6 Reacties
5 jaar geleden
Hi Stephke! Ja dat heb ik ook, de middelste variant van het plaatje. Ik kwam erachter door een bloeding in week 13☹
Met de 20 weken echo kunnen ze er meer over zeggen. Tot die tijd niet teveel zorgen maken! Laten we erop vertrouwen dat de placentas netjes mee omhoog groeien!

5 jaar geleden
Hi! Ik heb het ook! Heb afgelopen weken hele heftige bloedingen gehad. Heb het ontdekt met week 15 en zit nu in week 18. Heb afgelopen vrijdag een uitgebreide echo gehad waar ze al konden zien dat het al een beetje naar boven is geschoven. Verder konden ze zien dat het echt goed gaat met de baby.
Ik maakte me echt veel zorgen want lijk wel ongesteld. Maar gyno heeft me erg gerust kunnen stellen. Wil je als tip geven probeer niet te veel te tillen en rust te nemen als je last hebt van je buik. Daarnaar altijd bellen als je bloedingen hebt. Ook al weetje waar het vandaan komt het is altijd fijn om een advies van een deskundige te horen. Heel veel succes hopelijk komt het allemaal goed 😘
5 jaar geleden
Hoi hoi,
Ik heb de derde variant gehad, de totalis. Komt zelden voor, en de kans dat die mee optrekt is minimaal/nihil. Als jou al gezegd is dat het nog kan veranderen heb je wellicht een andere variant (bij mij waren ze vrij snel duidelijk dat de kans groot was dat niet zou optrekken).
Ik heb nooit een bloeding gehad en een hele fijne zwangerschap. Met een geplande KS (omdat ze er simpelweg niet uit kon door de placenta) hebben we een prachtige dochter. Ik ben hier goed in begeleid geweest, met de 20 weken echo is het nogmaals bevestigd en ik had een extra controle met (geloof) 35 weken. Ook liepen de laatste weken bij de gynaecoloog.
Volgens mij kan je ‘in het ergste geval’ bloedingen krijgen, en moet je dan plat liggen. Dat beperkt natuurlijk wel maar heb dit zelf niet gehad. En evt. een geplande KS.
5 jaar geleden
hier ook. maar ze heeft r inderdaad wel bijgezegd dat dit nog kan veranderen en dat ze het in de gaten houden... hoop ook echt dat ie opschuift. bevallingen werden juist alleen maar korter bij mij. Laatste maar 45min. Dus heb niet zoveel zin in een keizersnee en dan zo'n lange hersteltijd😆..maar ja als t moet dan moet t..
5 jaar geleden
Hier ook, met volgende echo (20 weken) zou ik hier meer uitleg over krijgen