7 Reacties
één jaar geleden
Hier vind je de info met de link naar de proef berekening. Er staat ook een link naar meer info over het verschil in vergoeding tussen kdv en gastouder en dat je bijvoorbeeld niet vergoed krijgt wat een opvang boven het maximum vervoerbare uurtarief van de belastingdienst vraagt.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/kinderopvangtoeslag/hoeveel-kinderopvangtoeslag-kan-ik-krijgen/
Succes!
één jaar geleden
Zelf overigens geen ervaring met gastouder, enkel met kdv. Voor mij was het belangrijkste om voor kdv te kiezen de betrouwbaarheid qua opvang gedurende het hele jaar. Behalve de feestdagen is de kdv open terwijl een gastouder zelf ook wel eens ziek is of op vakantie wilt. Ook vind ik het persoonlijk fijn dat er meerdere leidsters zijn met pedagogische opleiding en er een duidelijk beleid is vanuit de organisatie.
één jaar geleden
Geen idee hoe het zit qua vergoeding…
Heb zelf hele fijne ervaring met gastouder. Had onze dochter in eerste instantie ingeschreven bij kdv, maar het voelde toch niet goed. Zo’n klein meisje op zo’n grote groep. Veel verschillende leidsters die haar dan toch net niet goed kennen. Ze is een vrij stil en verlegen meisje, dus dan gaat aandacht als snel naar wat drukkere kindjes (logisch ook hoor, heb zelf op een woongroep gewerkt en weet dat je aandacht als begeleider ook snel naar de drukkere cliënten gaat). Gunde mijn dochter gewoon wat meer persoonlijke aandacht.
Onze gastouder vangt maximaal 5 kindjes per dag op, van verschillende leeftijden (0-4). Is een heel fijn vast groepje kindjes. Ze gaat er elke keer met heel veel plezier heen! We hebben haar via een gastouderbureau. Als zij ziek of op vakantie is kan onze dochter naar een andere gastouder. Zij vangt ook haar kindjes op als zij op vakantie is. Dus das heel fijn geregeld. Vooraf hadden we een gesprek met een vrouw die ons hielp om de juiste gastouder te vinden. Eentje die aansluit bij onze wensen. En we zijn elke dag nog super blij met onze gastouder!!
één jaar geleden
Ik heb de tool gebruikt nu wij in verwachting zijn van ons tweede kindje. Wij betalen nu €250 per maand zelf voor 3 dagen, volgens de tool zouden we maar €50 meer gaan betalen bij een tweede kind. Ik geloof het als ik het zie, maar het verlicht wel wat spanning bij mij moet ik zeggen dat het niet twee keer zoveel wordt
één jaar geleden
Reactie op Paula2904
Ik heb de tool gebruikt nu wij in verwachting zijn van ons tweede kindje. W ...
Jaa het word toch volgens mij niet altijd bij iedereen twee keer zoveel.
Wij hebben ook zoiets wat we zelf betalen.
Wij willen ook ooit een tweede maar dan geloof ik niet dat we het dubbele betalen. Als de oudste dan niet 4 is.
Willen namelijk eerst huis aan de grond kopen. Is best wel lastig merk ik al