24 Reacties
5 jaar geleden
Als een microlax niet werkt, kun je voor een hoogopgaand klysma gaan. 100% resultaaat
5 jaar geleden
Bij mij hielp, een glas koud water sochtends drinken. En heb poederzakjes gekregen vd huisarts die helpen. Begrijp je frustratie! Sterkte!
5 jaar geleden
Ik heb in het begin van m'n zwangerschap, (rond de 12 weken) 9 dagen geen ontlasting gehad. De verloskundige kon zelfs zien op de echo dat m'n darmen helemaal vol zaten en die vroeg of ik er last van had.. Ik heb toen veel gehad aan de pruimen roosvicee (laxo), ontbijt iedere ochtend (nog steeds) met Brinta en neem savonds een Activia met een schepje lijnzaad. Heb toen in 3 dagen een heel fles laxo (natuurlijk verdund als ranja) gedronken en toen kwam de boel op gang! Heb er sindsdien geen last meer van gehad. Drink geen laxo meer, maar nog wel iedere ochtend m'n pap en savonds bijna tijd een Activia met lijnzaad. En uiteraard veel blijven drinken en een beetje bewegen is ook een goede tip! Heel veel succes en sterkte. 't is een lastig probleem😔
5 jaar geleden
Als je op het toilet zit je voeten op een krukje zodat je knieën hoger zijn dan je heupen(onthouden van na m’n bevalling) en goed de tijd nemen. Toen ook een week niet geweest en het koste me de eerste paar keren echt iets van een uur om te gaan...boek of tijdschrift mee en proberen te ontspannen
5 jaar geleden
Ik zou ook een klysma aanraden aangezien je al meerdere dingen hebt geprobeerd. Dit kun je gewoon bij de apotheek kopen. Ik zou ook zeker niet stoppen met alle natuurlijke middeltjes; veel water drinken, vezels eten, pruimensap etc. Dit zodat je misschien kunt voorkomen dat je volgende week weer in dezelfde situatie zit. Sterkte! Hoop dat je er gauw vanaf bent.
5 jaar geleden
Wat vervelend. Ik heb hier ook last van gehad een periode dus begrijp je helemaal. Ik heb zelf poederzakjes macrogol en elektrolyten van de gynaecoloog gekregen. Mischien is dit wat anders en helpt het jou ook? En verder voeding aan passen? In de ochtend neem ik vaak wat yoghurt i.p.v brood met special flakes (bron van vezels) en beetje lijnzaad.
Ontbijtkoek hielp bij mij ook wel en voldoende fruit en voldoende water! Asl je zwanger bent dan moet je meer water drinken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. 🙏 En anders mischien je verloskundige bellen of ze iets anders voor je hebben
5 jaar geleden
Oh wat supervervelend! Bij mij helpt soms om juist een supervette hap te eten 😂 patat met mayo of een pizza van de pizzeria met salami&spek.. hoogopgaande klysma zoals hierboven gezegd is ook een oplossing waarschijnlijk maar die kan je volgens mij niet zelf doen. Een vriendin van me heeft dit extreme ook gehad & die heeft omdat de zakjes niet hielpen uiteindelijk een soort siroop gekregen, was geen lactulose, maar iets anders, mocht ze ook maar 1 keer gebruiken & toen kwam het goed los... zou morgen de HA gewoon weer bellen! De tip van het krukje is ook een goeie!
5 jaar geleden
Zonnature pruimensap. S ochtends 2 glazen, Smiddags 2 glazen. Dit herhalen tot dat het weer goed op gang is. Daarnaast goed drinken
5 jaar geleden
Als microlax niet werkt, zou ik je huisarts bellen. Dit is niet prettig maar ook zeker onverstandig om mee door te lopen omdat je anders misschien schade aan je onderkant maakt als je uiteindelijk dan naar het toilet kunt als je lang wacht. #die ellende wil je niet voor je bevalling uit. Succes hoor