21 Reacties
4 jaar geleden
Die van mij slaapt juist 6 uur lang door als ik hem rond etenstijd een paar hapjes rijstepap geef. Het zijn echt maar 10 kleine hapjes waarvan ik eigenlijk de pap weer van z鈥檔 kin veeg en in z鈥檔 mond stop.
Normaal komt hij 24/7 om de 3 uur voor zijn fles maar met een paar hapjes rijstepap slaat hij 1 voeding over.
Ik zal er wel eens op gaan letten of hij onrustig slaapt. Merkte gisteren wel dat hij vaak een speen wou.
Maar ik gebruik de rijstebloem bijna nooit. Nu 2x geprobeerd met een paar lepeltjes.
4 jaar geleden
Volgens mij mag je ook niet elke dag rijstebloem geven ivm arseen. Dus als je het om de dag geeft dan zal je het verschil toch wel merken?
4 jaar geleden
Die van mij slaapt juist 6 uur lang door als ik hem rond etenstijd een paar ...
Moet wel zeggen dat hij nu de dag na de rijstebloem vreselijk slecht drinkt 馃憥 ongeveer om de 3 uur 40-60cc
Dus ik stop er mee.. vind dit helemaal niks zo!
4 jaar geleden
Ik heb het gisteravond weggelaten, hij is nog wel wakker geweest maar voor m鈥檔 gevoel niet zo lang wakker gelegen als anders. Fles vanochtend ging ook beter. We houden het gewoon een tijdje vol. De papfles voegt in ieder geval niets extra鈥檚 voor hem toe want hij hoeft nu ook geen voeding s nachts.
4 jaar geleden
Reactie op Roxanner
Ja de haverversie wel, gaat om de rijstebloem. Die doe ik niet meer..
We gaan binnenkort beginnen met hapjes, dus moet me er nog even in verdiepen.
Daarbij staat ook een papfles. Kun je van biobim haver ook een papfles maken, of is dat echt voor een papje met de lepel?
Thanks voor je antwoord!
4 jaar geleden
Ik zat vannacht weer met een hongerige baby, dus geen papfles is ook geen optie. Waar kun je biobim kopen?
4 jaar geleden
Hoe verdeel je de flesjes over de dag? Wij geven onze dochter 鈥榮 nachts geen fles meer, ze was wel eens wakker maar totaal geen trek.
We geven nu overdag om de 3/3.5 uur, waardoor ze op 5 normale en 1 klein flesje zit (150-150-150-150-90-150) maar in de nacht niet meer voor voeding komt.
4 jaar geleden
Reactie op SofiePN91
Hoe verdeel je de flesjes over de dag? Wij geven onze dochter 鈥榮 nachts gee ...
Over het algemeen is ons ritme zo:
6:30 wakker
6:45 fles 210
Rond 9:30 hapje fruit
10:30-11:00 fles 210
15:00 fles 210
17:00 hapje groente
18:30 fles 210 met rijstebloem
Tijdstip van de 11u fles is altijd even afhankelijk van hoe z鈥檔 slaapjes uitkomen. Zelfde geldt voor de laatste fles, die is ook wel eens eerder. Ook gaan niet alle flessen altijd leeg. Ik heb een grote jongen, volgende week 5 maand en 8+ kilo. Merk dat hij ook echt z鈥檔 hapjes al wil hebben.
S nachts biedt ik ook niks meer aan. Hij heeft het over het algemeen niet nodig. Alleen vannacht dus om half 5 had hij honger.
4 jaar geleden
Over het algemeen is ons ritme zo:
6:30 wakker
6:45 fles 210
Rond 9:30 hap ...
Ah suf, te snel gereageerd zonder je verhaal helemaal goed te lezen. Voeding in de nacht was sowieso al geen issue, sorry 馃檲!
Hier een dame van nog geen 4 maanden maar al over de 7 kilo, ben benieuwd hoe lang het zo snel blijft gaan 馃槀馃檲.
4 jaar geleden
Reactie op SofiePN91
Ah suf, te snel gereageerd zonder je verhaal helemaal goed te lezen. Voedin ...
Haha bij ons groeide hij in het begin ook mega snel. Soms wel 500 gram in de week 馃槄 nu stabiliseert het wel wat.
Heb zonet de papfles met biobim haver gemaakt. Kijken wat de nacht weer gaat brengen 馃檭
4 jaar geleden
Reactie op SofiePN91
Hihi oke! Ja ik dacht al, als ze zo door blijft groeien, hoe zwaar wordt ze ...

Aah wat een lieverd 馃グ
Mijn knapperd gister helemaal blij voor het eerst in de kinderwagen bak.
Heb het bij de EkoPlaza gevonden! Zaten zichtbaar meer vezels in, ben ook benieuwd.

4 jaar geleden
Reactie op SofiePN91
Zeker een knapperd, wat een binkie al zeg 馃槏!! Hoe vond hij het zo in de wa ...
Hij vindt het geweldig! Lekker kijken met grote ogen 馃槉 tijdens het wandelen in slaap gevallen toen heb ik hem helemaal plat gedaan. Hij heeft er zelfs 1,5 uur in geslapen. Dat is heel wat voor mijn hazenslaper 馃槀
Vannacht trouwens top gegaan, hij is pas rond half 4 even wakker geworden terwijl dat eerder steeds al rond 00u was. Hij lag korter wakker en geen honger. Weet niet of t door de biobim komt maar we gaan er even lekker mee door!