10 Reacties

4 jaar geleden

Poeh wat ingewikkeld! Ik denk twee dingen als ik het lees. Heb je het idee dat je schem in de prullenbak gegooid wordt als eens met ze besproken? Misschien kan je uitleggen waarom het zo belangrijk is, en ook vertellen wat er nu gebeurd. Het tweede wat ik dacht is dat het misschien kan helpen om een keer een weekend dag het helemaal samen te doen. Dan kunnen je ouders ook zien hoe het gaat en wat jij allemaal doet.

4 jaar geleden

Reactie op Puck90

Poeh wat ingewikkeld! Ik denk twee dingen als ik het lees. Heb je het ide ...
Ze slagen alles wat we tegen hun zeggen in de wind of ze lachen het weg. Dan zeggen ze tegen ons 'we weten wat het is' maar als wij zeggen dat we onze manier hebben dan doen ze het toch zoals zij het willen

4 jaar geleden

Reactie op EvitaL

Ze slagen alles wat we tegen hun zeggen in de wind of ze lachen het weg. Da ...
Dit was hier ook het geval bij mij schoonouders. Na een paar keren het aan te halen was het voor ons simpel alles werd meegegeven water, poeder, groentepap,. . en iedere keer opnieuw een schema met de tijden wanneer alles gegeven moest worden. Wij hebben toen echt wel duidelijk gemaakt dat ze hun hier moesten aan houden of dat er anders gevolg kwam (dat ze ze niet meer mochten komen halen). Het is echt in het belang van hun kleinkind zo hebben we dit ook aangehaald.

4 jaar geleden

Reactie op Miene

Dit was hier ook het geval bij mij schoonouders. Na een paar keren het aan ...
Voeding geven we altijd mee want zelf hebben ze niets in huis en ik ga dat wel eens proberen wie niet waagt, niet wint. Dan maak ik er gewoon een klein "dreigementje" van. Want zo als dit kan het gewoon niet verder

4 jaar geleden

Lastig zeg! Als ik het zo lees denk ik dat jullie kindje volledig overprikkeld is na die dag. Waarschijnlijk doordat zijn ritme dus niet is wat hij gewend is! Mijn ouders hadden in het begin ook andere plannen dan zoals wij t vertelde maar hun slapen snachts als n roosje, hun staan niet een hele nacht naast t bedje van mijn kind én hun hoeven geen krijs college te volgen!

4 jaar geleden

Dit heb ik precies hetzelfde als mijn dochter 1.5 uur naar haar vader gaat.. waar ik zelf gewoon bij zit. Mijn dochter is ook 7 maandjes oud.

4 jaar geleden

Tsja ik zou simpel zorgen voor een ander oppasadres zolang je ouders zo doen. Mijn schoonvader mag om dezelfde reden niet oppassen.

4 jaar geleden

Poe lastig hoor. Ik merkte als mijn zoontje bij mijn ouders was geweest, hij heel erg druk was en niet goed geslapen en gegeten. Ik heb dat ook aangegeven bij mijn moeder, ook een aantal keer gefilmd zodat ze het kon zien. Ik heb haar het schema op papier gegeven. Ze schrijft nu ook altijd op hoeveel die heeft gegeten, wanneer geslapen. Mijn zoontje heeft rust en regelmaat nodig. Laatst was er een vervanger bij de opvang, alles fout gegaan. Hoopje ellende kreeg ik terug. Heb het ook aangegeven daar. Ik vind persoonlijk als jouw ouders er geen rekening mee willen houden dan hoeven ze ook niet op te passen. Ik zou het nogmaals bespreekbaar maken, misschien dat ze een keer in jullie huis kan oppassen? Daarnaast is het ook wel belangrijk dat jullie zelf zonder stress vertrekken als jullie hem achterlaten.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar helaas. Mijn schoonmoeder paste elke week op de vrijdag op (bij ons thuis) en het hele weekend was onze dochter elke keer overstuur. Een keertje logeren bij mijn schoonouders was ze zelfs 5 dagen overstuur. Wij dachten eerst dat het aan onze dochter lag, maar toen ze bij de gastouder wel gewoon heel tevreden thuis kwam heeft mijn man een dagje 'meegekeken' met zijn moeder tijdens het oppassen. Wat bleek.. zij dacht het allemaal wel beter te weten en deed dus maar wat de hele dag ipv ons schema van voeden en slapen aan te houden. Ze had enorm last van reflux (koemelkallergie) en zij gaf haar gewoon liggend de fles want dat was makkelijker voor haar zelf 🥴 Ze zag ook de signalen niet als onze dochter het zat was om bijv. ergens mee te spelen of naar bed wilde. Wij hadden besloten om haar niet meer op te laten passen. Dit eindigde uiteraard niet zo leuk, want 'zij had tenslotte al 2 kinderen opgevoed en dat was ook goed gegaan'. Maar onze dochter stond voor ons voorop 😉

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde verhaal. Schoonmoeder neemt ook niks aan van ons schema. Geeft koemelk flessen ipv nutrilon. Wordt vol gestopt met koekjes. Koekje in fruithapje, in de middag een koekje, pudding waar koekje in is verwerkt. Zo moeilijk ben ik echt niet met het schema en mag ze zeker een beetje haar eigen draai aangeven. Maar wij vinden een paar dingen belangrijk, geen koemelk tot 1 jaar, zo min mogelijk suiker. En dan komt ze met lange vinger koekjes aanzetten. Toen sloeg ik helemaal achterover. Zoontje heeft gewoon een gespannen buik van het vol duwen van eten. Paar keer aangesproken maar we werden niet serieus genomen. Vandaag opgehaald vanaf 17u aan huilen, waarschijnlijk buikpijn. Pas na zetpil werd hij rustig en kon hij slapen. Nu heb ik er iets van gezegd en dat als ze ons niet serieus neemt hij dan maar niet meer gaat. Dit leek aan te komen. Dus ben benieuwd te volgende keer. Dus je verhaal is herkenbaar, geen tips helaas. Zelf vind ik het heel lastig om hiermee om te gaan. Helaas leven mijn beiden ouders niet meer maar ik weet zeker dat mijn ouders onze opvoeding wel serieus zouden nemen.