21 Reacties

3 jaar geleden
Ik zelf zou €5 euro echt te weinig vinden, dat is onder het minimumloon voor een 21 jarige😅 ik zou tussen de €10-15 euro per uur geven.

3 jaar geleden
Ik zou ook naar de leeftijd kijken wat ik de oppas zou geven. Dit is wel zo eerlijk. En oppassen is oppassen hoeveel werk de oppas er ook aan heeft. De meeste van ons worden toch ook per uur betaald en niet per prestatie. Een extra kan natuurlijk altijd.
Dus in dit geval gewoon tussen de €10 en 15'-

3 jaar geleden
Reactie op Leviatha
Ik zou ook naar de leeftijd kijken wat ik de oppas zou geven. Dit is wel zo ...

Wat een verschil met toen ik oppaste 😂🙈 toen was het €2,50 per uur en de chips en een reep chocolade die ik lekker vond 😬 nu moet ik zeggen dat ik het ook wel heerlijk vond. Avondje bankhangen en tv kijken en even ergens anders zijn dan thuis. Evt de kids naar bed brengen met voorlezen of in bad 🥰 niet dat ik de jongeren hun geld niet gun hoor, maar moet het echt zoveel geld zijn 🙈

3 jaar geleden
Met huishoudelijk hulp was het 12,50 en dat is al best veel. En dan nog belasting vrij he... Ik zou iets doen rond de 8-10 euro.

3 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
Wat een verschil met toen ik oppaste 😂🙈 toen was het €2,50 per uur en de ...
Nou dat dacht ik ook. En 15euro per uur heb ik nu ook niet bij hele dag werken.
Ik heb ook oppaswerk gedaan en kreeg gewoon elke keer 10euro per keer. Niet eens betaald per uur. Maar ach de Kids op bed brengen met voorlezen en tandenpoetsen en dan voor de tv zitten. Dan was dat zakcentje mooi meegenomen.. en soms ook tevreden zijn met wat je hebt blije Kids als je elke keer binnenkwam en als er iemand anders oppaste (familielid) waren ze boos.. dus doet je toch ook goed dat ze zo blij met je waren en dat is meer waar dan wat geld vindt ik. Twee kinderen zien groeien in hun leven van 10maand tot 12jaar en zusje vanaf 3maand tot 11jaar. 😀
Maarja iedereen moet doen wat hij of zij zelf wil... 😊

3 jaar geleden
Reactie op TVeenstra
Nou dat dacht ik ook. En 15euro per uur heb ik nu ook niet bij hele dag wer ...
Ja dat. Ze van kleins af aan zien opgroeien. Smelt 😍 helaas wonen die oppaskids niet meer in de buurt. Anders had ik ze voor mijn kids gevraagd 😊
Ik sliep zelfs bij familie, zodat ze een latertje konden maken en dan kreeg ik mij ‘s ochtends toch een ontbijt, of werd ‘s nachts weer veilig thuis gebracht. Heerlijk 😬

3 jaar geleden
Voor puur het "waken" dus dat je kindje slaapt zou ik 10 euro per uur doen. Geen 15

3 jaar geleden
Reactie op Zandhoopje
Ja dat. Ze van kleins af aan zien opgroeien. Smelt 😍 helaas wonen die oppa ...
Ik paste op bij een oom en tante, op mijn neven. Kreeg €15 voor de hele avond en mocht dan een filmpje huren op hun kosten en eten en drinken wat ik wou. En bleef vaak slapen.
Even terug komen op die €10 euro dat is natuurlijk allen voor de oppas mocht die 21 zijn. Alles jonger krijgt natuurlijk minder. Ik zou ook geen €15 bij nader in zien geven 😅, het kdv is zelfs geen €15 per uur.

3 jaar geleden
persoonlijk vind ik 10-15 euro echt belachelijk hoog. 5 komt meer in de buurt.