27 Reacties
2 jaar geleden
Pff amai heel erg moeilijk...
Heel veel sterkte, succes, of een voorzichtig proficiat? Ik wens je ,en jullie het allerbeste toe. Ik zou het zelf nooit kunnen in welke situatie ik ook zit, heb ik ook al tegen mijn man gezegd als het medisch gezien niet nodig is zou ik het niet over mijn hart krijgen.
Maar ik heb wel alle begrip voor mensen dat ze het doen in sommige situaties. Hopelijk komen jullie hier samen uit!!
En kan je een beslissing nemen waar je vrede mee hebt
2 jaar geleden
Lastige kwestie als je gevoel en je verstand andere dingen zeggen!
Ik zou het gesprek aangaan samen met je man, je huisarts en het fiom!
2 jaar geleden
Hoe ik het zie hebben jullie er wel over nagedacht en geprobeerd het te voorkomen, bij ons is het ook "fout" gegaan terwijl ik aan de pil zat.
Zelf ben ik niet tegen abortus maar ligt natuurlijk aan de situatie, in dit geval zou ik er zeker goed met je man en arts over praten.
mijn man heeft ook een eigen bedrijf dus snap dat ook echt wel hoe druk het kan zijn en wij hebben er nu nog maar 1.. je geeft aan het loopt net op rolletjes maar ritmes enz veranderen natuurlijk vaker dus daarin aanpassen is misschien weer even lastig maar niet onmogelijk. En financieel ook geen probleem is zeker mooi meegenomen.
Tuurlijk is dat een moeilijke beslissing maar ik zou ook eerder geneigd zijn om het weg te halen als het mentaal weer een hele klap kan zijn als je nog niet over de burn out heen ben, als je hier een soort plan voor kan maken met je arts en man kijk je er misschien ook weer anders tegenaan.
We kunnen allemaal onze mening geven en zeggen wat we zelf zouden doen maar helaas is dit echt een gevoelskwestie en ik hoop dat jullie er aan uitkomen💋
2 jaar geleden
Heel moeilijk dilemma. De keuze om je kindje te houden of niet is helemaal aan jou, wat anderen ook vinden.
Ik ben het wel met Manu eens.. Na 3 kinderen ken je de truc. Onveilig aanrommelen terwijl #4 niet welkom is, is naar mijn mening roekeloos.
In ieder geval heel veel sterkte!! 💟
2 jaar geleden
Wat een schok moet het zijn.
Ik denk dat de keuze voor wel of niet houden zeker moeilijk zal zijn. Praktische zaken vallen allemaal wel een oplossing voor te vinden. Kamers delen of verhuizen. Een nieuwe auto is ook geen ramp. De grote vraag is of jullie wel de ruimte vinden in jullie leven, in je hart. Ik snap helemaal dat abortus echt wel heftig is. Ben absoluut niet tegen. Maar mijn eigen kindje, dat lijkt me heel moeilijk. Aan de andere kant is het ook heel moeilijk om een kindje te zijn die eigenlijk niet gewenst is. Dus kunnen jullie die knop omzetten. Heel veel sterkte en wijsheid met deze keuze.
2 jaar geleden
Hier ben ik ook zo bang voor. Ik heb een spiraal en gebruiken zelfs bijna altijd een condoom. We willen echt geen tweede meer. Maar als het zou gebeuren zou ik niet weten wat ik zou doen. Denk er nog rustig over na. Laat het bezinken. Je kan nooit een verkeerde keuze maken. Maar maak hem wel zelf. Sterkte ❤
2 jaar geleden
Poe, niet makkelijk. De daad is zo gedaan en niet helemaal doordacht als ik zo lees. Vind het persoonlijk vrij makkelijk om dan te zeggen, dan maar een abortus, want het komt ons praktisch en persoonlijk niet uit. Daar kan de baby niet zoveel aan doen, want jullie als ouders hebben die keuze gemaakt.
Tegelijkertijd zit er natuurlijk je gevoel en je man die er niet in mee wil gaan en dat is ook heel erg moeilijk. De gemoederen zullen nu vast verhit zijn en emoties zullen snel oplopen. Laat het bezinken, praat veel over alle emoties en ik vind dat je man vrij makkelijk is in ‘dan maar weghalen’. Zoals hierboven ook genoemd, voor praktische zaken is genoeg te regelen, zeker omdat jullie aangeven het financieel goed te hebben. Sterkte!
2 jaar geleden
Nou ik heb hetzelfde.. ben er gister achtergekomen dat ik zwanger ben en dit is ook niet ‘gepland’. Hoewel onze situatie natuurlijk niet hetzelfde is, ben ik ook in shock en ongeloof en heb ik zoiets van: omg gaat dit nu echt weer van voor af aan beginnen?! Ik weet niet of ik daar wel klaar voor ben.. Ik heb ook een heel zwaar jaar gehad en ben nu juist bezig met daar weer een beetje bovenop te komen (volgende week eerste afspraak met een coach), dus wilde eigenlijk eerst even rust voordat we weer een kindje wilden. Mijn man heeft ook een eigen bedrijf en ik sta er dus ook grotendeels alleen voor.
