Hoi moeders,
Weet niet zo goed waar te beginnen,
Mijn zoontje is eind dec 2,5 jaar gaat sinds september naar de peuterspeelzaal paar keer ziek geweest en tot nu toe ongeveer 15/18 keer geweest.
Hij loopt qua taal achter heeft sinds 3 weken buisjes. We hadden ook vanaf september al direct VVE maar doordat hij 2 jaar alleen bij ons geweest is was 4 dagen te veel voor hem. Dus gaat 2 dagen. Tijden 8:15/13:15 en 14:00/17:00. 9 van de 10 keer worden we gebeld of we hem kunnen ophalen omdat hij ontroostbaar is of moe word dit hebben we ook aangever dat ze dat moesten doen.
Nu gisteren het 1ste 3 maanden gesprek gehad ook met hun intern begeleider erbij zij had hem paar keer geobserveerd omdat de leidsters zich wat zorgen maken.
Hij doet niet mee met het groeps gebeuren, in de kring zitten of werkjes of fruit/brood eten vind die lastig. Liefste speelt hij alleen vind het ook lastig als andere kinderen te vaak in zijn ruimte komen. Speelde in het begin met 1 soort speelgoed kartonnen blokken sorteren. Nu inmiddels speelt hij wel met meerdere speelgoed daar.
De leidster bleef vaak herhalen vaak sorteren doet hij thuis ook vaak en graag. En echt in zijn. Eigen bubbel nog zit qua spelen en ontdekken. En dat hij niet veel oogcontact maakt met hun of niet vaak reageren als ze hem roepen of met liedje we gaan eten zelf naar de tafel gaat maar dan bij de hand genomen moet worden ect. Thuis reageert die vaak wel op zijn naam en maakt die vaak oogcontact.
Ik maak me nu gewoon zorgen van eerst oké kleine achterstand ivm niet goed kunnen horen net buisjes dus praten zal nu komende tijd wel meer worden.
En opeens dit allemaal erbij.
Ik hem aangegeven dat hij gewoon ook denk ik wat meer tijd nodig heeft om te wennen aan de gehele situatie het groeps gebeuren en de leidsters en de drukte en opeens van alles moeten.
Hij is ons 3de en daar genieten we ook intens van misschien wel wat te klein gehouden. Ons andere kinderen zijn 8 en 6 dus zitten op school. Dus thuis heeft hij ook vaak alles voor zichzelf.
En dat we denken als hij er vaker heen zou gaan dan wel los zou lopen om te wennen en als het niet gaat we hem gewoon ophalen net als nu maar dan is er wel meer ritme en is hij er vaker om te wenne. Zijn leidster denk dat hij te overprikkeld zou raken de intern begeleider snapte mij standpunt wel en waren we over uit gekomen dan vanaf nu 3 dagen te brengen en als het niet gaat we hem ophalen.
Ook gaat er nog vanuit de ggd een verpleegkundige mee kijken om te kijken wat heeft hij nodig en wat voor hand vaten kunnen ze bieden.
Maar nu twijfel ik zo doe ik overal wel goed aan? Is er wat mis met mijn kind? Heb ik zelf steken laten vallen.
En dan denk ik potverdorie hij is nog maar 2.5 bijna laat hem lekker ontwikkelen op zijn tempo misschien is hij ook nog wel niet toe aan het groeps gebeuren op de peuterspeelzaal en kan ik hem beter er afhalen tot dat hij 3 word.
Maar dan ben ik ook wel weer bang omdat hij qua taal toch nodig heeft.
En nu dan ook blijkt dat hij sociaal gebied nog niet zo ver is als blijkbaar zou moeten.
Nog even ter info het brengen gaat gewoon top hij heeft zoveel zin om te gaan en huilt niet. Maar hun zeggen dat de groep te druk is voor hem en hij geen interesse heeft en het schakelen in de groepen lastig is van buiten naar binnen ect.
Waar doe je goed aan
Twijfel er over.
Dacht misschien is hier herkenning of adviezen.
Lang verhaal geworden
Bedankt voor het lezen.