Ik vind dat mijn vriend vaak te weinig aandacht heeft voor onze dochter. Ik vind zelf dat onze tijd en aandacht het beste cadeau is wat je je kind kunt geven. Dus ik ben altijd degene die op haar reageert, haar in de gaten houdt, meegaat in haar spel enz. Mijn vriend werkt veel dus hij ziet haar letterlijk nog een uur tot anderhalf uur voordat ze naar bed gaat. Dus dan denk ik dan kun je toch wel haar nog even volop aandacht geven? Maar nee hij ploft meteen voor de tv neer en reageert ook niet altijd op haar. Als ik haar een dag niet gezien heb heb ik haar echt gemist en juist extra veel aandacht en geduld met haar. Ook al ben ik kapot. Bijv. vandaag had ze twee kussens op de grond gelegd en moest ik bij haar komen liggen zogenaamd slapen. Toen pakte ze een derde kussen erbij en ging ze naar mn vriend toe: papa slapen. En dan zegt hij gewoon: nee papa gaat niet slapen en kijkt hij verder tv. Ik vind dat echt zielig voor haar. Ik kan me zelf ook nog wel zo’n gevoel van teleurstelling en afwijzing herinneren van vroeger.
Ik vraag me af of dit een beetje een mannen-dingetje is of dat jullie vriend/man wel veel met de kinderen bezig zijn?