10 Reacties

2 jaar geleden

Zit in hetzelfde schuitje.. dochter wordt 14 januari 18 maanden! Ook telkens zo vroeg wakker waardoor ophouden tot 1 slaapje om 11.30/12.00 gewoon niet goed gaat, slaapt dan vaak ook maar een uurtje…. Ik volg 😃

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Ik lees mee! Met uitslapen (07.15 uur wakker) dan bieden wij 1 slaapje aan. Vanochtend om 06.00 uur wakker en dan laat ik hem ook twee keer slapen. Hij geeft zelf aan wanneer hij moe is en wil slapen (gaat bij de gangdeur staan). Op het KDV gaat hij bij het aankleedkussen staan. Ik maak hem ook niet wakker! Hij is dan bloed chagrijnig en huilt alleen maar. Hij kan daar echt niet tegen! Ik hou een wakkertijd van 3,5 uur aan. Aan het einde van de dag na 16.00 uur stop ik hem niet meer op bed. 2x slapen is rond 08.00 / 09.00 uur en rond 14.00/14.30 uur. 1x slapen is van 11.30 tot 13.30 uur.

2 jaar geleden

Onze dochter wordt op 7 januari 18 maand. In het weekend of op vakantiedagen doet ze bij ons thuis telkens 2 dutjes, meestal telkens anderhalf uur. Maar in het kinderdagverblijf is het telkens één dutje van 12u tot 14u. We merken thuis dat ze die 2 dutjes wel nodig heeft. We leggen haar te slapen en meestal horen we haar max 2 minuutjes nog wat vertellen. Ze slaapt dus snel. 's nachts slaapt ze van 18u45 tot 6u, zowel na een dag van 1 als een dag van 2 dutjes...

2 jaar geleden

Hier ook bijna 18 maanden, doet al vanaf 12 maanden nog maar 1 dutje.. met 18 maanden is er ook een slaapregessie en ze weigert nu al 2 dagen haar dutje. Wat resulteert in een oververmoeid kind. Ik ga het dutje elke dag blijven aanbieden in de hoop dat ze het weer oppakt, rond de 15-18 maanden is het wel normaal om van 2 naar 1 dutje te gaan. Op Instagram heb je slaaptipsvoorbabys. Erg interessant om te volgen, zulke vragen komen vaak voorbij met advies. Je kunt ze ook een berichtje sturen voor advies.

2 jaar geleden

Wij hebben er een week over gedaan om over te gaan op 1 slaapje, was steeds meer tijd in de ochtend aan het rekken. Eerste slaapje was 10:00 en eerste dag 10:30 gedaan toen 11:00 toen 11:30 en opgebouwd tot nu 12:30/45. Tweede slaapje werd vanaf dag 2 al niet meer gedaan. Ze is vanaf 1 jaar en een maand al van 2 slaapjes af. Mega blij mee want nu slaapt ze van 12:30 tot 15:00/30 en hebben we de hele ochtend en blijft ze tot 20:00 op. 😊

2 jaar geleden

Reactie op 24babywatcher

Wij hebben er een week over gedaan om over te gaan op 1 slaapje, was steeds ...
Wauw wat goed! Heb je ook al haar eetmomenten verschoven? Als zij bijv 11.00 of 11.30 uur naar bed gaat krijg ze dan daarvoor brood?

2 jaar geleden

Reactie op KS2018

Wauw wat goed! Heb je ook al haar eetmomenten verschoven? Als zij bijv 11.0 ...
Ja hier laatst ook met een vriendin over gehad, die had daar problemen mee maar wij doen het in het perfecte geval zo; 07:00/07:30 2 broodjes 10:00 /10:30 2 stuks fruit 11:30 snackie (soepstengel/ zakje yoghurt met haver / 2 rolletjes plakken kipfilet / augurkjes / komkommer / tomaat eigenlijk alles wat aan variatie in huis ligt 😂 12:30 bed - 15:00/15:30 16:00 1 broodje óf bak yoghurt 18:30 eten 19:45 fles en dan 😴😴 💪🏼💪🏼

2 jaar geleden

Wij zijn sinds een maand over op 1 dutje, zoontje wordt 27 januari 18 maanden. Ik heb hem wel wakker gemaakt met ochtenddutjes. Max 30 min, dit ging ook tegen mijn gevoel in, maar het heeft echt zoveel geholpen met goede middagdutjes en niet om 0500 wakker worden. Ook de overgang na 1 dutje vond ik fijn hierdoor. Na een tijdje duurde het steeds langer om in slaap te vallen voor zijn ochtenddutje. Was altijd van 1000-1030. En als hij wel een ochtenddut had gedaan dan sliep hij de middag niet goed of heel laat pas. Dus gestopt met ochtenddut, maar wel in de ochtend een paar rust momenten gepakt. Even bij mama op schoot om een boekje te lezen of juf roos te kijken. Dan kon hij daarna weer door tot lunch van 1130 en dan om 1230 in bed en 2,5 uur slaap ongeveer. Ik heb de eerste week ook bewust niet veel gepland zodat we rustig konden wennen aan 1 dutje. Nu gaat het meestal goed, soms heeft hij een slechte dag en is hij snel moe en chagrijnig maar slaapt wel goed. Ik heb er achteraf geen spijt van dat ik hem op advies toch wakker heb gemaakt tijdens ochtenddutjes en zou dat wel aanraden in sommige gevallen.

2 jaar geleden

Wij hebben de strategie om zoveel mogelijk onze dochter te volgen in haar ritme. Bij ons ging ze spontaan naar 1 slaap over toen ze 1 jaar werd. Ze sliep simpelweg niet meer om 10am en ze slaapt goed na haar lunch. Als ik je verhaal lees, zou ik het gewoon proberen om hem 1 slaapje te laten doen in de middag.

2 jaar geleden

Hier wilde ze op vakantie bij 16 maanden ineens niet meer de ochtend naar bed en was ze na de lunch zo moe dat ze wel wilde.. dus in de vakantie uit haarzelf naar 1 slaapje gegaan.. vaak 12 uur lunchen en daarna naar bed.. als ze moet is 11.30 lunchen en 12.00 naar bed en bij heel heel moe ( vaak na het zwemmen bijv) dan ligt ze er soms 11.30 uur in en eten we lunch als ze wakker wordt.. want dan heeft ze ook net fruit of snack op na het zwemmen dus heeft ze ook geen lege maag..