22 Reacties

4 jaar geleden

Pasta met kip spinazie en roomkaas

4 jaar geleden

Mijn eeuwige favoriet, pasta carbonara! Ik maak het zelf met spaghetti. Super makkelijk en om aan te komen de ideale pasta lijkt me, met spek ei en kaas, maar geen room! "Pasta carbonara: maak het originele recept in 15 min! | 24Kitchen" https://www.24kitchen.nl/recepten/spaghetti-carbonara

4 jaar geleden

Pasta met kip en roomsaus love ittt. Kip bakken met groente na keuze, kookroom met italiaanse kruiden, kaassnippers en klein beetje kippenbouillon. Beetje in laten dikken. Easy peasy.

4 jaar geleden

Ik ben fan van pasta met kip, tomatensaus, crème fraiche, courgette en chorizo, zo lekker 🥰 Chorizo aanbakken, kip erbij en gaar bakken, courgette meebakken, tomatensaus erbij en even laten sudderen. Als laatste de crème fraiche erdoor. En dan met pasta naar keuze!

4 jaar geleden

Pasta pesto met rucola en pijnboompitjes 😊

4 jaar geleden

Pasta met kip broccoli en kaassaus.. ook lekker

4 jaar geleden

Pasta met boursain cuisine, broccoli, champignons en parmazaan

4 jaar geleden

Pasta pesto met kip rucola tomaatjes mozzarella (pijnboompitjes)

4 jaar geleden

De titel is spaghetti met chorizo, tomaat en geitenkaas. Kreeg die er niet goed op 😬 Hopelijk een beetje leesbaar verder. Hier een enorme topper ❤️

4 jaar geleden

Ouderwetse lang pruttelende bolognese. We maken dit in Nederland al snel fout en veel te ingewikkeld... dus hier mijn recept: Ingrediënten: Gehakt en spekjes Ui Wortel Selderij Knoflook Tomatenblokjes uit blik Peper, zout, nootmuskaat. Bak eerst de spekjes aan tot ze bruin beginnen te worden. Dan doe je het gehakt erbij. Dat bak je ook tot het bruin wordt, het mag een beetje krokant worden bijna. Als je bang bent dat het verbrand dan gaat het goed. Je wilt het vlees karameliseren, dat gaat verder dan alleen even aanbakken. Schep het vlees nu uit de pan en hou het even apart. In dezelfde pan bak je nu de ui, wortel en selderij (in hele kleine blokjes gesneden) aan tot de ui glazig is. Dan doe je de knoflook er in en bak nog even mee. Voeg nu het vlees weer toe (en het eventuele vocht dat hier uit is gelopen). Dan doe je er de tomatenblokjes bij. Ik gebruik meestal 2 of 3 blikjes en soms ook nog een beetje passata. Je kan er ook evt een scheut water bij doen als je het te droog vind (worden). Breng op smaak met peper en zout en een flinke snuf (liefst vers geraspte) nootmuskaat. Eventueel een klein scheutje wijnazijn. Dat laat je dan rustig pruttelen/stoven met deksel op de pan, mag best een paar uur, hoe langer hoe lekkerder. Regelmatig doorroeren en evt een beetje water toevoegen als het teveel inkookt. Serveren met spaghetti en (parmezaanse) kaas naar smaak.

4 jaar geleden

Ik ben vegetariër sinds een paar jaar en het was even zoeken op welke wijze de perfecte pasta bolognese te maken. Hier de absolute winnaar die regelmatig een food orgasme bezorgt. Je kan extra boter toevoegen. https://www.halfbakedharvest.com/roasted-cauliflower-bolognese/

4 jaar geleden

Reactie op Gina - 28 07 2021

Ik ben vegetariër sinds een paar jaar en het was even zoeken op welke wijze ...
Je kan gehakt ook héél goed vervangen door grof geraspte aubergine. Dat kun je in flink olie ook krokant/rul bakken. Je moet dat dan wel minder lang mee laten stoven anders valt het alsnog uit elkaar. Maar het werkt bijzonder goed. Ivm de schil heb je wel echt een scherpe rasp nodig.

4 jaar geleden

Pasta (vlinder) met kip, champignons, witlof, crème fraiche en grove mosterd (met die pitjes) Kipfilet bakken, champignons in stukjes erbij. Witlof erbij als de kip en champignons gaar zijn. 1 bakje 200 ml crème fraiche, twee of meer eetlepels grove mosterd, even roeren. Pasta ondertussen gekookt en erbij. Klaar ✔️ bon appetites 🍝

4 jaar geleden

Pasta (vlinder) met kip, champignons, witlof, crème fraiche en grove moster ...
Wel de witlof in stukjes snijden ☺️

4 jaar geleden

Spaghetti carbonara

4 jaar geleden

Reactie op Elea

Je kan gehakt ook héél goed vervangen door grof geraspte aubergine. Dat kun ...
Oh interessant, ga ik proberen! Bedankt voor de tip.

4 jaar geleden

Pasta zalm Fussili met een spinazie crème saus met gerookte zalm (jazeker mag je dit als je zwanger raakt zolang je het maar vers bij de visboer haalt) en gesmolten kaas Fruit een grote gesnipperde ui in wat olie met verse zwarte peper en knoflook Blus af met wat witte wijn of bouillon Vuur lager, leg hierop 1kg spinazie a la crème uit de vriezer te smelten Snijd intussen de zalm in kleine stukjes (ongeveer 200 gram is al voldoende, naar smaak kan meer altijd). Als je tijd tekort hebt snijd je het klein bij aanschaf en vries je het in tot gebruik. Doe deksel op de pan en laat zachtjes sudderen tot de spinazie gesmolten is en een saus ontstaat Roer er als alles warm is een beetje geraspte kaas doorheen (100 gram minimaal, meer naar smaak) Variatie is evt klein gesneden champignons of paprikaatje meebakken Serveren met fussili Eet Smakelijk 😋 en succes 😊

4 jaar geleden

Tortellini uit de oven is ook heerlijk en echt easy peasy. Je hebt hiervoor een wat diepere liefst ovalen schaal nodig. Kook de tortellini met kaas erin en smelt een groot pak spinazie a la crème. Maak een lekkere rode saus (uit pot kan ook) met gepelde tomaten, basilicum, verse tomaten en Italiaanse kruiden. Liefst ook vers. Doe de gekookte tortellini in een schaal, spinazie erover en tot slot de saus. Daarna een royale laag geraspte kaas en half uurtje in de oven op 200 graden. Laatste 5 minuten op de grill stand. Daarna 5 minuten af laten koelen voordat je het aansnijdt. Dit is lekker met een friszure salade van komkommer. De dressing maak je van azijn, mayonaise en Aromat (groene) naar smaak. Lekker als je dit maakt en de smaak nog even in kan trekken in de komkommer. Enjoy!

4 jaar geleden

Macaroni ovenschotel met ham, kaas en brocolli! Lekkere caloriebom. 🤭