32 Reacties
4 jaar geleden
Toen ik op m’n zestiende na lang zeuren eindelijk gaatjes liet schieten riep m’n vader boos: “neem dan meteen een tepelpiercing!” Nog erger vond ie het dat toen ook mijn moeder, die toen ruim in de 40 was, gaatjes liet schieten 😂 Pas na 6 maanden kon hij toegeven dat het misschien tóch wel leuk stond.
Nou vond ik dat destijds al overdreven en ontzettend laat, maar ik denk toch dat ik wacht tot mijn dochter er zelf om vraagt. Lijkt me heel mooi moment om daar dan “ja” op te mogen zeggen, samen zweerknopjes uit te zoeken en gaatjes te laten schieten. ❤️ ik kijk daar echt naar uit, ook al is ze nog een baby’tje. Zal je ntl zien, wil ze helemaal nooit oorbellen 😂
4 jaar geleden
Reactie op Wendy2021
Heeft jou dochter er lang last van gehad? Ik twijfel een beetje wanneer ik ...
Nee totaal niet, we hebben het bij de Lucardi laten schieten. Ze doen beide oren tegelijk. Wij hebben het in het weekend gedaan en elke dag met de toegevoegde afbeelding schoongemaakt. Ze heeft het nu 8 weken en nergens last van. En het staat zooooo lief😍

4 jaar geleden
Ik zou er toch wel even twee keer over nadenken of je zo’n grote beslissing voor je kindje wilt maken.
Ik ken best veel volwassen vrouwen die heel erg blij zijn dat ze geen gaatjes hebben en zelfs een paar die het verschrikkelijk vinden dat hun ouders dat vroeger voor hen bepaald hebben. Het is toch iets permanents (al kunnen ze soms mooi dicht groeien).
4 jaar geleden
Reactie op happy24
Ik zou er toch wel even twee keer over nadenken of je zo’n grote beslissing ...
Ik ben blij dat mijn ouders die keus aan mij lieten. Op tienerleeftijd liet ik gaatjes schieten en heb er niks anders als ellende mee gehad. Ontstekingen door het metaal, vast gegroeide oorbellen in mijn huid, gelijk dicht gegroeide gaatjes ( binnen 1 dag!! ) konden ze weer open geschoten worden ( wel met ander metaal ).
Is voor 99% waarschijnlijk niet zo, maar man wat een pijn deed dat. Ik ben 'oorbelloos' en er ook blij mee
4 jaar geleden
Denk vanaf 3 jaar... bij ons nichtje ook gedaan... als ze het dan ook wilt
4 jaar geleden
Sorry ik vind het echt verschrikkelijk! De hele zwangerschap doe je er alles aan om zo'n mooi puur kindje op de wereld te zetten. En dan laat je gaatjes in oren schieten. Ik kan het niet begrijpen 💁🏼♀️
Omdat je het mooi vind? Vind ik echt een slechte reden. Ik bedoel, oren piercen mag. Maar voor een gat in je navel moet je 16 jaar zijn. Voor mij echt geen verschil hoor!
4 jaar geleden
Allemaal die meningen van mensen over dat ze het niet normaal vinden enz. Hou die lekker voor je. Dat was toch de vraag niet? Toevallig net een topic over moeder maffia. Nou dit is ook weer zo iets. Laat ieder lekker z'n ding doen! Er wordt een vraag gesteld wanneer je de oorbelletjes laat zetten niet of je dit wel of geen goed idee vindt. Ben je t er niet mee eens? Prima! Maar dat hoeven de gene die wel oorbelletjes laten zetten niet perse te weten. We zijn ons bewust van de menings verschillen en misschien ook wel cultuur verschillen. Maar ik ben er niet slechter van geworden dat m'n ouders mij oorbellen hebben gegeven toen ik een baby was. Heb er geen trauma aan overgehouden, sterker nog heb nog 4 gaten erbij laten schieten met een piercing en ik slaap er heerlijk mee.
4 jaar geleden
Reactie op PBJJ
Allemaal die meningen van mensen over dat ze het niet normaal vinden enz. H ...
Ik vind sommige meningen ook erg oordelend.
Mijn dochter heeft er 2 seconden om gehuild en was daarna super vrolijk. Als jij het wil doen moet je het lekker doen!!! En voor de moeders die het niet willen doen, lekker niet doen.
4 jaar geleden
Reactie op PBJJ
Allemaal die meningen van mensen over dat ze het niet normaal vinden enz. H ...
De vraag is toch wanneer? Ik vind het vreselijk, dus ik geef mijn mening en ik zeg dat het nu als baby zijnde niet gaat gebeuren. Ze kiest later maar zelf. Dan maar moedermaffia, je moet wel tegen een stootje kunnen hoor op een forum.
4 jaar geleden
Reactie op MJN82
De vraag is toch wanneer? Ik vind het vreselijk, dus ik geef mijn mening en ...
De vraag is wanneer inderdaad. Niet of je dit wel of niet vreselijk vind. Daar was de vraag niet voor bedoeld. En waarom zou ik niet tegen een stootje kunnen, je kunt ook je ongevraagde mening voor je houden.