58 Reacties
één jaar geleden
Ons zoontje is ook aan het krijsen nu als hij moet slapen: denk verlatingsangst ook. Hij was altijd zo’n super goede slaper, maar het is nu echt drama. We zijn ook een paar weken geleden gestopt met de speen en sindsdien is het iedere keer spanend. Op de opvang nul problemen.. hoe gaan jullie om met het gehuil? Elke keer na een paar minuten erheen? Ik heb het gevoel dat dit het juist erger maakt.
één jaar geleden
Reactie op def246
Ons zoontje is ook aan het krijsen nu als hij moet slapen: denk verlatingsa ...
Hier hetzelfde. Mijn dochter was echt een perfecte slaper, maar ze is een week geleden grote zus geworden en sindsdien drama. Krijsen bij het naar bed gaan. Zodra ze me hoort aankomen om te troosten, begint ze te lachen 😪. Mijn hart zegt dat ik er heen moet, maar volgens mij houd ze ons gewoon voor de gek. Ik vind het zo lastig
één jaar geleden
Reactie op julibabymd
Hier hetzelfde. Mijn dochter was echt een perfecte slaper, maar ze is een w ...
Gefeliciteerd met de komst van jullie 2e!
Ja, ik vind het ook echt zo lastig hoe hiermee om te gaan. Als we erheen gaan dan is dat ook niet echt de oplossing - hij kalmeert dan wel even maar staat dan ook weer helemaal ‘aan’, tenzij later op de avond/nacht, dan valt hij op ons in slaap. Ik vind het echt heel zielig, maar ben ook heel bang dat als ik nu ga ‘toegeven’ hij verkeerde slaapgewoonten aanleert / deze situatie nog langer gaat duren. Daar heeft hij uiteindelijk op het eind nog meer lastig van. Vind het zo lastig!
één jaar geleden
Reactie op def246
Wat heb je uiteindelijk gedaan?
Mijn vriend heeft haar toch uit bed genomen want ze leek niet op te geven. Ook omdat ik en de baby nu optijd naar bed gaan. Ik hoop dat het een fase is. Ze ging trouwens een half uurtje later zonder problemen slapen. Het is inderdaad heel ingewikkeld. Ze gaat vanavond bij oma slapen in de hoop dat die cirkel doorbroken wordt
één jaar geleden
Ons zoontje heeft ook 4 maanden lang niet doorgeslapen. Bijna iedere nacht. Heb altijd naar mijn gevoel geluisterd en hem gewoon even bij me gepakt, schone luier, flesje etc. Uiteindelijk is dat ook goed gekomen en is hij daar niet aan gaan wennen. Het zijn allemaal fases waar ze doorheen moeten. Alleen heeft ieder kindje meer last van een bepaalde fase dan het andere kind. Het is mega zwaar dat zeker! Maar wil jullie echt even meegeven dat er licht aan het eind van de tunnel is! En dat het een reden heeft waarom je kindje slecht slaapt.
één jaar geleden
Ons zoontje is nu 19 maanden en heeft ineens erg last van verlatingsangst. 2 weken geleden slechte nachten gehad, toen bijna een week normaal, en nu weer. Blijft huilen en stopt zodra wij in de buurt van zijn kamer zijn.
Doen we er goed aan om eraan toe te geven en hem bij ons te leggen? Of moeten we volhouden en hem laten huilen en troosten? Twijfels…
één jaar geleden
Reactie op Babymays91
Ons zoontje is nu 19 maanden en heeft ineens erg last van verlatingsangst. ...
Bij je nemen :) het zijn echt fases. Als hij er minder last van heeft kan je zn eigen bedje weer proberen. Hij heeft nabijheid nodig nu. Je kan er ook een matrasje naast leggen en daarop bij hem slapen. Dan went ie niet aan jullie bed.
één jaar geleden
Reactie op Babymays91
Ons zoontje is nu 19 maanden en heeft ineens erg last van verlatingsangst. ...
Hier ook nu pas lijkt het! Dacht vorig maan dag het begonnen was maar dat was maar 2 nachtjes nu word ze vaak wakker en meteen mama mama. En als ik der aanraak slaapt ze weer verder. (Ik pak haar wel als ze huilt snachts) maar bij het inslaap komen wil ik er niet naast liggen dan zou ik haar even laten huilen en troosten maar dat gebeurd eigelijk nooit! Pas 2 x gehad in 1.5 jaar. Verder pakken we haar snachts het is tot nu toe elke x weer goed gegaan dat ze naar een x aantal dagen weer doorslaapt in der eigen bedje!
één jaar geleden
Reactie op Adff
Hey, hoe staat het er bij jullie voor? Hier nog steeds 'vroeg' wakker. Rond ...
Hier gaat het naar bed brengen weer een stuk beter. Wel voortaan 19:30/20:00. Een uur later als voorheen.
één jaar geleden
Ik weet niet meer zo goed wat ik nu nog onder de slaapregressie moet vallen.. voor m’n gevoel zitten we daar echt al maanden in 😩 op dit moment gaat het inslapen gelukkig weer goed, en ook in de nacht slaapt hij weer vrijwel altijd door. Maarrrrr meneer is tegenwoordig om half 6 wakker. Hij slaapt nu ongeveer 1,5u overdag, gaat iets over 7 slapen (maar ook wel eens later en laatst een keer om half 7 en dat maakte niets uit). Iemand nog de gouden tip?
één jaar geleden
Reactie op def246
Ik weet niet meer zo goed wat ik nu nog onder de slaapregressie moet vallen ...
Geen tips hier, onze kleine meid is ook regelmatig om half 6 wakker (het was ook een hele tijd tussen 4 en 5 😅). Ik denk dat half 6 geen hele rare tijd is voor een kindje dus ik weet niet of je er echt iets aan kan ‘doen’
één jaar geleden
Reactie op def246
Ik weet niet meer zo goed wat ik nu nog onder de slaapregressie moet vallen ...
Is hij dan echt wakker wakker ? misschien nog even lekker bij jullie in bed liggen? Misschien heeft hij het koud of dorst. Dat zijn wel trucjes die werken hier
één jaar geleden
Reactie op juon
Geen tips hier, onze kleine meid is ook regelmatig om half 6 wakker (het wa ...
Nog een paar weken.. dan is t weer zomertijd en is half zes half zeven geworden 😅
Succes mama’s! Geen tips maar weer dat iedereen maar wat probeert tot er toevallig iets eventjes werkt 😘