58 Reacties
2 jaar geleden
Mega herkenbaar! Ermee omgaan is hier toegeven aan haar behoeftes.. ja it is what it is… bij ons in bed slapen wij ook kut maar t is tijdelijk. Misschien tijdelijk een campingbedje naast jullie bed zetten? Of de co-sleeper?
Ik heb haar een avond een tijdje laten huilen en daarna heeft ze zich zo extreem vast geklampt dat haar nagels nog steeds in mijn nek staan 😂 dus tip van Flip: laten huilen werkt NIET 😅
2 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Mega herkenbaar! Ermee omgaan is hier toegeven aan haar behoeftes.. ja it i ...
Laten huilen werkt hier ook niet, maar hoe ze nu huilt is ook zo anders. Echt hysterisch en helemaal compleet in paniek. Dan wil ik haar ook absoluut niet laten huilen op die manier, want dat voelt niet goed. Voorheen huilde ze ook wel eens snachts als ze wakker was, maar dan stopte ze zelf na een minuutje ofzo, maar dat was heel anders huilen en dan lieten we haar gewoon eventjes. Dan deden we meer 'kwaad' om naar haar toe te gaan, want dan werd ze alleen maar meer wakker.
2 jaar geleden
Oh zo herkenbaar! Het is hier de hele week al drama, vooral ‘ s nachts wil hij niet in zijn eigen bed blijven. We hebben het voor nu maar opgegeven en leggen hem bij ons in bed als hij echt overstuur is. Hopen dat het een fase is en dat die snel weer voorbij is 😄
2 jaar geleden
Ons kleintje slaapt ook weer bij ons, niks aan te doen. Komt vanzelf weer een fase dat ze in d'r eigen bed slaapt
2 jaar geleden
Vanavond weer drama, zelfs al met in bed leggen. Mijn partner en ik wisselen de avonden met naar bed brengen af. Hij had dienst. Eerst is hij erbij blijven zitten, werkte niet. Toen zijn we er samen bij gaan zitten, want ze riep mama mama mama. Geen succes. Even mee naar beneden genomen.
Vervolgens weer naar boven toen ze gekalmeerd was, maar ze ging al huilen met naar boven gaan. Besloten om toch weer de slaap methode toe te passen. De waiting approach. Weer op dag 1 begonnen. 1e keer 3 min wachten, daarna minuut troosten, 5 minuten wachten, minuut troosten en daarna 8. Bij de 8 minuten was ze na 6 minuten stil.
Ik heb langer zitten huilen daarna. Het voelt zo slecht en onnatuurlijk om het zo te doen, maar ze kan niet pas elke keer gaan slapen als wij ook naar bed gaan. Het kutte vind ik het gevoel van falen. Ze stopt niet met huilen omdat er niks meer aan de hand is, maar omdat ze het opgeeft. Nu slaapt ze wel, in totaal 15 min huilen.
2 jaar geleden
Zo niet normaal.. gisteren begonnen.. dacht ook aan het vuurwerk.. maar nu hetzelfde.. daar ging mijn goede nachtrust na een klote nacht vannacht
2 jaar geleden
Helaas.. vannacht 3.5 uur kunnen slapen in totaal met onze dochter bij ons in bed.. en nu met naar bed brengen gaat ze ook helemaal uit haar dak... zo geen energie voor.. nacht hiervoor niks kunnen slapen door haar.. (ik kan niet tot slecht slapen met haar naast me in bed).. wat een ramp dit.. dan toch maar een luchtbed naar haar neerleggen en naast haar gaan slapen? Moet ik dan ook 7 uur naar bed? Hoe doen jullie dit??
2 jaar geleden
Hier hetzelfde. Geen oplossing, lijkt elke dag wel erger te worden het is nu ook overdag. Hij wil alleen maar bij ons in bed slapen.
2 jaar geleden
Kleine slaapt nog altijd in de wieg op onze kamer, ze gilt nu ook elke nacht om mama. Ik ga maar met haar zitten ik de bedrand, haar handjes klampt ze aan me vast en alleen als ik neurie valt ze na enige tijd in slaap. Soms tien minuten (en dat herhaalt zich tig keer per nacht uche, ofwel kost me dik twee uur troosteloos huilen uitzitten) soms slaapt ze beter tussen ons in maar liever in haar ledikant.
M’n zoontje (nu 3) had dit in deze tijd ook heel erg maar kon zelf vanwege onrustig draaien niet bij ons slapen. Daar heb ik weken op een matras naast gelegen vanaf het tijdstip dat hij huilde. Alleen dat afwennen is een lange weg. Ik kan alleen maar zeggen, het gaat over en tot die tijd ben ik dikke vrienden met een heerlijke warme PJ met huissokken om dit soort momenten niet te bevriezen van de kou in het midden van de nacht
Sterkte lieve mama s
2 jaar geleden
Het was even af leek wel maar de laatste twee dagen zijn echt weer terror… hoe lang moet dit wel niet duren?!?!
2 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Het was even af leek wel maar de laatste twee dagen zijn echt weer terror… ...
1 tot 6 weken😥
2 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Het was even af leek wel maar de laatste twee dagen zijn echt weer terror… ...
Hier is nu gemiddeld 1 op de 4 een terrornacht. Beter dan 1 op 2, maar jeetje. Die 6 weken kunnen me niet snel genoeg gaan. Alleen over 6 weken wordt haar broertje verwacht dus kans dat het slapen dan weer slecht gaat.
één jaar geleden
Wij hebben een eenpersoons bed op zijn kamer gezet, hier gaat papa of mama met hem liggen tot hij in slaap is gevallen, een half uur-uurtje later leggen we hem in z'n ledikantje. Als hij snachts wakker wordt, herhalen we het ritueel. Wij zitten ook met een pasgeboren baby (nov) waardoor we hem niet in ons bed kunnen leggen
één jaar geleden
Hier is het ook iedere avond/nacht feest. We doen er gewoon niet moeilijk meer over. Om de beurt halen we m uit z'n bedje als hij huilt en dan slaapt hij meestal binnen 30 minuten tussen ons in tot een uur of 7u30 in de ochtend. Het gaat allemaal zo snel dus mijn kleine ventje wat meer nachtelijke knuffels geven vind ik eigenlijk niet zo erg. Slaap "trainen" doen we niet aan en hebben we ook nooit gedaan. Voor ons voelt luisteren naar zijn behoefte (lekker dicht tegen z'n ouders aan slapen) het beste 😊
één jaar geleden
Hier lijkt het ook weer drama weken te worden. 2 van de 3 nachten ligt ze bij me.
Het enigste wat het slapen iets beter maakt is dat papa dan naar de logeer kamer gaat. Zo is er maar een onrust stoker en hebben we meer ruimte.
Verder geef ik haar 0 aandacht. En ik klap het bedhekje omhoog echt ideaal!