14 Reacties

5 jaar geleden

Ik bedoel prik in mijn ( been ) niet beek.

5 jaar geleden

Bij mij ook bloed afgenomen omdat ik negative bloedgroep heb. Nog niet teruggehoord wat de baby heeft. Als de baby idd positief heeft, dan krijg je een prik en nog 1 na de bevalling, dit is om te voorkomen dat je antistoffen aanmaakt, wat niet zozeer van invloed is voor deze zwangerschap maar iedere volgende 😊

5 jaar geleden

Ik heb het twee weken geleden gehad. Omdat ik een klein ongeluk heb gehad en ikzelf ook negatief ben. Het is een klein venijnig prikje, maar wel belangrijk natuurlijk. Als jouw bloed in contact komt met het bloed van je kindje kan je antistoffen aanmaken. En als je dan tijdens een volgende zwangerschap weer een positief kindje hebt, kan je dat afstoten omdat je antilichamen hebt.

5 jaar geleden

Ik heb toevallig ook vandaag bloed laten prikken omdat ik negatief heb. Ben heel benieuwd wat de baby heeft. Vooral voor een volgende zwangerschap is het belangrijk de injecties te krijgen als de baby positief is

5 jaar geleden

Heb ik bij de eerste wel gehad, 2e niet, ligt aan de bloedgroep van de baby.. anders kun je elkaar afstoten blijkbaar dacht ik. Ik heb komende week met 28 weken check ook weer de bloedafname. Ik vond het weinig voorstellen.. idd nu een prik en net na de bevalling..

5 jaar geleden

Bij mij is de baby positief en ik negatief. Over 2 weken krijg ik de injectie. Schijnt gelukkig allemaal mee te vallen 😊

5 jaar geleden

Injectie woensdag gehad! Het wordt in je bil gezet. Verder niet pijnlijk en dagen erna ook niet. Geen last van gehad gelukkig dus 🙌🏻

5 jaar geleden

Ik heb ook een negatieve bloedgroep. Uit het bloedonderzoek kwam naar voren dat mijn kindje ook negatief is. Geen prikken voor mij 😊

5 jaar geleden

Ik ben op de uitslag aan het wachten..maandag bloed geprikt

5 jaar geleden

Ik moet maandag die prik🥶

5 jaar geleden

Oh echt? Nee ik heb dat onderzoek niet gekregen, weet je in welke gevallen ze dat doen?

5 jaar geleden

Oh echt? Nee ik heb dat onderzoek niet gekregen, weet je in welke gevallen ...
Jouw bloedgroep is gecheckt toen je voor het eerst bloed moest prikken in het aller aller begin. Als je dan een negatieve bloedgroep blijkt te hebben dan doen ze bij week 27 bloedafnemen om te bepalen welke bloedgroep je baby heeft. Indien die negatief is, geen verdere stappen nodig. Indien positief krijg je een prik om ervoor te zorgen dat je geen antistoffen aanmaakt voor je baby’s bloed (geloof met name belangrijk bij volgende zwangerschappen). Je krijgt er dan 1 rond 30 weken en nog 1 vlak na de bevalling.

5 jaar geleden

Reactie op Broedkip

Jouw bloedgroep is gecheckt toen je voor het eerst bloed moest prikken in h ...
Als je zelf een positive bloedgroep hebt, dan is dit allemaal niet nodig (ook als de baby - heeft geloof ik)

5 jaar geleden

Uitgelegd: