21 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb het lakentje ook. Ik vind het lakentje vooral fijn zodat ze hem niet weg kan trappen. Maar voor onrustige armpjes werkt het niet, die komen er gewoon onder vandaan. Ze hebben daar een slaapzakje van die je kan combineren met het lakentje. Zitten ritsjes aan waar ze ook evt veilig mee kunnen rollen. Dat slaapzakje heb ik zelf niet

3 jaar geleden

Ik heb het slaapzakje icm het lakentje. Heb zeker t idee dat hij helpt met geborgenheid. Ik zou eens bellen met de vrouw achter fedde en kees! Die geeft zelf ook de advies gesprekken. Misschien kan zij je wat meer antwoord geven op je vragen!

3 jaar geleden

Ik heb ook het lakentje gehad. Hij is inderdaad fijn omdat ie wat strakker zit en dus geborgenheid geeft, maar haar handjes kwamen er wel onder uit. Bij ons heeft het lakentje geholpen om af te bouwen met inbakeren. Nu slaapt ze gewoon in een normale slaapzak met een lakentje erover.

3 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde gehad. Zoontje altijd ingebakerd in een Ergopouch. Toen afgebouwd, en toen was het na een tijdje weer drama. We hebben nu het lakentje en de slaapzak. Lakentje eerst alleen gebruikt. Hielp wel, maar hij wurmde zich er gewoon onder uit. Was dan wel weer gemakkelijk terug leggen. Nu toch ook slaapzak gekocht. Ik moet eerlijk zeggen dat deze avond de eerste avond is, maar tot nu toe heeft hij zich niet veroerd en slaapt hij al sinds 18.45 uur. Heb dus echt wel het idee dat het werkt en rust geeft.

3 jaar geleden

Wij hebben het sinds een paar dagen. Hier een baby die altijd wild met armen en benen zwaaide en daardoor heel moeilijk in slaap geraakte. De armpjes gaan er inderdaad gemakkelijk onder uit. Maar toch beweegt hij er hier veel minder mee. De 1e avond was even wennen en heeft het in slaap vallen een tijdje geduurd, met veel aanwezigheid van ons. Maar sinds avond 2 valt ie zo rustig en zalig in slaap 😱 en we moeten er ook veel minder uit 's nachts. Dus wel de indruk dat het hier helpt.

3 jaar geleden

Ik heb de nunki gekocht toen ze 3 maanden was, ze past er nu nog in. ze slaapt veeel rustiger met de slaapzak. Ik doe de handjes dicht zodat ze niet kan grijpen. Ik begon altijd met de ritsen omlaag en nu probeer ik de armen los te laten, maar wel de handjes ingepakt nog en dat gaat ook goed. Soms als ze onrustig is, rits ik ze nog wel eens omlaag. En wat draaien betreft. Ik deed de slaapzak aan en legde haar op haar buik. Dat gaat super goed.

3 jaar geleden

Ik vind het echt een super fijn lakentje! Top als overgang voor na het inbakeren, en daarna inderdaad zodat hij het lakentje niet weg trapt

3 jaar geleden

Dank jullie wel voor jullie reacties!

3 jaar geleden

Wij zijn ook van de meyco swaddle naar zowel het fedde&kees slaapzakje als lakentje gegaan. De overstap was even wennen. Onze kleine is zo sterk dat ze zelfs met dichtgeritste armpjes haar armen bóven het lakentje uit kreeg… Inmiddels slaapt ze in een gevoerde slaapzak van de hema. Want op het kdv konden we het lakentje niet meenemen… Die overstap was héél erg wennen… Nachten lang ellende 😦 Maar nu kan ze met losse armen slapen. Wel onder het lakentje van Fedde&Kees want dat helpt haar net even wat beter inslapen. ‘S nachts komen dan vanzelf haar armpjes eronderuit.

3 jaar geleden

Ik kwam laatst op het forum deze pagina tegen: https://www.liefsuitgiessenburg.nl Zij hebben heel veel slaapmiddelen zoals slaaptunnels, verzwaringsdekens. Alles voor t slapen. Wellicht zit daar ook iets tussen voor je.

3 jaar geleden

Ik heb hun zelf even gebeld via het 06 nummer op de site en je wordt erg vriendelijk geholpen :)

3 jaar geleden

Ik heb het lakentje gehad, echter ging onze zoon kort na de 6 maanden draaien en lag op zijn buik onder het lakentje. Nu hebben we het lakentje weggedaan. Wij hebben een heel traject achter de rug met het afbouwen van het inbakeren. Onze zoon sliep eerst in een pacco met een F&K lakentje. Die hebben we geprobeerd af te bouwen, maar dit ging niet. We hebben hem in een swaddle up love to dream gedaan (+F&K lakentje) Dit ging beter, maar moesten we afbouwen, omdat hij ging rollen. Nu hebben we hem eindelijk zo ver dat hij in een slaapzak slaapt, los in bed. Het heeft veel moeite gekost, maar het is super fijn!

3 jaar geleden

Ik heb het lakentje gehad, echter ging onze zoon kort na de 6 maanden draai ...
Ja lastig he als ze zo gewend zijn aan inbakeren. Mijn kleine sliep ook pas na een tijdje in een slaapzak alleen ik vind hem dus nog steeds onrustig bij het inslapen. Maaien met armpjes, dan weer draaien naar zn zij, dan weer terug op zn rug. En dit duurt dan een uur lang tot hij moe is en ik slaap valt (en ik ook vaak uitgeput op bed plof 😩)

3 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Ik kwam laatst op het forum deze pagina tegen: https://www.liefsuitgiessenb ...
Thanks!

3 jaar geleden

Reactie op nvg14

Wij zijn ook van de meyco swaddle naar zowel het fedde&kees slaapzakje ...
Thanks voor je reactie!

3 jaar geleden

Reactie op Ro87

Ik heb hun zelf even gebeld via het 06 nummer op de site en je wordt erg vr ...
Nice! En… wat was de uitkomst van jullie gesprek?

3 jaar geleden

Reactie op Sallyyy

We hebben een tweeling en ik twijfel nog steeds haha omdat het best prijzig is en ik ook wel wat reacties lees dat ze alsnog los komen….. ook als je op dit forum zoekt op fedde en Kees of nunki… mijn kindjes komen sowieos al snel los….

3 jaar geleden

Reactie op Sallyyy

Oja en op de opvang hebben ze dit niet.. maar we morgen het wel meegeven.

3 jaar geleden

Wij hebben hem gekocht op aanraden van kenissen. Het was voor ons een grote uitkomst. Ze slaapt er nog onder. Ze is 6 maand. We hadden voor ze kon draaien ook het slaapzakje erbij werkte top!

3 jaar geleden

Is dit al verbeterd bij jullie? Het is écht een drama hier. Ik heb fedde en Kees nog niet gekocht maar van plan om dit vanmiddag te doen zodat we alles hebben geprobeerd