Hoi allemaal, misschien een gek onderwerp.. maar in hoeverre maken jullie het piemeltje van jullie zoontje schoon? Mijn zoontje is niet besneden en zijn voorhuidje kan al heel makkelijk terug getrokken worden (al vind hij het zelf niet echt leuk....). Ik deed dit in principe nooit, maar toen het vorige week een keer gebeurde viel me op dat daaronder veel wittig spul zat en van de week was dit ook weer het geval. Ik heb ook het idee dat het iets geïrriteerd is. Ik heb het geprobeerd schoon te maken.
Nu vraag ik me af
- in hoeverre moet je dat terugtrekken en schoonmaken?
- is het juist geïrriteerd doordat het te weinig wordt schoongemaakt en moet dit dus vaker? Of is het juist geïrriteerd DOOR het terugtrekken en het schoonmaken en moet ik het juist met rust laten en vanaf blijven?
Nou dat dus 🙃 Ik heb zelf niet zo'n ding en m'n man weet ook niet meer hoe dit 35 jaar terug bij hem ging 😂.
In m'n omgeving wordt beide gezegd..
Dus: je moet het juist schoonmaken want anders hoopt viezigheid op en dan raakt het geïrriteerd.. én: je moet er vanaf blijven, het regelt zichzelf, als je het elke keer terug trekt juist dan raakt het geïrriteerd.