13 Reacties

één jaar geleden

Peuterspeelzaal en opvang zijn bijna hetzelfde. Ze leren niet meer op de Peuterspeelzaal dan dat ze op de opvang leren. Niet nodig als je het te veel vind :)

één jaar geleden

Onze zoon gaat 3 dagen naar de opvang en 1 dag naar mijn ouders. Geen peuterspeelzaal. Zou het kunnen zijn dat je moeder het misschien prettig zou vinden als ze naar de peuterspeelzaal gaat als zij eigenlijk zou moeten oppassen? Misschien dat ze het daarom vraagt? Misschien vindt ze 2 dagen te zwaar en wilt ze dat combineren met peuterspeelzaal? Geen idee hoor, maar dacht dit toevallig.

één jaar geleden

Volgens is het hetzelfde idd.. Mijn zoontje ga na de zomervakantie wel naar de peuterspeelzaal, 2 dagen in de week.. 2 dagdelen.

één jaar geleden

Reactie op hardetherlepel

Onze zoon gaat 3 dagen naar de opvang en 1 dag naar mijn ouders. Geen peute ...
Hier moest ik ook direct aan denken. Mijn dochter gaat twee dagen naar het kinderdagverblijf en één dag naar mijn moeder.

één jaar geleden

Je kunt het zelf kiezen; als vorm van opvang of juist als je verder geen opvang wilt maar het samen zijn en leren met andere kindjes belangrijk vindt. Onze zoon gaat al vijf dagen naar de opvang. Dus dat is voldoende. Volgens mij betaal je ook een bepaald bedrag voor de peuterspeelzaal en ik weet niet hoe het met toeslag hiervoor werkt. En misschien idd zou je moeder het prettig vinden om geen hele dagen op te passen? Misschien eens aan haar vragen wat ze bedoelde met haar idee hierover?

één jaar geleden

Tegenwoordig is het inderdaad bij de opvang vaak zo dat ze op de peutergroep het zelfde ochtendprogramma aanbieden als op de peuterspeelzaal.

één jaar geleden

Reactie op happy24

Je kunt het zelf kiezen; als vorm van opvang of juist als je verder geen op ...
Je betaald idd het zelfde als bij een kdv.. je kunt hier dan ook weer toeslag voor aanvragen. Toevallig kreeg ik net de papieren thuis voor de peuterspeelzaal voor me zoontje en daar staat ook gewoon kvd op en dat ik daarvoor evt toeslag voor aan kan vragen.

één jaar geleden

Hier alleen opvang 3 dagen. Peuterspeelzaal is ook alleen halve dag. Een ochtend. Geen hele dag. Twee van mijn vriendinnen maken hier gebruik van. 1 omdat ze niet werkt en 1 omdat kind niet naar de opvang gaat en ze ze willen voorbereiden op school. Dus als je al opvang hebt is het overbodig. Daarnaast lijkt me 1 plek voor een kind zat om zich te ontwikkelen.

één jaar geleden

Wij ruilen een ochtend kinderopvang in voor de peutergroep. We hebben ongeveer dezelfde verdeling mbt oppas en opvang bij jou. En vind die 2 dagen bij beppe wel heel fijn voor hem (beppe ook trouwens😇) Overigens ook getwijfeld over de meerwaarde van de peuters. Volgens de leidsters niet super veel verschil. Daarom blijven qe ook gedeeltelijk bij de opvang. Misschien dat er tzt wat neer leeftijdsgenootjes op de peuter?

één jaar geleden

Hier 2 dagen kdv en 1 dag gastouder (memoeder) Wij doen geen peuterspeelzaal ze ziet genoeg kinderen van elke leeftijd En op de opvang doen ze genoeg dingen voor hun leeftijd. Dus vind het prima zo En als ik nu nog moet in schrijven dan heb je kans dat ze pas kan over een jaar Hahah

één jaar geleden

Onze dochter start eind september voor 2 ochtenden bij de peuteropvang. Ze is verder altijd thuis, dus wij vinden dit wel belangrijk. 😊 Dit werkt inderdaad ook met kinderopvangtoeslag. Het zit ook in het zelfde gebouw dan de opvang. Wat vroeger de peuterspeelzaal was, is tegenwoordig peuteropvang. In jullie geval zie ik weinig toegevoegde waarde denk ik.

één jaar geleden

Reactie op happy24

Je kunt het zelf kiezen; als vorm van opvang of juist als je verder geen op ...
Dat dacht ik in eerste instantie ook. Ze zegt dat juist enorm geniet van het oppassen maar dat het gewoon een vraag was. Misschien omdat zij nooit gewerkt heeft en het dan heel normaal is dat wij naar de peuterspeelzaal gingen?

één jaar geleden

Reactie op Love3

Onze dochter start eind september voor 2 ochtenden bij de peuteropvang. Ze ...
Dat denk ik ook inderdaad. Zeker ik de reactie nu lees. Volgens mij komt het op hetzelfde neer. Voor de ontwikkeling ed hoeft ik het niet te doen. Dan heeft ze aan het KDV genoeg.