist ik dit idd! Maar die schijnt enorm zwaar te zijn. Ik zat zelf nog te denken aan de maxi cosi axissfix als vervolgstoeltje (die is tot 4 jaar) maar die kun je dus niet volledig uit de auto tillen. Betekent dus dat je het kindje altijd wakker moet maken als je uit de auto stapt of even snel naar de winkel gaat.. terwijl je een maxi cosi zo op de kinderwagen klikt. Vind het moeilijk! Haha

4 jaar geleden

De Cybex Cloud Z I-Size heeft een draaibare functie in combinatie met de Cybex iso base. Hij is alleen wel tot 1 jaar te gebruiken, daarna stappen wij over op een draaibare autostoel tot 4 jaar. Let wel op of die op de adapter past van je kinderwagen want dit is helaas niet altijd zo.. dit was namelijk ook een van de weinige die op onze kinderwagen paste.

4 jaar geleden

Reactie op mmrtje

Jaa van de cloud z wist ik dit idd! Maar die schijnt enorm zwaar te zijn. I ...
Ik heb hem gezien in de winkel en vond hem top. Voordeel van deze is dat je er een ligstand van kunt maken. Wij hebben inderdaad ook nagedacht over zoiets maar vind het zelf persoonlijk groot nadeel als je ze eruit moet halen als ze nog zo klein zijn. Met kleine boodschap en kort bezoek is ideaal als je ze in maxi cosi kunt laten. Door ligstand van de cloud z mogen ze ook langer erin liggen.

4 jaar geleden

Reactie op DDDR

De Cybex Cloud Z I-Size heeft een draaibare functie in combinatie met de Cy ...
Ja klopt. Wij liepen hier ook tegen aan dus dat is een hele goede toevoeging ☺️

4 jaar geleden

Ik wilde dus eigenlijk de pebble pro of de coral kopen. Maar die zijn an sich niet draaibaar. Dus vroeg me af of ik wel alvast een base kon kopen waar een vervolgstoeltje op past, maar dat ik daar voorlopig de pebble op klik.. zodat ik niet 2x een base hoef te kopen. De cybex cloud z valt voor mij een beetje af door het gewicht.

4 jaar geleden

Wij hebben hier ook heel erg over getwijfeld. Uiteindelijk beslist om voor de mica te gaan. Draaibaar, gaat lang mee. Enige nadeel is dat hij er niet uit kan. Maar dat is ook een gewoonte denk ik.

4 jaar geleden

Reactie op TessavdW

Ik heb hem gezien in de winkel en vond hem top. Voordeel van deze is dat je ...
Is zo balen dat je nu niet even naar een winkel kunt om te kijken! Dat zou de keuze een stuk makkelijker maken denk ik!

4 jaar geleden

Reactie op mmrtje

Is zo balen dat je nu niet even naar een winkel kunt om te kijken! Dat zou ...
Ja dat is echt super vervelend inderdaad dus snap je helemaal.. heb je niet veel tijd meer? Anders nog even wachten tot begin maart. Als je de babydump ofzo belt helpen ze je wel enorm goed met advies en informatie

4 jaar geleden

Reactie op TessavdW

Ja dat is echt super vervelend inderdaad dus snap je helemaal.. heb je niet ...
Heb nog tot juli, dus op zich nog tijd genoeg. Maar toch die angst dat in maart iedereen tegelijkertijd naar de winkel rent en dat dan de levertijden oplopen. 🙊

4 jaar geleden

Reactie op mmrtje

Heb nog tot juli, dus op zich nog tijd genoeg. Maar toch die angst dat in m ...
Ja snap ik.. nou eerlijk gezegd heb ik om die reden ook gisteren bestelling van kamer, kinderwagen maxi cosis etc deur uit gedaan.. wij ook juli alleen is tweeling dus verwacht juni. Levertijden zijn nu nog normaal zei ze op enkele babykamers na die naar 3 maanden gaan maar was heel beperkt. Van overige producten max 4 weken, dus denk eigenlijk wel dat je nog even kunt wachten maar ik kreeg nesteldrang zullen we maar zeggen😂

4 jaar geleden

Reactie op TessavdW

Ja snap ik.. nou eerlijk gezegd heb ik om die reden ook gisteren bestelling ...
Haha herkenbaar!

