19 Reacties

5 jaar geleden

De arbo arts is er om je te helpen en ook te beschermen. Na maanden thuis te zitten ga je sowieso lekker rustig beginnen met eens een keer koffie drinken met je leidinggevende. Als je het wil vertellen moet je het doen, als je het niet wilt, dan niet. Voordeel aan de arbo is dat ze de details niet mogen doorspelen naar de werkgever. Ik zit momenteel ook thuis, de arbo arts weet het wel, op werk nog niet. Dat heeft de arbo arts ook geadviseerd. Je bent echt niets verplicht.

5 jaar geleden

Jij zelf komt op nummer 1! Het is toch niet jouw schuld dat je in een burnout terecht bent gekomen. Ik zit zelf niet in de ziektewet, maar werk-privé situaties vind ik (werk in de zorg) altijd ingewikkeld. Toch gaat het nu om jouw en je groeiende spruit. Vraag idd hulp aan een vertrouwenspersoon of de arbo arts. Probeer je kwetsbaar op te stellen, maat voel jezelf alsjeblieft niet schuldig. Het is je gelukkig gegund!

5 jaar geleden

Jouw zwangerschap zal hopelijk je re-integratie niet belemmeren. Zie die twee dingen dan ook apart van elkaar. Je kan het natuurlijk melden maar jouw arbo arts zal er niets mee doen, tenzij jouw zwangerschap zodanig klachten geeft dat je niet kan reintegreren. Met andere woorden. Zolang jij je goed voelt kan je gewoon reintegreren. Succes! 😊

5 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben ook burnout geweest en net gestart met reintegratie. 1 werkochtend gehad nu... En blijk wonder boven wonder zwanger te zijn, nu 6 weken. Wat ik voornamelijk geleerd heb van de burnout periode is dat Ik op nummer 1 sta, en werk zeker niet! Over 2 weken heb ik een gesprek met de bedrijfsarts en dan ga ik het haar melden.. Ben ook benieuwd naar de reactie en haar advies. Ik heb nl net voor mijn verzuim 2x een miskraam gehad...... Veel succes en denk aan jezelf en de kleine uk!!!

5 jaar geleden

Lastig parket, maar je bent na zovwel jaar eindelijk zwanger, gefeliciteerd! Ik zou vooral goed nadenken over de manier hoe je het brengt. Ik weet niet wat je voor werk doet, maar als je jouw zwangerschap aangrijpt als reden om niet te starten met je reïntegratie zou ik er als werkgever wel snel klaar mee zijn. Begrijp me niet verkeerd, maar het belangrijkste dat een werkgever wil zien is de wil om te reïntegreren... kijk vooral naar mogelijkheden waarop het wel kan✌

5 jaar geleden

Reactie op Chitra

De arbo arts is er om je te helpen en ook te beschermen. Na maanden thuis t ...
Dankjewel voor je geruststellende woorden. Ik ben benieuwd wat de arbo arts me gaat adviseren. Hopelijk komt t bij jou ook op zn pootjes terecht :)

5 jaar geleden

Jij zelf komt op nummer 1! Het is toch niet jouw schuld dat je in een burno ...
Ik heb afgelopen maanden vaak geoefend met mezelf op 1 zetten maar t gaat nog steeds niet automatisch 😅 En nee, het is zeker niet mijn schuld, die burnout. Dankjewel voor je tips!

5 jaar geleden

Jouw zwangerschap zal hopelijk je re-integratie niet belemmeren. Zie die tw ...
Nee ik wil juist graag reintegreren. Misschien is t in mijn hoofd allemaal iets teveel aan elkaar geplakt allemaal. Het zijn eigenlijk 2 verschillende dingen.

5 jaar geleden

Reactie op Tiniecarina

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben ook burnout geweest en net gestar ...
Dankjewel! Jij ook! Voelt t fijn om weer gestart te zijn met de reintegratie? Dankjewel, jij ook veel succes gewenst :)

5 jaar geleden

Reactie op Kremer

Lastig parket, maar je bent na zovwel jaar eindelijk zwanger, gefeliciteerd ...
De wil is er zeker. Ik moet wel naar mezelf.blijven luisteren en goed onderscheid maken tussen wat door de al bestaande klachten kwam en wat zwamgerschapskwaaltjes zijn ;)

5 jaar geleden

Reactie op Muismethummeltje

Dankjewel! Jij ook! Voelt t fijn om weer gestart te zijn met de reintegrati ...
Ja eigenlijk wel. Ik reintegreer op een andere werkplek en dat voelt super goed. Mag hier maar 3 maanden blijven... Maar het begin is er! Ga jij op je eigen plek terug?

5 jaar geleden

Reactie op Tiniecarina

Ja eigenlijk wel. Ik reintegreer op een andere werkplek en dat voelt super ...
Oh goed om te horen! Nou... daar twijfelen zowel ik als de werkplek aan, of dat wel haalbaar is. Ook omdat ik al jarenlang aanrommel met werkfit zijn. We gaan misschien een andere plek onderzoeken. Wat natuurlijk ook best eh, gek is gezien mn situatie. Hopelijk gaat je reintegratie voorspoedig!

5 jaar geleden

Gefeliciteerd en zet em op!!

5 jaar geleden

Voor wie het interessant vind: gesprek met de arbo arts verliep goed. De situatie rondom werk en de zwangerschap zijn los van elkaar gezien en besproken en er werd inderdaad geadviseerd het nog niet te melden tot de 12 weken. Het lucht op het gesprek te hebben gehad en dat het elkaar niet in de weg hoeft te staan.

5 jaar geleden

Voor wie het interessant vind: gesprek met de arbo arts verliep goed. De si ...
Dat klinkt positief!! Knap gedaan 😊 Nogmaals succes met je re-integratie 🤗

5 jaar geleden

Ik zit thuis met een burnout en een beknelde zenuw bij de schouderblad. Ik heb over 2 weken me tweede gesprek met de arbo arts en ik zit enorm te twijfelen om door te geven dat ik zwanger ben.. ivm het verslag dat word doorgestuurd.

5 jaar geleden

Reactie op Troellie

Ik zit thuis met een burnout en een beknelde zenuw bij de schouderblad. I ...
De arboarts zei tegen mij dat hij inhoudelijk niks mag doorsturen. Alleen een soort conclusie van het advies. Hij zei dat t goed was dat ik mn zwangerschap noemde naar hem, en dat hij daar niks over mag en hoeft te melden naar een werkgever

5 jaar geleden

Voor wie het interessant vind: gesprek met de arbo arts verliep goed. De si ...
Wat fijn!!!! Goed gedaan

5 jaar geleden

De arboarts zei tegen mij dat hij inhoudelijk niks mag doorsturen. Alleen e ...
Top! Toevallig heb ik de zelfde arbo arts als 4 jaar terug en ze is echt super, ik ga het gewoon vertellen ze bel mij eind november begin december en ik heb 3 december me eerste echo dus dan kan ik zeggen dst het nog pril is en ik wil dat niemand het weet.