6 Reacties
2 jaar geleden
Je zou het zeker gewoon eens kunnen bespreken met de huisarts. Kan nooit kwaad. Na mijn eerste zwangerschap en bevalling is mijn menstruatie ook veranderd en deze werd helemaal onregelmatig na een miskraam die we hebben gehad. Heeft heel lang geduurd voordat die weer een beetje op de rit was. Bij mijn 2e duurde het bijna een jaar voor ik weer ongesteld was door de bv die ik gaf. Toen 2x regelmatig en 1x onregelmatig en daarna was ik weer zwanger van onze 3e nu, dus kan niet zeggen of het blijvend is 🙈
2 jaar geleden
Mijn menstruatie is ook vrij onregelmatig maar toch regelmatig 🤷🏻♀️
De ene maand 27 dagen en de maand daarop 31 dagen en dan weer 27 en dan meer 31. De maand met 31 dagen is ook zwaarder en vervelender dan die van 27 dagen 🤷🏻♀️
Met 27 dagen heb ik bijna nergens last van en met 31 dagen heb ik super veel klachten!
2 jaar geleden
Ik zou even je huisarts vragen, beter te veel gevraagd dan met zorgen onder je arm rondlopen misschien.
Wat mij opvalt is dat ik na m’n tweede zwangerschap niet alleen onregelmatig maar ook enorm veel meer bloed verlies had dan normaal, of ervoor. Herken je daar misschien voor jezelf ook verschillen? Dan kan het zijn dat je lichaam nog aan het “normaliseren” is misschien?
Ter idee ik hield ook zown last en zorgen om de regelmaat. Toch even gynaecoloog gevraagd die m’n dochtertje gehaald had. Bleek er nog een mini stukje placenta te zitten waar m’n lichaam heel hard tegen aan het werk was. In overleg de afweging gemaakt dat weghalen meer schade zou toebrengen dan wachten tot m’n lichaam het zelf kon doen. Nu enkele maanden verder lijkt het te normaliseren maar voel ik me wel geruster met de wetenschap wat het is.
Misschien helpt het je
Succes
2 jaar geleden
Reactie op Coco
Ik zou even je huisarts vragen, beter te veel gevraagd dan met zorgen onder ...
Ik heb inderdaad wel het idee dat ik flink meer bloed verlies dan dat ik voor mijn zwangerschap deed. Bedankt voor je reactie! Ik ga maandag maar eens contact opnemen met de huisarts, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust🤭
één jaar geleden
Het is al even geleden, maar misschien vind iemand het nog interessant🤭 ik ben bij de huisarts geweest en na bloedonderzoek bleek mijn ijzergehalte veel te laag te zijn. Sinds ik daar pillen voor heb bloed ik minder heftig, ben ik minder moe en heb ik ook weer een regelmatige cyclus 😄