4 jaar geleden

Reactie op mmrtje

Ik wilde dus eigenlijk de pebble pro of de coral kopen. Maar die zijn an si ...
Dit is precies waar ik mee zit.. ik vind het niet erg om het eerste jaar niet te kunnen draaien.. maar wil dat vanaf 1-1,5 jaar wel graag, ook om ‘m makkelijker eruit te kunnen halen. Ook wil ik een stoeltje, waarbij het kind vanaf 2 jaar naar voren kan kijken.. Ander punt is weer dat ik voor het eerste jaar geen ‘vast’ autostoeltje wil, want idd: kan je eruit klikken, op kinderwagen zetten of kind kan doorslapen. Nogal wat wensen idd.. maar hier heb je maar twee opties voor: Maxi cosi pebble 360 met bijbehorende familyfix 360. Of de Cybex Cloud-Z i-size met draaibare base. Hoorde idd dat Cybex nogal zwaar is.. beiden vrij duur en ook vervolgstoel duur. De Maxi cosi 360 is ook nog vrij nieuw en niet te verkrijgen op marktplaats ofzo, maar ja de vervolgstoel van Cybex ook niet echt.. 😅 moeilijk moeilijk

4 jaar geleden

Reactie op Leesbeest

Wij hebben hier ook heel erg over getwijfeld. Uiteindelijk beslist om voor ...
hier precies hetzelfde. Zoeken en twijfelen. Gekozen voor de Mica. Een maxi cosi nemen wij waarschijnlijk niet veel meer. Daarom geen draagbare gekozen maar de mica.

4 jaar geleden

Reactie op Madado

Dit is precies waar ik mee zit.. ik vind het niet erg om het eerste jaar ni ...
Ik ben uiteindelijk toch maar voor de pebble pro gegaan, met een isofix. Was wel even een investering. En jammer genoeg dus maar voor een jaar, maar ik heb besloten dat het dan maar zo is. Vanaf het moment dat ie niet meer in de maxi cosi past ga ik 100% zeker voor een draaibare stoel. Hopelijk kan ik dan de isofix en het autostoeltje verkopen, of bewaren voor eventueel ooit een tweede ☺️.

4 jaar geleden

Ik had een autostoel van cybex, niet draaibaar en niet uit de auto te nemen. Kon er wel tot 2,5 jr met gemak in, eerst bijna 2 jr achterstevoren vervoerd en daarna recht. In het begin lijkt het heel onhandig dat je je kindje er steeds uit moet tillen, maar mijn dochter sliep daar steeds doorheen. En je loopt dan ook makkelijker met je lichte kindje op de arm van de auto naar huis ipv dat je steeds zo'n onhandig autostoeltje moet meeslepen. En je kindje ligt beter in de wandelwagen dan in de maxi cosi. Enige nadeel vind ik de eerste weken in de winter dat het stoeltje niet lekker warm van binnen kwam. Maar ik legde gewoon een dekentje op de verwarming en dat werkte ook. En met een juli kindje heb je dat probleem ook niet. Ik snap dat maxi cosi de norm is, maar er zijn echt niet zo veel nadelen aan een vaste autostoel, het is echt een kwestie van wat je gewend bent. Met een tweeling snap ik nog dat het handig is dat je er ook 1 op de grond kan zetten in de maxi cosi. Maar met één kindje op je arm loopt t echt makkelijker dan met 1 kindje in een maxi cosi.

4 jaar geleden

Reactie op Elea

Ik had een autostoel van cybex, niet draaibaar en niet uit de auto te nemen ...
Naja wat mij betreft gaat het niet per sé om het lopen met het kindje van de auto naar binnen. Meer als ik even met de auto naar de winkel ga. Dan klik ik liever snel de maxi cosi op de winkelwagen ipv dat ik de kleine dan moet overhevelen en in de bak van de kinderwagen. Maar goed, het is mijn eerste kindje dus het moet nog blijken wat ik er in de praktijk van ga vinden haha.

4 jaar geleden

Reactie op mmrtje

Naja wat mij betreft gaat het niet per sé om het lopen met het kindje van d ...
Ja, ik woon op loopafstand dus ging dan gewoon met de wagen naar de winkel. En bij grote boodschappen vond ik een draagzak makkelijker, dan heb je ook geen maxi cosi in de weg staan op de wagen. Maar het is een persoonlijke keuze hè. Ik wilde je alleen mee geven dat je dus niet per se een heel duur systeem voor in de auto nodig hebt omdat de gemiddelde mama een maxi cosi heeft. Een vaste stoel die lang mee gaat en die kan draaien is nou eenmaal wat makkelijker verkrijgbaar.