25 Reacties

5 jaar geleden

Oohh hebben ze bij mij niet gezegd😂😂

5 jaar geleden

Vorige zwangerschap niet gedaan en deze 2e keer hebben ze daar ook niks over gezegt

5 jaar geleden

Ik hoefde niet nuchter te zijn. Alleen als je ook laat prikken op suiker. De algemene bloedcheck is ook te lezen wanneer je gewoon hebt gelezen. Althans zoiets dacht ik😊

5 jaar geleden

Ik heb het nog speciaal nagevraagd. Mocht gewoon een licht ontbijtje eten voor het prikken.

5 jaar geleden

Ik heb vanochtend de bloedtest gedaan, maar ze zeiden niets over nuchter zijn.. Bij de diabetes test moet je volgens mij wel nuchter zijn.

5 jaar geleden

Ik was ook niet nuchter had t pas einde middag..

5 jaar geleden

Toen we zwanger wilden worden en spiraal lieten verwijderen heeft gynaecoloog bloed genomen zonder dat ik nuchter was, toen de ontdekten dat we zwanger waren ook bloedname zonder nuchter te zijn en volgende week controle bij vroedvrouw, waar ook niets gezegd is over nuchter zijn dus ik denk dat het niet zo erg is. Alleen voor je suikertest moet je zeker nuchter zijn, maar dat is pas veel later

5 jaar geleden

Ik hoefde niet nuchter te zijn, het is een at random glucosetest.

5 jaar geleden

Nou wat gek, bij mij staat het ook echt op het formulier.. ik zal het nog eens navragen dan want heb het ook liever niet 😅

5 jaar geleden

Reactie op Anoek1007

Nou wat gek, bij mij staat het ook echt op het formulier.. ik zal het nog e ...
Staat er dat je suiker wordt geprikt ?

5 jaar geleden

Je hoeft niet nuchter te zijn hoor!

5 jaar geleden

Als er op je suiker (glucose)wordt geprikt dan moet je zeker nuchter zijn!

5 jaar geleden

Ik moet ook bloedprikken en moet ook nuchter zijn. Dus is niet heel gem

5 jaar geleden

Tsja. Je hoeft dus officieel niet nuchter te zijn. Maar ze adviseerde wel om niet veel suiker voor het prikken te nemen, want dat beïnvloed het resultaat.

5 jaar geleden

Reactie op SoofAnna

Staat er dat je suiker wordt geprikt ?
Ik geloof het niet, gewoon normale eerste zwangerschapsscreening

5 jaar geleden

Ik moet ook nuchter zijn, maar moet wel voor zowel nipt als algemeen bloedonderzoek (bloedgroep, glucose etc) prikken.

5 jaar geleden

Tijdens het bloedprikken vroegen ze of ik gegeten had. En dat had ik. Was geen enkel probleem.

5 jaar geleden

Je hoeft niet nuchter te zijn. Ik had een licht ontbijt maar ben na het bloedprikken flauwgevallen. Maar dat verschilt per persoon

5 jaar geleden

Ik moest nuchter zijn. Stond expliciet op de papieren... heb iets in de auto meegenomen zodat ik meteen kon eten nadien.

5 jaar geleden

İk moest nuchter zijn maar omdat ik hetzelfde probleem heb als jij mocht ik om 08.30 komen en na het afnemen gelijk iets eten.