112 Reacties

2 jaar geleden

Afgelopen dagen 40 koorts, slapjes en witjes. Na een zetpil leek niets te helpen dus mocht einde dag nog even snel langs de huisarts. Links een ontsteking te zien in het oor. Ze geven er alleen niets voor, huisarts adviseert 240 mg zetpil. Dat werkt wel, stomme ik gaf nog 120 geeen idee dat dat te weinig was! Ik heb alleen het idee dat hij er al langer en vaker last van heeft. Krijgen jullie snel antibiotica? Mijn huisarts geeft aan dat ze dat niet meer geven.

2 jaar geleden

Reactie op Ro87

Afgelopen dagen 40 koorts, slapjes en witjes. Na een zetpil leek niets te h ...
Hier wel meerdere keren antibiotica, maar dat was ook altijd een dubbele oorontsteking. Het wordt in dit topic al wel duidelijk hoe wisselend het beleid is. Ik geef ook nog altijd 120 mg, HA post heeft me ook verteld dat meer niet mocht maar nu zo op het randje van 1 jaar kan ik het me wel voorstellen ja!

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Nou de buisjes zijn geplaatst hoor! Hij had al weer een actieve ontsteking ...
Hopelijk was dat dan de laatste ontsteking in lang 🤞

2 jaar geleden

Hier ook dubbele oorontsteking en keelontsteking. Antibiotica gekregen en daar op dag 2 allergische reactie op. Nu nog steeds oorontsteking, gelukkig de hoge koorts weg. Iemand nog tips buiten antibiotica?

2 jaar geleden

Update hier .. weer een oorontsteking 😕 toch maar een doorverwijzing naar de nko arts gekregen. Hopelijk geen te lange wacht tijd. 🤞

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Update hier .. weer een oorontsteking 😕 toch maar een doorverwijzing naar ...
Na nog een nieuwe oorontsteking vandaag een afspraak bij nko gekregen en ze staat er maandag al op voor buisjes. Gaat ineens zo snel. Ben super nerveus. 😱 Mijn man gaat met haar gaan omdat ze nog steeds borstvoeding krijgt en dat het met het hele nuchter zijn geen goed plan is dat ik er bij ben. Iemand met ervaring en bemoedigende woorden voor een zenuwachtige mama? 😬

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Na nog een nieuwe oorontsteking vandaag een afspraak bij nko gekregen en ze ...
Ohhh wat fijn dat jullie zo snel aan de beurt zijn! Wij hebben het dus al gehad en ik vond het vervelendste moment dat hij wakker werd en een kwartier heel hard moest huilen. Alles daaromheen was heel goed te doen! Zelfs het nuchter zijn ging prima, je moet al vroeg in het ziekenhuis zijn en dan zijn ze genoeg onder de indruk van alles. Ik geef wel geen bv meer. Om half 10 sochtends waren we weer thuis. Nog wel wat dagen een loopoor waarvoor we druppels kregen.

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Ohhh wat fijn dat jullie zo snel aan de beurt zijn! Wij hebben het dus al g ...
Ja mijn dochter weet heel goed waar ze moet zijn als ze honger heeft. En dan wordt ik dus continue gemotor boat en wordt er aan m'n kleren getrokken. Dus dat hele nuchter zijn wordt nog een dingetje... Zeker omdat ze nog 2 nachtvoedingen gewoon is (rond 22 wat geen probleem is en rond 3). We moeten er even door... Maar ik vind het dus wel hard dat ik er niet bij 'mag' zijn. Hopelijk daarna er van af want nu al 4 weken bijna continue oorontstekingen 😩

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Ja mijn dochter weet heel goed waar ze moet zijn als ze honger heeft. En da ...
Ohh snap ik dat dat lastig is. Mag je er wel zijn als ze terugkomt? Kan ze gelijk aan de borst als ze goed wakker is

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Ohh snap ik dat dat lastig is. Mag je er wel zijn als ze terugkomt? Kan ze ...
Nee want er mag maar 1 ouder bij en mijn man gaat dus, dus ik moet wachten tot ze thuis is. 😩 Ik hoop dat het snel middag is hoor. Nog net even een wekker gezet voor straks om kwart voor 12 nog even te voeden. 🙈 Hoe gaat het met jou kleintje nog trouwens? Nu wel van de ontstekingen af?

