14 Reacties

één jaar geleden

Ons zoontje slaapt sinds 1,5 maand in een peuterbed. Had zelf verwacht dat hij er steeds uit zou gaan maar tot nu toe blijft hij netjes liggen. Eerste keer hebben we hem er overdag ingelegd en hem in de gaten gehouden vis de babyfoon.

één jaar geleden

Onze zoon slaapt al een maand in een peuterbed aangezien zijn zusje straks in het ledikant gaat. Hij heeft nooit uit het ledikant weten te komen. Dus daar heb ik geen tips voor. Maar wij zijn begonnen om hem overdag in het peuterbed te laten slapen en toen dat goed ging ook snachts. Hij komt (nog) niet uit zijn bed.

één jaar geleden

Ik lees mee ik heb ook een peuterbed aangeschaft want zusje komt eraan en gaat inderdaad ook in zijn ledikant ik vind hem ook nog zo klein maar smiddags proberen is een goeie

één jaar geleden

Reactie op samantha1-7-21

Ik lees mee ik heb ook een peuterbed aangeschaft want zusje komt eraan en g ...
Idem! M’n zoontje vind ik sowieso amper meer te tillen, nu weer een spier in m’n rug verrekt 😣

één jaar geleden

Hier al een tijdje heb enkel spijt dat ik niet voor een grond bed ben gegaan.

één jaar geleden

Reactie op tango

Idem! M’n zoontje vind ik sowieso amper meer te tillen, nu weer een spier i ...
Voor het tillen heb ik een andere oplossing: ik heb zo'n houten trapje aangeschaft dat mn zoontje zelf zn bed in kon klimmen, dan hoefde ik hem niet te tillen. (Hij heeft ook 4 maanden geleden een broertje gekregen.) Wel het trapje wegschuiven zodat ie niet in de verleiding komt er weer uit te klimmen. (Maar dat werkt hier niet meer 😅)

één jaar geleden

Ons mannetje ligt al vanaf dat hij 1 jaar was in een peuterbed. En gaat hartstikke goed. Sochtend als hij wakker word, komt hij gezellig naar ons om ons wakker te maken. En als hij in de nacht wakker word net zo. Dan staat hij met zijn kussen en knuffel naast ons bed en wil dan tussen ons in liggen 🥰 Nooit problemen gehad. Denk dat je gewoon moet proberen hoe het gaat.. misschien gaat het wel hartstikke goed.

één jaar geleden

Ik ga volgende week beginnen hij word grote broer dus hij gaat naar zolder een nieuwe grote kamer en peuter bed maar ben zo bang dat ie ze bed uit gaat en gaat spelen Hoe ga ik dit aanpakken?

één jaar geleden

Hier sinds 4wkn over op een gewoon 1pers bedhuis. Eerst gespeeld. En steeds gevraagd: wil je in je nieuwe grote bed? En op een gegeven moment zei hij ja.

één jaar geleden

Wij hebben vandaag haar peuterbed in haar kamer gezet en ze wilde er met het middagdutje meteen al in. Deze ging goed 😁. En ook nu ligt ze heerlijk in haar nieuwe bed te slapen. Ze ligt er wel in met haar slaapzak ipv dekbed. Die is nu toch nog te warm.

één jaar geleden

Wij zijn sinds eergisteren als cadeau voor zijn 2e verjaardag over gegaan naar een hele nieuwe “grote jongens kamer” wij hebben er bewust voor gekozen om het peuter bed te skippen en gelijk over te gaan op een groot bed omdat ons jongetje al vrij lang is anders zitten we volgend jaar weer aan het vervangen van een bed.. we hebben wel gekozen voor een bed met voor de helft een opstaand randje ivm met eventueel eruit rollen! Tot nu toe gaat het super goed en is hij mega enthousiast over zijn nieuwe kamer alles is “mooi” “mooooooi” “mooi” haha daar doe je het tenslotte voor!

één jaar geleden

Hier met 16 maanden overgegaan, ging helemaal goed! 🥰 slaapt zelfs beter sindsdien 😂🫶🏼

één jaar geleden

Reactie op samantha1-7-21

Ik ga volgende week beginnen hij word grote broer dus hij gaat naar zolder ...
Gewoon vertellen en vragen! Communiceren is de basis en hij wou graag in zn grote bed en dat gaat goed! Zelfs als hij wakker is blijft tie ( nog) in zijn bed totdat papa komt. Succes !

één jaar geleden

Bij ons ging ze over met 21 maanden. Een bed van 1m60 met een extra rand om er niet uit te vallen. Ze vindt het geweldig! Ze heeft nu meer controle om erin en eruit te stappen. In de ochtend wacht ze netjes om eruit gehaald te worden, ze heeft nog geen één naast ons bed gestaan. Gewoon proberen, knuffels erbij, heerlijk.