16 Reacties

9 maanden geleden

Ik herken je helemaal.. ik heb er nu al een brok van in mijn maag.. het is toch weer iets wat je afsluit, een nieuwe fase. En ze worden dan ineens zo groot Volgende week begint hij met zwemles., ook dat vind ik weer iets heel moeilijks.. Mijn kleine jongentje.. 🥹 echt he waar zijn die 4 jaar gebleven.

9 maanden geleden

Hoihoi, herkenbaar. Onze 'uk' word in de zomervakantie 4 jaar. Start na de zomervakantie met school.. Hij kijkt er naar uit. Ik merk dat ik er in tijd voor mijzelf aan toe ben maar.. Hij is nogal verlegen. Dus ik heb ook de nodige angsten. Gaat hij wel vriendjes krijgen etc.

9 maanden geleden

Reactie op Adff

Hoihoi, herkenbaar. Onze 'uk' word in de zomervakantie 4 jaar. Start na de ...
Hij gaat nu 3 ochtenden naar de psz. Heeft daar een aantal vaste vriendjes. En een 'beste' vriend. Daarnaast nog 1 dag kdv. Maar alsnog... hoop dat hij zijn draai gaat vinden.

9 maanden geleden

Reactie op Adff

Hoihoi, herkenbaar. Onze 'uk' word in de zomervakantie 4 jaar. Start na de ...
Ja dat stukje vind ik ook herkenbaar idd. Mijn dochtertje kijkt nogal de kat uit de boom. Als ze eenmaal gewend is dan maak ik me daar geen zorgen over maar die eerste momenten.. zie haar al helemaal in haar eentje verloren op het schoolplein staan🥺

9 maanden geleden

Reactie op mamavanevi

Ja dat stukje vind ik ook herkenbaar idd. Mijn dochtertje kijkt nogal de ka ...
Nou dat idd! Ik hoop zo dat ie z’n draai vind en niet als een zielig schaapje in zn eentje zal staan op het plein.🥺 gelukkig gaat ie op diezelfde school al 2 ochtenden naar de psz dus er zullen vast bekende kindjes in zn klas komen🤞

9 maanden geleden

Bij ons in België gaan de kindjes met 2,5 jaar naar school… wat was dit een positieve ervaring! Waar hij zich in de crèche nooit super heeft gevoeld, is hij al elke dag enthousiast terug gekomen van de school! Ik was er ook wel wat bang van, want hij is een heel verlegen mannetje maar hij heeft echt heel veel vaste vriendjes!

7 maanden geleden

Hoihoi, de tijd gaat snel. Nog een aantal weken en dan start de zomervakantie. Daarna gaat onze kleine grote man naar school. Hebben jullie inmiddels al kennismaking of een meeloopdagen gehad? Liefs

7 maanden geleden

Hier ook eentje die enorm aan school toe is...ze heeft er ook echt zin in! Nu gaat ze nog 1 dag in de week naar een peuter+ groep op het kdv. We hebben 2 weken geleden het intakeformulier gehad om aanvullende gegevens en vragenlijst, verwacht elk moment gebeld te worden voor de kennismaking en wen-dagen. Grote broer zit er al op school, die zit nu in groep 5. Dus we kennen de school en meeste juffen ook wel al, dat scheelt.

7 maanden geleden

Onze dochter is echt toe aan school. Meer uitdaging Ze is thuis echt een peuter puber heel erg dwars 😂😂 Ze zit nu 2 dagen op de opvang. Daar zegt ze ook altijd van zomervakantie naar school haha

7 maanden geleden

Pfff ja heel herkenbaar! Vandaag in een speeltuin deden twee jongetjes heel naar toen mijn zoontje in zo n speelhuisje klom (ze zeiden dat het hun huis was en probeerde hem meteen eruit te duwen). Ik ben hoogzwanger en wilde ze het liefst een duw terug geven 🤣 hoe durven ze gemeen te doen tegen mijn lieve kleine mannetje. Ben zo bang dat hij het op school zwaar gaat krijgen en dat ik er dan niet bij ben om hem te beschermen. Maar ja, zo werkt het in de wereld hè. Laten we hopen dat ze vooral heel veel plezier gaan hebben. En ons moederhart wordt vast wel regelmatig nog gebroken!

6 maanden geleden

Ik vind het echt heel lastig. Mijn zoontje is best wel verlegen en kijkt de kat uit de boom. Ik ben zo bang dat hij dalijk buiten de boot gaat vallen, terwijl het zo’n lief, leuk mannetje is. Vorige week donderdag had hij kennismaking met zijn klas en hij raakte helemaal overstuur toen hij zonder mama in de klas moest blijven. Het brak mijn hart toen ik moest gaan 😢 Ik baal er ook van dat hij niet bij zijn vriendje van de opvang in de klas komt. Toen hij weer thuis was zei hij ook dat hij bij de andere juf wou, omdat zijn vriendje daar zit. Ik probeer hem enthousiast te maken voor school en dat hij heus nieuwe vriendjes zal maken, maar ik krijg er wel een knoop van in mijn maag..

6 maanden geleden

Hier inmiddels bericht van school met de groepsformatie en welke juf. Ze krijgt dezelfde juf als onze oudste destijds, dat is wel superleuk ☺️ Helaas mag ze niet komen wennen, in de infobrief staat dat er geen wendagen zijn voor kindjes die vlak voor, in of net na de vakantie 4 worden.... Wel hebben we deze week kennismaking met juf/dochter en even in de klas kijken.

6 maanden geleden

Reactie op NovemberBaby2020

Hier inmiddels bericht van school met de groepsformatie en welke juf. Ze k ...
Wij hadden dat wel een wen middag Alle groepen gingen wennen in anderen groepen. Dus groep 1 kinderen mochten ook komen ze vond het helemaal leuk.

6 maanden geleden

Reactie op Cvgx

Ik vind het echt heel lastig. Mijn zoontje is best wel verlegen en kijkt de ...
Wat rot zeg. .wij hebben verzoek gedaan of ze bij haar vriendinnetje van de opvang ik de klas kon en dat is geregeld, nu 2 keer uurtje wezen wennen en ze zochten elkaar meteen weer op! Onze dochter is wel heel gevoelig voor veranderingen, dus we merken nu al dat ze weer slechter slaapt...hou mn hart vast voor september...ben bang dat ze dan weer volledig van nmhaar padje gaat, ze slaapt net een klein half jaar de nachten door in haar eigen bed, maar wordt dus nu ineens weer vroeger wakker en wil dan niet meer alleen slapen

6 maanden geleden

Reactie op LVW 1234

Wat rot zeg. .wij hebben verzoek gedaan of ze bij haar vriendinnetje van de ...
Ja en ook bijna alle kindjes van de opvang gaar naar die andere klas. Ik snap niet dat ze niet gewoon 50/50 hebben gedaan ofzo. Ik ga denk ik nog wel een mail sturen waarom ze dit zo hebben gedaan, want ik baal er echt heel erg van. Het zal vast wel goed komen en misschien maak ik mij te druk, maar ik wil gewoon dat hij met plezier naar school gaat 😞 Wat vervelend dat je dochtertje er zoveel last van heeft. Hopelijk is ze straks snel gewend ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Anoniem!?!?

Wij hadden dat wel een wen middag Alle groepen gingen wennen in anderen g ...
Hadden wij hier ook.. maar dan een ochtend.. gelukkig vind ze het helemaal leuk, zit ze bij de leukste juf en haar oude vriendin van de opvang (mengklas groep 1/2) hier helemaal aan toe.. kan niet wachten op even tijd voor mijzelf die 2 halve dagen in de week😉🫣