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Nee want er mag maar 1 ouder bij en mijn man gaat dus, dus ik moet wachten ...
Mag je niet mee naar het ziekenhuis dan? Ik geef zelf ook borstvoeding nog en toen mijn dochtertje wakker was na de operatie heb ik haar gelijk aangelegd. Dit maakte haar ook gelijk weer wat rustig aangezien ze erg overstuur was. Ik mocht trouwens nog tot 4 uur voor de opname voeden dus ik had snachts om 3 uur een wekker gezet en ipv aanleggen een wat groter flesje gegeven. Had het idee dat ze het op deze manier prima nuchter kon redden!

2 jaar geleden

Reactie op Dany

Mag je niet mee naar het ziekenhuis dan? Ik geef zelf ook borstvoeding nog ...
Niet mogen is een groot woord. Ik mag prima mee maar het is of mijn man, of ikzelf. Wat wil zeggen dat we dan zouden moeten wisselen en iemand op de parking laten wachten want het is ook niet vlakbij thuis... Op de tijd dat we gewisseld zijn hopen we dat we al naar huis mogen 😅 Ik weet ook dat bv lichtberteerbaar is, maar niet meer voeden na 12h is hier de norm 🤷‍♀️ 🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Niet mogen is een groot woord. Ik mag prima mee maar het is of mijn man, of ...
Oh okee, ja bij ons mochten beide ouders mee naar de kinderafdeling, dat bedoelde ik. 1 ouder mocht mee met de operatie (narcose) en uitslaapkamer. Maar als je toch buiten moet wachten heeft dat niet veel zin nee. Wat gek dat bij jullie die 12u ook voor borstvoeding geldt! Succes!

2 jaar geleden

De buisjes zitten er in en het nuchter houden viel veel beter mee dan verwacht. ❤️ Ze sliep na de voeding op 12h gewoon lekker door tot we ze moesten wekken op 6h30 en gewoon elke keer afgeleid. Ze vond het dolle pret in het ziekenhuis, had na 5 min haar polsbandje los en heeft het bed proberen afbreken. Daarna dolle pret op het bed de gang door naar het ok 😂 Wel traantjes en flauw bij het wakker worden maar als ik het zo hoor viel het toch goed mee. Nu terug een echt dutje doen en als ze zo meteen terug wakker wordt mag ze al naar huis ❤️ Nood aan Babyknuffels!

2 jaar geleden

Reactie op Dany

Oh okee, ja bij ons mochten beide ouders mee naar de kinderafdeling, dat be ...
Dat is zo veel fijner. En had idd gehoopt dat dat mocht maar neen hoor "Corona" 🙄

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Nee want er mag maar 1 ouder bij en mijn man gaat dus, dus ik moet wachten ...
Ja het lijkt er wel op! We zijn gelijk erna op vakantie gegaan wat weer tot onrustig slapen heeft geleid hahah. Maar nu we op een wat rustigere plek zijn slaapt hij top en sowieso geen koorts gehad of iets hier. Wat fijn dat het bij jullie goed is gegaan! Hopelijk kan ze vandaag rustig bijkomen. Is ze inmiddels al thuis?

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Ja het lijkt er wel op! We zijn gelijk erna op vakantie gegaan wat weer tot ...
Ah das fijn om te horen! Geeft ook wat goede hoop hier 😁 net nog een uurtje fijn gespeeld thuis en nu lekker de narcose verder afslapen. Ze is doodmoe, maar ook geweldig hyperactief tegelijkertijd. Heel gek om te zien. Zo blij om ze weer bij mij te hebben 🥰

2 jaar geleden

Ja maar hier doen ze er niks aan. Mijn zoon heeft dubbele oorontsteking vermoedelijk door een ontsteking in zijn longen ( bronchitis ) ze doen niks behalve afwachten. En idd het is minder geworden gelukkig!

2 jaar geleden

Hoe gaat het bij jullie? Hier eind mei de buisjes maar nog steeds aan het kwakkelen. Weer een dubbele oorontsteking lijkt het en daarvoor oordruppels. Had zo gehoopt dat het voorbij was 😭

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Hoe gaat het bij jullie? Hier eind mei de buisjes maar nog steeds aan het ...
Hoi, hier buisjes sinds begin juni. Ook al 1x een loopoor rechts met druppels 2 weken na de ingreep. Voorlopig is het sindsdien rustig maar ze blijft wel vaak naar haar rechteroor pakken sinds de operatie alsof er toch iets niet 100% is... Herken jij dat? Het is geen wondermiddel jammer genoeg 😞