9 Reacties
5 jaar geleden
Hier heb ik mijn vorige zwangerschap ook heel veel last van gehad, echt vervelend. Neem het serieus want het kan echt een teken zijn dat je houding niet goed is of dat je het misschien wat rustiger aan moet doen. Ik heb toen oefentherapie gekregen en verbetering ervaren dankzij de volgende tips:
- als je zit, zorg dan dat je recht zit, op twee billen (niet met je benen over elkaar bijvoorbeeld), zit echt recht voor je computer
- als je moe bent ga dan echt even helemaal plat liggen ipv hangen op de bank in een kronkel
- luister naar je lichaam, als de pijn opkomt kan het een teken zijn dat je even genoeg gedaan hebt
Succes!
5 jaar geleden
Hoi hoi,
Afgelopen maandag had ik dat ook ineens. De steken waren zo heftig dat ik toch maar even wilde overleggen met de dokterswacht. Zij wilde graag dat ik even langs zou komen. Uiteindelijk bleek er niets heftigs te zijn, maar bleek ik last te hebben van reflux. Dit betekent dat je last hebt van brandend maagzuur en dat is zo heftig, dat dat steken geeft in je slokdarm, wat weer uit kan stralen naar je ribben. Bij mij hielp een Rennie of Gaviscon.
5 jaar geleden
Bij zo'n klachten kan je ook naar kinesist of mss nog beter naar een osteopaat gaan. Door wat spanning op de buik weg te nemen, het middenrif los te maken en andere technieken kunnen deze ongemakken verholpen worden of toch wat verbeteren. Hoe meer je kan verhelpen, hoe beter denk ik dan :)
5 jaar geleden
Even een update van mijn klachten, de fysio heeft mn rug losgemaakt en rekoefeningen meegegeven, en na 6 weken continue ribpijn is het nu na 3 dagen al bijna over. Dus voor de dames die er last van hebben: fysio is de moeite waard om te proberen! Hij zei ook dat het een veelvoorkomende klacht is tijdens de zwangerschap