24 Reacties

één jaar geleden

Hier hetzelfde... Heeft in bad gaan altijd heel leuk gevonden maar de laatste tijd ook drama wanneer we haar willen wassen... Naar het zwembad gaan vindt ze nog altijd super! Dus ik volg even maar herken je verhaal zeker en vast!

één jaar geleden

Hier ook hetzelfde… een groot drama met der… ik volg ook 🙉

één jaar geleden

Badje vind meneer hier geweldig muv haren wassen. Ik zeg mama spoelt ni ke shampoo uit en dan heel snel washandje voor de ogen en gaan. Wel even krijsen hoor🙈 Douchen vind ons zoontje spannend. De Douchekop op de grond is een groot feest gelukkig dus fan maar op die manier

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft de douche een tijdje eng gevonden en water over zijn hoofd heeft hij nooit leuk gevonden. Hij vindt het wel steeds minder eng momenteel. Wij hebben een watersproeier van een walvis in de tuin, poe dat vond ie doodeng. Hij durfde niet onder de stralen. Nu vindt hij het geweldig, ik ben zelf als een gek door het water heen gegaan en heb er een geweldig spel van gemaakt. Dat heb ik met douchen ook gedaan, ik heb hem vastgehouden en met water gespeeld. Zelf kopje onder en gekke geluiden maken, rondjes draaien enz. Nu moedigt ie me elke keer aan om hetzelfde te doen. Hoofd onder de straal is nog steeds eng, maar maak er altijd iets leuks van. Bij het zwemmen zeggen ze altijd als je onder water gaat dat je altijd met een lachend gezicht boven moet komen of in ieder geval vrolijk moet kijken. Als je haar met washand kan wassen kun je dat misschien op de aanrecht doen, even een andere omgeving? Haar optillen en dansen in de badkamer en verder even niets, maak er elke keer een positieve ervaring van? Bij mijn zoontje heeft het even geduurd maar zag wel snel verbetering.

één jaar geleden

Hier hetzelfde… afgelopen weekend hebben we 2 uur gewacht tot ze eindelijk in het zwembad wilde.. kon haar meekrijgen door te zeggen ‘kom we gaan bij de kindjes kijken’ 👀🙉. Ik vraag haar elke avond of ze wil douchen of in bad wilt, 2x nee is met een lap erlangs en that’s it. Wat hier WEL helpt: samen douchen, ik kleed me eerst uit en ga alvast staan douchen, dan waggelt ze mijn kant op en kleed ik haar uit (ja alles wordt nat maar goed het ging toch in de was 😛) en dan douchen we samen!

één jaar geleden

Hier ook! Schijnt heel normaal te zijn. De hoeveelheid prikkels is enorm: water dat net enorm geweld op je hoofd klettert, geluid vd douche, temperatuur, een ouder die tegen je praat en je i. De douche wil hebben. En ook nog naakt en kwetsbaar! Ik oefen nul druk uit. Doe een washand als t niet gaat/hij echt niet wil. Ga altijd samen douchen zodat ik het voor kan doen. En laat zien dat het niet eng is maar ik push niet. Zo wordt ie wel beetje schoon. En ik laat hem iets meenemen van zn speelgoed zodat hij dat kan douchen. Dat vindt ie leuk. Ennnn elke dag douchen echt niet nodig! Handen, billen, toet was ik voor t slapen gaan met washand

één jaar geleden

Bedankt voor de reacties! Het stelt me al gerust dat we niet de enige zijn. Goede tips, ik ga zeker proberen het wat speelser aan te pakken en er veel minder druk op leggen.

één jaar geleden

Ik wilde echt net een topic openen over dit onderwerp! Sinds 3 weken vind mijn zoontje het ook niet meer leuk en gaat hard huilen. Terwijl hij daarvoor wel 40 minuten in bad kon spelen! Het zal dan wel een fase zijn denk ik. 🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op July Baby On Its Way

Ik wilde echt net een topic openen over dit onderwerp! Sinds 3 weken vind m ...
Hier ook ja. We moesten eerst echt uitkijken om het woord bad te zeggen, want als ze dat hoorde dan wilde ze per se! Het zal inderdaad wel een fase zijn.

