16 Reacties
5 jaar geleden
Wij laten onze kinderen niet dopen, dus hebben geen peetoom of peettante. Ieder zijn keuze natuurlijk, maar persoonlijk vind ik de benaming dan ook niet meer kloppen.
Als we een "speciale oom en tante" zouden willen aanwijzen dan zouden we het ook anders noemen denk ik. Ik vind een peetoom en peettante echt bij de kerk horen, maar wellicht ben ik gewoon ontzettend ouderwets haha🙈
Wij hebben wel een voogd voor onze kinderen, maar dat is weer een heel ander verhaal.
5 jaar geleden
Dopen? Kijk ff op het nieuws hoeveel baby's er dood zijn gegaan aan dopen. Te erg. En dat het nog bestaat vreselijk
5 jaar geleden
Reactie op Frummeltjee
Dopen? Kijk ff op het nieuws hoeveel baby's er dood zijn gegaan aan dopen. ...
Je scheert nu wel alles over 1 kam.
5 jaar geleden
Hahahaha er is wel een klein verschil tussen een baby 3 keer volledig onder water houden en die 3 kleine handjes met water die over het hoofdje van een babytje worden gesprenkeld. Zelf ben ik ook ooit gedoopt maar ik geloof dat ik nooit echt in levensgevaar ben geweest hoor 😂
5 jaar geleden
Wij doen het ook zonder te dopen. Hebben niks met de kerk. Ik ben zelf wel gedoopt maar mijn vriend zelfs 30 jaar geleden al niet meer. Vind het er zelf toch wel een klein beetje bij horen. Ook omdat ik weet dat ik er mensen in mijn omgeving dolgelukkig mee maak. Heel grappig wat eigenlijk alleen zo’n naam kan doen.
5 jaar geleden
Dit is hetzelfde als peter en meter in België denk ik. Wij gaan ook niet dopen, maar kiezen er toch één. Is meer een traditie en best case krijgt je kleintje een geweldige band met peter en/of meter. En worst case is er ook weer niets aan de hand. 😊
Van peter en meter verwacht ik wel wat extraatjes. Niet in geld of cadeautjes, maar als in af en toe oppassen, leuke uitstapjes plannen, opdagen voor Nieuwjaar voor nieuwjaarsbrieven enzovoort.
5 jaar geleden
Wij kiezen een meter en peter (noemen we hier zo), maar ons kindje wordt ook niet gedoopt.
We vinden het idee erachter wel mooi dat om dat zo aan 2 mensen te vragen. Mijn vriend is gedoopt, maar ik niet.
Is toch wat specialer dan een tante en nonkel vinden wij. ☺☺
5 jaar geleden
Ik heb twee peetooms voor ons wondertje.. omdat we beide alleen broers hebben. Het gaat bij ons meer om de eer en de band die ze eventueel met het kindje kunnen krijgen.