8 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Lamyae Belayachi
Veel water drinken hielp hier, of van die loszakjes van movicol
Oja, die zakjes zou nog kunnen idd...thnx! Vannacht/morgenochtend even aankijken en anders nog zoiets erbij halen idd.
Water drink ik al genoeg, met thee en de roosvicee laxo zit ik met gemak op 3-4 liter per dag 🙈
4 jaar geleden
Ik heb net hetzelfde probleem. Donderdag bevallen en kan nu sinds vandaag voorzichtig gaan. Al moet ik wel langer blijven zitten omdat ik geen druk durf uitoefenen op de buik omdat dat wel pijnlijk is bij mij. Ik heb lactulose gekregen in het ziekenhuis en movicol ook indd. Maar van die movicol ben ik niet echt een fan. Ik krijg dat heel moeilijk binnen.
4 jaar geleden
Hier lukt het ook alleen met Movicol. Ben bij m'n keizersnede heel wat bloed verloren, dus moet nog steeds ijzer bij nemen, maar dat maakt m'n stoelgang heel hard.. Movicol neutraliseert dat wat. Alle andere 'natuurlijke' middeltjes werken niet genoeg.
4 jaar geleden
Reactie op Miss Daxy
Ik heb net hetzelfde probleem. Donderdag bevallen en kan nu sinds vandaag v ...
Ah gefeliciteerd ook nog! 🥳🥰 Stom he...dat t niet lukt 😕 Ik heb niks gekregen in 't z'huis of voor mee naar huis...alleen dat t binnen 5 dagen op gang moest zijn. Waar ben jij bevallen? 🙂
4 jaar geleden
Reactie op NovemberBaby2020
Ah gefeliciteerd ook nog! 🥳🥰 Stom he...dat t niet lukt 😕 Ik heb niks gek ...
Ja ik ben sowieso nogal gevoelig aan mijn darmen. En het viel me meteen op na de keizersnede dat het me problemen zou kunnen geven. Dus na 2 dagen niet te kunnen gaan heb ik aan de verpleging gevraagd waarom ik nog niet kunnen gaan was. Ze zeiden dat dat heel normaal was. Uiteindelijk hadden me dan 2 zakjes lactulose gegeven. Maar ook dat werkte nie meteen. Nu sinds vandaag kan ik pas voorzichtig gaan. Veel water en fruit zou ook kunnen helpen. Ik ben bevallen in het sint jozef ziekenhuis in Turnhout.
4 jaar geleden
Hier m’n tweede keizersnede erop zitten, altijd gevoelige darmen gehad dus het nuchter moeten komen maakt dat je darmen ook even “leeg” stil liggen, door de operatie aan de kant geduwd zijn een beetje en nu weer moeten starten, met veel gas tot gevolg. Niet charmant maar dat hebben we nu allemaal denk ik wel hahaha
Mijn kraamhulp voert me veel kwark, cruesli en bergen fruit (pruimen druiven enz) maar ook bij mij kwam het niet op gang.
Vraag na wat ze met een klysma bedoelen, vaak is dat een ampul microlax wat je gewoon bij de Etos kunt kopen en ook zelf kunt plaatsen. (Beetje spul in je achterste wat de ontlasting die er zit wat zachter maakt)
Even plastisch gezegd zit er nu een stukje harde uitgedroogde (oude) poep vóór de uitgang de boel te blokkeren, en komt als dat weg is alles weer op gang. Die “deadline” van 5 dagen klinkt misschien hard, maar is echt in je eigen belang. Als je de boel onder laat verstoppen doet dat weer enorm zeer als het eruit moet, en we hebben al zown pijn aan die wond de komende weken.
Nou succes hoor hoop dat je er snel vanaf bent!
4 jaar geleden
Nou...het heeft even geduurd en letterlijk bloed, zweet en tranen gekost...maar het lijkt erop dat de stoelgang sinds vandaag eindelijk weer op gang komt 🙊🙂
Na 4 dagen zakjes Macrogol, 2 dagen klysma, inwendig onderzoek door de vk en alle huis-tuin- en keukenmiddeltjes geprobeerd te hebben....😲😓
Wat 'n ellende zeg...kan me niet herinneren dat het bij de eerste toen zo lang duurde en zo moeilijk op gang kwam.
Vooralsnog maakte de vk zich geen zorgen, zolang ik geen koorts kreeg en geen buikpijn aanvallen kon het vrij weinig kwaad. Wel veel gasvorming bij aandrang, dat was al goed zei ze.
Het was vooral irritant en ongemakkelijk.