één jaar geleden

Ons zoontje heeft al een tijdje hetzelfde. We hoopte na de vakantie dat het beter zou gaan. Daar ging hij graag het zwembad in en zelfs kopje onder.. Bij douchen schreeuwt hij echt moord en brand en ook als hij mij bijvoorbeeld ziet douchen krijgt hij paniek. In een gevuld bad gaat hij niet. We hebben hem eerst met kleding in een leeg bad laten spelen met z’n badspeelgoed, om hem weer vertrouwd te krijgen met het bad. Dit steeds verder uitgebreid naar zonder kleding met een lopende kraan. Nu kunnen we het bad vol laten lopen terwijl hij erin aan het spelen is, maar hij blijft staan/hurken. Zitten durft hij niet. We blijven dit zo maar proberen tot hij weer vertrouwen erin heeft.. Misschien heb je hier wat aan. Douchen heb ik helaas geen tips voor.. heb ik nog geen manier voor gevonden.

één jaar geleden

Reactie op RMHB

Ons zoontje heeft al een tijdje hetzelfde. We hoopte na de vakantie dat het ...
Nu ik dit lees, m’n zoontje brulde laatst ook moord en brand onder de douche. Ik snapte er niks van maar het was wel heel zielig. Hij heeft het 1 of 2 keer gedaan en daarna niet meer. Vaak speelt hij heel uitgebreid met al z’n badspullen en soms is het al laat en spoel ik hem alleen ff af en dat laatste vind hij nooit zo leuk want dan kan hij niet spelen. Na die paar keer geen problemen meer gehad maar ik heb er ook niet echt bij stilgestaan om eerlijk te zijn.

één jaar geleden

https://www.bruna.nl/boeken/nog-even-mijn-haartjes-wassen-9789025765835 mijn dochter houdt er ook niet van. Door dit boekje handjes voor de ogen (net als konijn) geeft iets minder paniek! Wie weet helpt het.

één jaar geleden

Reactie op tango

Nu ik dit lees, m’n zoontje brulde laatst ook moord en brand onder de douch ...
Goed om te horen, hopelijk gaat het vanzelf weer over! Vanavond ga ik haar maar gewoon een beetje laten spelen met haar waterspeelgoed, terwijl ik zelf ga douchen. Kijken hoe ze dat vindt.

één jaar geleden

Gaan jullie kindjes alweer met een beetje plezier in bad/douche? Mijn zoontje wil nogsteeds niet. Spelen met water vind hij wel oké, maar wil dan ook niet kletsnat worden. Ik was hem nu op het verschoonkussen. Ik wil zo graag weer dat hij lekker in badje speelt.. 😔

één jaar geleden

Reactie op July Baby On Its Way

Gaan jullie kindjes alweer met een beetje plezier in bad/douche? Mijn zoon ...
Mijn dochter heeft er nog wel moeite mee gehad. Ze vond het wel steeds weer wat leuker om in de badkamer met water te spelen, ook als ze niet te nat werd (vooral haar hoofd). Maar toevallig wilde ze deze week voor het eerst weer in bad zitten, en toen ze eenmaal even zat wilde ze er niet meer uit 😂 Hopelijk blijft dit zo 🤞🏻

één jaar geleden

Bij ons was het ook ineens drama. Daarna gingen we op vakantie en hebben we dus een week lang gezwommen en was het ineens helemaal goed. Ik zou proberen om haar dus wat vrijer met water te maken door te zwemmen. Hier steekt hij inmiddels zelfs zn eigen hoofd onder de douchekop of onder van die straaltjes in het peuterbad

één jaar geleden

Hier is het douchen ook een hell! Krijsen huilen en daarna nog een driftbui met afdrogen en aankleden. Zwemmen vindt ze hartstikke leuk en met water spelen maar douchen ho maar. Ik weet ook niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Ik probeer het heel aantrekkelijk te maken, door van alles mee te nemen onder de douche maar niks helpt 🤦🏻‍♀️

één jaar geleden

Reactie op babymamm

Hier is het douchen ook een hell! Krijsen huilen en daarna nog een driftbui ...
Een uitklapbare of opblaasbaar badje in de douche zetten zodat het meer op in bad gaan lijkt? Deed een kennis van mij.. scheelde haar een hoop gekrijs..

één jaar geleden

Reactie op 19Marloes90

Een uitklapbare of opblaasbaar badje in de douche zetten zodat het meer op ...
Daar begon het mee, een opblaasbare bad. Vanuit daar ging het fout en werd ze bang. We douchen altijd samen, zelfs dat gaat niet altijd goed

één jaar geleden

Douchen is hier ook echt not done. Ons eigen bad waar hij eerder altijd in ging is ook spannend. Nu weer een soort groot baby badje gebruikt en dat gaat heel goed. Echter zijn z’n haren al vrij lang niet gewassen 🙃😅