Máár aan de andere kant, wij deden het ook onveilig dus ik wist dat er een kans is dat ik toch zwanger zou raken en daar deed ik niks aan, dus diep van binnen was een kindje toch welkom, als je het ECHT niet zou willen had ik wel meteen een spiraal laten zetten oid. Als je er net achterkomt is het natuurlijk altijd een grote schok en zijn de emoties het hoogst, dit was bij mij zelfs zo toen het wél gepland was. Dus ik denk echt dat je het eerst even rustig moet laten bezinken en er goed over moet praten. Misschien denk je er over een paar weken heel anders over en is er ineens toch ruimte in je hoofd en hart. Zoals iemand anders ook al zei, het weg laten halen zal ook mentaal een hele grote klap zijn waar je misschien nog heel lang last van zult hebben. Super lastig, ik kan natuurlijk niet voor jou beslissen. Veel sterkte ermee
2 jaar geleden
Moeilijk hoor
Als je man af en toe zonder wil en anderzijds nu heel stellig is in dat het maar even opgelost moet worden, neemt hij niet helemaal eerlijk z’n verantwoording voor z’n eigen gedrag. Maar dat is een persoonlijke mening misschien hoor. Jullie zijn samen op dit station aanbeland en moeten het er ook samen over kunnen hebben.
Als jij net opkrabbelend bent kan ik me voorstellen dat hij denkt, doei ik heb net m’n vrouw weer een beetje terug. Anderzijds als je stelt dat je bijna alles alleen doet, hoeveel verschil maakt het voor hem echt? Ik verwacht dat zijn reactie misschien meer primair is en na verloop van tijd kan veranderen als jij ook even alles hebt laten bezinken. Maak misschien een lijst met plussen en minnen/angsten voor jezelf en vraag je man hetzelfde te doen. Als je deze apart van elkaar maakt, brengt dat misschien ruimte tijdens een gesprek om echt te praten over wat je hieraan belangrijk vind. Geld is fijn maar voor een gewenst kindje is er altijd een oplossing.
Uiteindelijk: Iedereen kan iets vinden en zeggen maar uiteindelijk is het jullie kindje en jullie leven. Heel veel sterkte hoor
2 jaar geleden
Ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen met jullie lastige situatie.
Ik hoop dat jullie er goed over kunnen praten en een keuze maken waar jullie beiden helemaal achter staan. Ik vind het makkelijk te zeggen dat jullie dit hadden kunnen zien aankomen. Hoewel ik echt niet zomaar voor een abortus ben, ben ik wel voor goed doordachte keuzes en niet zomaar kindjes op de wereld laten komen als er eigenlijk weinig plek voor is.
Doe wat goed voelt voor jullie en waar de minste kans op spijt achteraf voor bestaat.
2 jaar geleden
Reactie op Viva29
Och wat een schrik. Ongeluk zit in een klein hoekje, ik schrik er wel van h ...
*geluk kan ook in een klein hoekje zitten😁
Ik snap dat de eerste emotie vooral schrikken is en angst. Maar in mijn ogen zijn kinderen echt een rijkdom, en een zegen die ons toevertrouwd is😊
2 jaar geleden
Dankjewel allemaal
Vanavond hebben we even samen goed gepraat.
Ik begon meteen met de woorden “ ik weet niet of ik het überhaupt wel kan weg laten halen.. “ hij volgde; ik weet dat ook niet of ik dat wel kan” zo fijn… hij zei sorry van vanochtend hij was gewoon zo geschrokken dat het een “ voorvocht” baby is hihi dat is ook best uniek denk ik nog steeds.. dit zieltje wil echt bij ons zijn..
ik moet eventjes goed op een rij zetten of ik mijn leven kan en wil omgooien en echt gaan leven voor de kids (nog meer bedoel ik) en nog minder vrije tijd. Enz.
Ik ga zeker goed nadenken en veeeel praten met hem.. maar mijn onderbuik gevoel en mijn hart willen er denk ik toch voor gaan..
voor nu ga ik even slapen en het allemaal laten bezinken.. morgen weer een nieuwe dag
Dankjewel allemaal ❤️
2 jaar geleden
Reactie op jixp
Dankjewel allemaal
Vanavond hebben we even samen goed gepraat.
Ik begon m ...
Dikke knuffel en mooi om te lezen hoe jullie dit samen doen. Hopelijk lekker geslapen ❤️
2 jaar geleden
Nou lieve mamas
We hebben de hele dag gepraat. En hij denkt dat het ons echt ongelukkig gaat maken. Hij zegt nu is het nog niets een klompje cellen . Als we morgen meteen bellen.. kan het misschien toch snel geregeld zijn.
Ik ben op van verdriet ik wil er wel voor gaan. Dit heeft zo moeten zijn.. ik heb eigenlijk besloten het wel te houden. Hij wil het dus eigenlijk niet. We komen nog niet overeen.. nog maar blijven praten. Hopelijk komen we er samen uit en blijft er niemand verdrietig of boos achter. Pfff ik ben leeg