10 Reacties

4 jaar geleden

Bij ons ook alleen korte dutjes, zelf inslaap vallen is een uitzondering. Altijd al geweest, en nu 7.5 week oud. Iemand tips? Snachts ligt hij bij ons op de kamer in de cosleeper en dan slaapt hij zo'n 4 a 5 uur aan een stuk

4 jaar geleden

Inbakeren? Kindjes van 7 weken kunnen ook in hun 2e sprong zitten. Dan gaan ze sowieso wat slechter slapen en hebben veel behoefte aan lichaamscontact. Ik gebruik lekker een draagzak/draagdoek. Toch handen vrij en de kleine zeer tevreden

4 jaar geleden

Het is niet zozeer van belang hoelang een slaapje duurt. Korte slaapjes kunnen prima werken voor een kind. Belangrijker in dit geval is om naar de hoeveelheid slaapjes te kijken. Slaapt je baby maar kort, dan heeft het waarschijnlijk meer slaapjes nodig. Daarnaast speelt timing een belangrijke rol. Ben je te vroeg met je baby op bed leggen, dan zal het de slaap mogelijk niet kunnen vatten. Er heeft zich te weinig slaapdruk opgebouwd, en je baby is niet moe genoeg. Ben je te laat, dan wordt slapen ook lastiger, je baby is dan te moe waardoor slapen moeilijker wordt. Maar gaat je baby op het goede moment slapen, wordt het uitgerust wakker en zijn er geen zorgen rondom ontwikkeling dan zijn deze korte slaapjes geen probleem (in ieder geval niet voor je baby). Zorgen de korte slaapjes wel voor een oververmoeid kind of zijn de nachten erg rommelig, dan kan het raadzaam zijn om dit onder de loep te nemen.

4 jaar geleden

Mijn kleine van 8 weken valt als een blok in slaap als ze bij mij ligt, als ik haar weg leg dan is het even uitrekken en slaapt 7 van de 10 keer wel verder, zorg wel dat ik niet meer in haar zicht ben want zodra de mij ziet wilt ze terug. Vorige week ook maar kleine slaapjes en veel wakker, misschien dan toch een sprongetje inderdaad. Hier ook in de draagzak gedaan en dan slaapt ze toch wel wat langer aan een stuk door overdag!

4 jaar geleden

Hier overdag ook meestal korte slaapjes de laatste dagen (10 weken). Laten jullie je kindje overdag in de box slapen? Of lekker in het bedje in de slaapkamer?

4 jaar geleden

Herkenbaar hoor. Mijn kleine slaapt ook niet in de box. (Of een paar minuutjes totdat hij ook maar iets hoort🙄). Onze gouden oplossing is de draagdoek! Dan slaapt hij totdat ik hem er weer uithaal. Soms dus echt 3 uur tot zijn volgende fles. 'S middags slaapt hij een blok van 3 uur in zijn wieg.

4 jaar geleden

Precies hetzelfde hier. Wordt er gek van en ben moe. Wandelen in maxicosie of in armen slapen werkt wel 🤯

4 jaar geleden

Reactie op Tine1982

Hier overdag ook meestal korte slaapjes de laatste dagen (10 weken). Laten ...
Bedje op eigen slaapkamer. Tenzij ze niet meer wil slapen dan in armen

4 jaar geleden

Kan een sprongetje zijn. Gaat vanzelf wel weer over in dat geval!