28 Reacties

4 jaar geleden

Staat in de cao vermeld dat je recht hebt op langer pauze?

4 jaar geleden

Reactie op Merelln

Hoeft niet in de Cao te staan, dit is wettelijk bepaald .. het is een recht tijdens zwangerschap

4 jaar geleden

Reactie op Kever

Hoeft niet in de Cao te staan, dit is wettelijk bepaald .. het is een recht ...
Oh wist ik niet. Goed om te weten!

4 jaar geleden

T gaat echt van je werktijd af. Anders zou het meer verschuiving van je werktijd zijn. Ik werk sowieso al een jaar thuis nu, maar vooral in het begin veel gebruik van gemaakt om even te gaan liggen of een extra rondje te wandelen.

4 jaar geleden

Je hoeft niet eerder of langere door te gaan met werken. Ik werk zelf op een KDV en ik heb al een tijdje extra pauze. Dit gaat echt van je werktijd af

4 jaar geleden

Als je eerder begint / langer doorgaat heb je daarmee niet echt langer pauze, want dan werk je dus een uur buiten werktijd nog. Dus naar mijn weten is dat tijdens werkuren. Ik probeer lunch pauze altijd te nemen (deed ik hiervoor ook zelden door drukte, gewoon achter pc lunchen) dus nu ga ik even een stuk wandelen. En verder probeer ik dan smiddags even een koffie / thee break te nemen. Ik ga dan bewust zonder telefoon&pc heel ff momentje voor mezelf. Die momenten helpen me heel erg!

4 jaar geleden

Ik heb het maar gevraagd op werk of ze ermee akkoord gaan dat ik 2x 20 minuten extra pauze neem om te rusten of te wandelen. Ben benieuwd.. voel me zo bezwaard maar merk wel steeds meer dat ik meer rust nodig heb en ook meer beweging overdag in plaats van continu zitten aan de eettafel. In de middag loop ik altijd een klein rondje maar moet binnen een half uur wandelen en eten dus vaak maar 10 minuten beweging.

4 jaar geleden

Ik vind het ook ingewikkeld om dit bespreekbaar te maken, maar ik ben zo snel moe! Het wisselt ook erg. Op welk punt vraag je om meer rust?

4 jaar geleden