5 Reacties
9 maanden geleden
Hier hetzelfde verhaal alleen is broertje nu al 8 maandjes oud en wisselen ze elkaar af met slechte nachten 😅 kinderen… het zou leuk zijn zeiden ze haha. De enige manier dat zoontje van 29 juli weer in slaap valt is door de kamer in te lopen, op de grond te gaan zitten waarna hij al huilend naar me toe loopt. Even knuffelen en hem weer in bed te leggen. Dan zegt hij zelf : “even aaien mama”. Kriebel ik zijn hoofd even en vraag erna of hij nog even wil proberen om te slapen. Vaak gaat dit goed en slaapt dan een poos verder. Als dit niet goed gaat dan zitten we zo meerdere keren per nacht… Deze momenten zijn hier vaak wel voor 00:00u.
Wat ik nog zat te denken na het lezen van je verhaal is dat, ze vaak een periode hebben dat ze in de middag alles uit de kast trekken om niet te willen slapen. Dit is een echt een fase waarop ouders vaak stoppen met het aanbieden van de middagdut terwijl ze ze eigenlijk nog hard nodig hebben.
Je kunt proberen om haar gewoon naar “bed” te brengen en zeggen dan ga je maar even rusten of ga even in bed spelen. De ene keer slaapt ons zoontje niet maar het is vaker dat hij wel nog slaapt terwijl hij op voorhand zegt ik ben niet moe.
We maken hem wel echt na Max 3 kwartier/ uurtje wakker omdat hij anders in de avond een feestje wil bouwen.
9 maanden geleden
Slaapcoach om advies vragen ? , maar ik verwacht te moe en daardoor vroeg wakker en ‘s nachts wakker.
En mijn ervaring is bij al dit soort streken voet bij stuk houden en niet aan toe geven als ze 2 nachten achter elkaar iets van ruimte voelen hebben ze direct iets nieuws aan geleerd. Maar weet uit ervaring hoe pittig het is.. sterkte!
9 maanden geleden
Onze zoon heeft ook zo’n periode gehad. Hier was de oplossing zo’n slaapwekker van Daily Logix. Na een week begreep hij dat hij moest slapen/stil moest zijn zolang het schaapje slaapt, maar inmiddels is het concept helder en horen we hem pas als het schaapje ‘wakker’ is. Waren voor ons de best besteedde euro’s in tijden 😅.