5 Reacties

4 jaar geleden
Het extra vocht dat je vasthoudt in je zwangerschap, kan soms op je hand- en armzenuwen drukken. Deze zitten aan de binnenzijde van je pols in een soort tunneltje. Als er vocht in dat tunneltje gaat zitten, raken je zenuwen iets bekneld: het carpaal tunnel syndroom.
Dit zou het ook kunnen zijn, hier heb ik echt extreem last van en doet ontzettend zeer, waardoor ik in de nacht aantal keren wakker word. De hele dag zeurt het wat maar is te doen maar in de nacht vreselijk. Geen idee wat aan te doen. Ik ben nu bijna 32 weken

4 jaar geleden
Reactie op Ilse👀
Het extra vocht dat je vasthoudt in je zwangerschap, kan soms op je hand- e ...
Dank je! Ik hou (nog) niet echt vocht vast, maar idd wel wat opgezwollen vingers. Hier heb ik wat aan.👍 Mijn moeder had acute reuma aanvallen een paar jaar terug dus was even bang dat dat het zou kunnen zijn. Ik hoop dat het weggaat na de zwangerschap. Vervelend dat je er wakker van ligt! 🥺 Succes! 🍀

4 jaar geleden
Het is bij mij ook echt van het vocht. Heb al carpaal tunnel sinds begin zwangerschap, wordt voortdurend wakker met slapende handen, maar lukte om zich nog wel. Sinds een 10 dagen ook moeite met het bewegen van mijn vingers ineens en dat bleef de hele dag door. Loop nu ook dag in dag uit met stijve handen en soms blijft er precies ook een vinger staan. Sinds enkele dagen heel duidelijk dat het toch vocht is, want ineens dikke stompjes 🙈 mevrouw van de zwangerschapsassage zei gisteren ook 'dat ik echt veel vocht in m'n vingers has' terwijl het mij nog niet zo erg leek, maar blijkbaar toch wel al redelijk fel was.. Dat was een week lang bij mij ook nog het enige vocht dat ik op hield. Nu met het warme weer, begint het precies toch ook bij mijn voeten..