112 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Even een update hier... Gaan toch plots van het ene loopoor in het andere e ...
Oh neee wat een pech weer. Misschien om hoop te geven. Hier zijn we na die ene kuur een aantal weken geleden van de ontsteking door de buisjes heen al weken koortsvrij en hij slaapt elke nacht door dus ik weet bijna zeker ook pijnvrij. Dus wie weet ruimt die ene kuur het op en dan kun je weer een tijd voort!

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Oh neee wat een pech weer. Misschien om hoop te geven. Hier zijn we na die ...
Oh zeg dat is wel heel fijn nieuws voor jullie. ☺️❤️ Hopelijk zijn jullie er dan nu echt vanaf. 🤞 Ik ben iig heel benieuwd wat het hier nog wordt...

2 jaar geleden

Hoihoi allemaal! Wij krijgen ook eindelijk buisjes voor onze man van 13mnd. 6 oorontstekingen en 3 kuren verder. Alleen hij huilt zoooo in de nacht. Hij heeft nu een stootkuur AB en begint volgende week aan de 30dg onderhoudskuur. De buisjes worden wss pas in november geplaatst. Alle zkh in de omgeving al bekeken en overal duurt het zo lang... wat kan ik doen in de tussentijd? Wij zijn zoooo moe en het is zo zielig om hem zo te zien s nachts.

2 jaar geleden

Reactie op Dany

Klopt, de functie van de buisjes is juist dat het vocht niet blijft zitten ...
Mijn oudste van bijna 8 heeft nog steeds regelmatig een loopoor.. Sterkte met alle orenkindjes dames, het is toch vervelend dat gedoe met die oortjes iedere keer (mijn oudste heeft nu ook gehoorapparaten omdat de gaatjes in de trommelvliezen niet dichtgroeiden na haar buisjes.. maar dit gaan ze, als ze een beetje over de looporen heen gegroeid is, weer fixen 🤞)

2 jaar geleden

Reactie op Viva29

Mijn oudste van bijna 8 heeft nog steeds regelmatig een loopoor.. Sterkte ...
Ah dat klinkt serieus 😱 zal hij/zij daarna zonder gehoorapparaten kunnen leven?

2 jaar geleden

Feedback van de pediater, toch terug algemene kuur hier... En indien dat niet helpt terug naar nko...

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Ah dat klinkt serieus 😱 zal hij/zij daarna zonder gehoorapparaten kunnen l ...
Ja als het goed is wel! Ze zit nu ook net op het randje kwa gehoorverlies (voor de kenners, ongeveer 30db), kan ook prima zonder alleen voor bijv in de klas is het wel beter om ze te dragen, omdat ze dan niet teveel energie hoeft te steken in het verstaan van de juf bijvoorbeeld. Maar onze kno vertelde, achteraf, dat na het plaatsen van buisjes dit dus wel een (klein) risico is. Bij een paar procent van de kinderen groeien de gaatjes niet mooi dicht en treedt gehoorverlies op. Nou heb je ook meestal geen keuze want altijd oorontstekingen is ook niet goed, maar wel iets om je te realiseren misschien.. wij wisten namelijk helemaal niet dat dit kon gebeuren, dus was echt wel even slikken

2 jaar geleden

Hier nog eens een update. Gaat van kwaad naar erger heb ik het gevoel. Nu al sinds zaterdagavond giga loopoor met bloed en sinds vanacht koorts erbij. 😢 Heel haar oortje hangt vol met smerigheid en we kunnen elke 2h alles weer opnieuw beginnen uitbruisen enzo... Gelukkig straks nko, maar als die weer zegt dat ze er gewoon uit moet groeien ga ik huilen denk ik. Hoe gaat het met jullie? Iemand nog tips? ☹️

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Hier nog eens een update. Gaat van kwaad naar erger heb ik het gevoel. Nu a ...
Wat vervelend zeg! Heeft ze ook last/pijn van de ontsteking? Inprincipe is het natuurlijk wel een goed teken dat alle viezigheid eruit loopt. Krijgen jullie oordruppels zodra ze weer een ontsteking heeft? Ik heb ook wel eens wat gelezen over chiropractie en oorontstekingen, misschien kan je je daar eens ik verdiepen als voorderest niks werkt. Zelf geen ervaring mee. Ben benieuwd wat de kno hierover zegt! Sterkte ermee

2 jaar geleden

Reactie op Dany

Wat vervelend zeg! Heeft ze ook last/pijn van de ontsteking? Inprincipe is ...
Ja toch wel, meestal maar richting de 38 en oorpijn, maar deze ontsteking echt veel pijn, 39/40 graden en echt niet in haar doen. 😞 Oordruppels helpen tijdelijk, systemische antibiotica helpt tijdelijk, maar elke 2 weken is het weer prijs...

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Ja toch wel, meestal maar richting de 38 en oorpijn, maar deze ontsteking e ...
Agh zo sneu😔 wat zei de kno? Zitten de buisjes er wel goed/nog wel goed in? Is er al eens een kweek afgenomen? Misschien dat er andere antibiotica/druppels nodig zijn..

2 jaar geleden

Reactie op Dany

Agh zo sneu😔 wat zei de kno? Zitten de buisjes er wel goed/nog wel goed i ...
Ze moet er uit groeien, op 2j kan haar neuspoliep verwijderd worden maar niet eerder. Dus niets aan te doen en blijven lokaal ab gebruiken indien nodig. 😞 Dus we zijn geen stap verder 😢

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Ze moet er uit groeien, op 2j kan haar neuspoliep verwijderd worden maar ni ...
Lastig hoor.. neuspoliep (hier in nl volgens mij neusamandel haha) wordt hier in nl al vanaf 1 jaar weggehaald, jammer dat ze dat in België niet ook doen. Zo een paar maanden verder gaan is geen doen

2 jaar geleden

Reactie op Dany

Lastig hoor.. neuspoliep (hier in nl volgens mij neusamandel haha) wordt hi ...
Nee ten vroegste zeiden ze hier pas vanaf 1,5 jaar in uitzonderlijke omstandigheden... Maar ja dus door rommelen met andere woorden 😞

2 jaar geleden

Gek die verschillende ziekenhuis policies toch weer

2 jaar geleden

Nou hier zitten de buisjes nog goed maar toch weer duidelijk veel pijn. Blijken de keelamandelen opgezet. Nog meer met ervaring daarmee? Advies was nurofen maar dat is niet leverbaar

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Nou hier zitten de buisjes nog goed maar toch weer duidelijk veel pijn. Bli ...
Hadden ze nog wel nurofen 6-12 jaar? Mijn dochtertje kreeg deze van de apotheek maar 3x per dag 2,5 ml. Zag deze nog wel laatst bij de kruidvat staan! Je zou het kunnen navragen bij je huisarts of apotheek

2 jaar geleden

Reactie op mamavanevi

Hadden ze nog wel nurofen 6-12 jaar? Mijn dochtertje kreeg deze van de apot ...
Nee ook niet. Alleen ibuprofen 200 mg. Ga het even aankijken en anders even rondbellen morgen. Dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Nou hier zitten de buisjes nog goed maar toch weer duidelijk veel pijn. Bli ...
Mijn ervaring met nurofen is dat sommige apotheken ze wel nog hebben. Ik zou even rondrijden of bellen... 😞 Succes!

2 jaar geleden

Hier op nog geen zes maanden het eerste buisje eruit... En de eerste echte oorontsteking is een feit. Ik was al vergeten hoe rot en ellendig een echte oorontsteking was. 😫 In januari dus waarschijnlijk terug onder het mes...