28 Reacties
5 jaar geleden
Hoi, ja ik neem vanaf week 3 van mijn zwangerschap movicolon en tot op heden nog steeds. Ik begon met een micro lax om het even op gang te maken, want ik zat echt helemaal vol. En nu neem ik elke dag 1 zakje in de ochtend. Met een half glas water en daarin beste scheut ranja want het is echt niet te pruimen.. 馃あ
En ik heb nog om de dag ontlasting, soms is het even te dun, dan spring ik een dag een zakje over..
5 jaar geleden
Het is even zoeken wat het beste bij je past. Je kan beginnen met 2 zakjes in de ochtend om het op gang te krijgen. Als je ontlasting te dun word kan je het ook overslaan. Mocht het eenmaal op gang zijn kan je iedere ochtend met het ontbijt een zakje nemen. Belangrijk is dat je voldoende drinkt anders helpt het niet. Succes!
5 jaar geleden
Ik ben begonnen met 2 en toen alles op gang kwam overgegaan naar 1 per dag (ochtend ). En na een dag of 5 gestopt
5 jaar geleden
Reactie op Sandra1991xx
Ik zou eerst hier eens mee beginnen! Twee glazen per dag, werkt top!

Niet bij mij helaas...
5 jaar geleden
Ik had hier ook erg last van maar heb nu activia elke ochtend 1tje en dat helpt super, misschien ook iets voor jou?
5 jaar geleden
Reactie op Manu26
Hoi, ja ik neem vanaf week 3 van mijn zwangerschap movicolon en tot op hed ...
Het is idd behoorlijk smerig! 馃あ
Gelukkig lukt het me net om het binnen te houden 馃檲
5 jaar geleden
Reactie op Julibaby21
Ik had hier ook erg last van maar heb nu activia elke ochtend 1tje en dat h ...
Ook al geprobeerd. Zelfs meerdere merken met rechtsdraaiend melkzuur geprobeerd maar geen resultaat helaas. Mijn darmen liggen gewoon echt helemaal stil
5 jaar geleden
Ik heb ook movicolon, indd zoals gezegd veel erbij drinken door de dag heen en goed oppassen met hoeveel je neemt. Even zoeken naar wat voor jou werkt. Ik neem er in de ochtend 1 en bij de lunch nog 1.
5 jaar geleden
Reactie op Anoek1007
Probiotica al geprobeerd? Dat was voor mij echt een wondermiddel. Ik gebrui ...
Nee. Eerst dit proberen. Maar als dit niet werkt is dat wel het volgende op het lijstje..
5 jaar geleden
Ik heb het in het verleden wel eens gebruikt. Maar met een prikkelbare darm ben ik op een gegeven moment gaan zoeken naar alternatieven. Dus geen medicijnen en producten met zoetstoffen.
Bij mij helpt Colon Clean erg goed, en echt je voeding aanpassen. Het zijn psylliumvezels en gewoon te koop bij ETOS. Je moet er wel genoeg bij drinken.

5 jaar geleden
Het is een beetje uitproberen qua hoeveelheid, waar je lijf goed op reageert.
Mijn dochter gebruikt het al jaren, omdat haar darmen zo goed als stilliggen door cytostatica. De arts geeft aan dat het een beetje 'spelen' is op basis van het effect wat je merkt. Wel het advies om het 's ochtends te nemen, niet in de avond, anders krijg je er 's nachts misschien last van.
Stel dat je morgenochtend start met 1 zakje en je doet dat overmorgen weer, kom je er gauw genoeg achter of dat voldoende is. Zo niet, neem je er bijvoorbeeld overmorgen rond de lunch nog een. Als je merkt dat de ontlasting juist te dun wordt, mag je ook zakjes halveren en bijvoorbeeld 1,5 zakje in de ochtend. Het is en blijft puzzelen ermee.
Hopelijk heb je er baat bij.
5 jaar geleden
Let wel op dat heel veel van dit soort middeltjes vooral gewoon laxerend werken of in ieder geval je poep dunner maken. Daarmee bestrijd je het symptoom maar los je het probleem niet echt op, namelijk dat er blijkbaar iets toch niet helemaal goed zit in je darmen. In de eerste plaats heeft dat vooral te maken met wat je eet. Misschien ben je bijvoorbeeld overgevoelig voor zuivel of gluten. Ik heb tijdens eerdere zwangerschappen en vooral na de bevalling enorm veel last gehad van obstipatie en als gevolg daarvan ook regelmatig inwendige aambeien. Door de huisarts werd het afgewimpeld als 'hoort er gewoon bij.' Op advies van een orthomoleculair therapeut uiteindelijk minder gluten en zuivel gaan eten en gestart met probiotica. Mijn klachten zijn volledig verdwenen, gewoon een normale stoelgang en geen opgeblazen buik meer!
5 jaar geleden
Reactie op Anoek1007
Let wel op dat heel veel van dit soort middeltjes vooral gewoon laxerend we ...
Ben je ook zwanger dan anoek?