112 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Hier op nog geen zes maanden het eerste buisje eruit... En de eerste echte ...
Oh neee zo snel al! Wat ontzettend balen zeg. Hopelijk blijft het in januari langer zitten

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Oh neee zo snel al! Wat ontzettend balen zeg. Hopelijk blijft het in januar ...
Ja tis even afwachten wat de nko zegt op maandag, maar ben er echt lastig van. 😞 Hopelijk heeft ons 2e kleintje betere oren...

2 jaar geleden

Wij ook oorontsteking, kuur gehad eind oktober en nu sinds vorige week oordruppels omdat het oor nog steeds of weer ontstoken is

2 jaar geleden

Hier sinds zijn 6 maanden op en af een oorontsteking. Over 2 weken eindelijk beslist om buisjes te plaatsen. Morgen zou de dag zijn, helaas sinds dit weekend rsv.. Uitstel is geef afstel zeker? 😅

2 jaar geleden

Update van de nko, rechts inderdaad buisje eruit. En nog steeds een restje van een oorontsteking achter (ondanks 1 week antibiotica). Links was het buisje verstopt en ook een ontsteking achter... Dus weer aan de antibiotica. Verdict: 2 januari weer nieuwe buisjes laten zetten. En ze gaat dan meteen kijken naar de neuspoliepen (neusamandelen) en ze toch wegnemen als ze nog steeds groot zijn. Toch wat schrik voor omdat ze daar toch meer last van zou hebben als operatie... Maar fingers crossed dat we dan weer beter vooruit zijn. Als dit weer niet helpt is de volgende optie om grotere buisjes te plaatsen, maar dat is dan weer een groter risico op littekens op het trommelvlies, dus dat is echt pas als deze operatie niets uithaald. Pfff 😢

2 jaar geleden

Reactie op Stéphaniie

Hier sinds zijn 6 maanden op en af een oorontsteking. Over 2 weken eindelij ...
Oh dat is rot zeg, nu dat weer. Hopelijk doet hij/zij daar dan geen oorontsteking van. 🙈

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Update van de nko, rechts inderdaad buisje eruit. En nog steeds een restje ...
Poeh wat stom en naar.... Hier zijn we ook weer aan het rommelen. Paar dramatische nachten en daarna opeens een bloedend oor. Ook een buisje wat verstopt had gezeten dus. Nu is het onduidelijk of dit er nog in zit, was vorige week te vies om dat te zien. Nu een paar dagen aan het oordruppelen en dat lijkt wel wat uit te halen. Pittig is het he... ook omdat je niet weet wanneer het minder wordt. Merk ook dat het nadenken over een tweede er ook twijfels door geeft. Maar uiteindelijk gaan we er waarschijnlijk gewoon voor en dan hopen op een minder kno-kind.

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Poeh wat stom en naar.... Hier zijn we ook weer aan het rommelen. Paar dr ...
Ach zeg, ik hoop dat ie er nog inzit hoor. Maar ze zeggen voor die kleintjes wel dat het maar gemiddeld 6 maanden blijft zitten. 😞 Dus ook echt aanrommelen bij jullie. 😢 Ja wij hebben beslist wel voor een 2e te gaan toen het bij mijn dochter rustiger was. (Achteraf gezien vlak na onze vakantie dus geen virusjes van de crèche + snel terug zwanger geraakt. 🤣) Maar nu hoop ik zoooooo dat we niet hetzelfde straatje in gaan. 😞 Vooral omdat mijn dochter deze keer alle virusjes mee naar huis gaat nemen... Dus ik snap je dubbel gevoel hoor!

2 jaar geleden

Hier een jongetje met een loop oor! Tips om het schoon te maken?

2 jaar geleden

Reactie op ingie91

Hier een jongetje met een loop oor! Tips om het schoon te maken?
Gewone watten zijn het fijnst om het op te kuisen. Zeker geen oorstokjes. Washandjes, hydrofiel, is allemaal wat ruw naar mijn ervaring. Uitbruisen met waterstofperoxide kan ook wanneer het echt aangekoekt is en moeilijk proper te krijgen, maar niet te vaak gebruiken want daar kan je het oortje ook van irriteren bij teveel gebruik. En verder gewoon zo droog mogelijk proberen houden!

2 jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Ach zeg, ik hoop dat ie er nog inzit hoor. Maar ze zeggen voor die kleintje ...
Hij zat er nog in! En ontsteking ook weg door de druppels. Nu duimen voor ook weer wat betere nachten.

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Hij zat er nog in! En ontsteking ook weg door de druppels. Nu duimen voor ...
Ooooh dat is goed nieuws. Dat is toch op z'n minst een zorg minder. ☺️ De nachten zullen dan wel weer snel beteren!