4 Reacties

één jaar geleden

Jaa hier het zelfde hij slaat zich zelf niet maar mij wel.. Wat hij wel doet vooral bij driftbuien is op de grond liggen en zijn hoofd expres stoten op de grond... Ik weet soms ook niet op deze momenten wat ik moet doen of hoe ik moet handelen..

één jaar geleden

Reactie op Leeey

Jaa hier het zelfde hij slaat zich zelf niet maar mij wel.. Wat hij wel doe ...
Hier geeft hij zich zelf een klap en trekt hij aan zijn haren wij denken dat die zo aandacht zoekt

één jaar geleden

Mijn zoontje doet hetzelfde. Slaan en op de grond liggen en met z'n hoofd bonken... Het is uiting van frustratie omdat iets niet lukt of mag. Omdat ze klein zijn weten ze nog niet goed hoe hier mee om te gaan. Het aan de haren trekken is zo'n typisch frustratiedingetje. Bij mijn therapie die ik heb gehad (Orthopedagoog) gaf ze aan dat je moet benoemen wat je ziet. Ik zie dat je gefrustreerd bent, mama wil je helpen, kan ik je ergens mee helpen? We gaan elkaar niet slaan maar aaien.

één jaar geleden

Is bij ons rond 1 jaar een fase geweest, voornamelijk vanuit frustratie. Bij ons hielp woorden te geven aan zijn gevoel en laten zien hoe je wilt dat ze je aanraken (aaien). Wat bij ons averechts werkte was boos worden en het veel aandacht geven, ondanks dat (vooral zichzelf) slaan heel sneu eruit ziet