3 Reacties

één jaar geleden

Onze zoon kan het zelf ook nog niet aangeven of hij op het potje moet. Wij zetten hem er zelf op op vaste momenten. We willen wel eens proberen om het potje in de woonkamer te zetten en dan zonder een luier te laten rond lopen. Ik denk dat hij op die manier kan leren om er vanzelf op te gaan.

één jaar geleden

Het zelf aangeven kan je volgens mij niet echt aanleren, dat is een ontwikkeling die op een bepaald moment komt dat ze het dan gaan opmerken. Maar zou er daarom niet mee stoppen! Het is echt al heel goed dat dat wel lukt en zo krijgt ze goed door wel waarvoor dat potje dient. Als ze het dan gaat voelen, kan ze het ook echt meteen uitvoeren. Hier is het andersom: geeft op voorhand aan dat ie moet, maar nog nooit gelukt iets op het potje te doen 🙈 wil er wel gaan op zitten, maar nooit lang genoeg. Als ik hem erop zet voordat ie in bad gaat, is hij super enthousiast, maar er komt nooit iets. Ik zet hem in bad en hij plast meteen 😂 hij is nog jong, dus ik forceer hem niet en laat het potje wel iets leuk zijn. Hij mag er gaan op zitten, maar moet dat zeker nog niet. Een keer zal er dan toevallig wel eens iets in zijn en dan heeft ie het misschien door? 🤷

één jaar geleden

Zolang ze het niet erg vind en je haar niet gaat dwingen verplichten met krijsen en tegenstribbelen is het echt geen probleem om haar er regelmatig op te zitten. Gewoon zorgen dat je het leuk houdt! En dan komt dat met de tijd vanzelf wel