15 Reacties

3 jaar geleden

Hoi! Wij hebben direct na de geboorte een jongerengroeirekening geopend bij de ABN. Dit zodat de kinderbijslag op zijn eigen rekening word gestort. 0,0 rente zag ik. Ook hebben wij de opdracht gegeven om elke maand een vast bedrag over te boeken naar zijn rekening. Zo heeft hij, wanneer hij 18 wordt, al een aardig potje😊

3 jaar geleden

Wij hebben van de regiobanken een zilvervloot spaarrekening. Hierop kan tot €600 per jaar worden gespaard (hogere rente). Deze wordt gevuld door opa&oma 🥰. Daarnaast hebben we een jongwijs rekening (ook regiobank), dit is tot 8 jaar een spaarrekening, daarna komt er een betaalrekening bij. Aan beiden zijn verder geen kosten verbonden.

3 jaar geleden

Ik heb via de Rabobank een regenboogrekening voor mijn dochter. Ik kan gewoon kosteloos daar geld op zetten. Zo vaak als ik wil. Mijn ouders sparen hier ook op voor haar. Je betaalt geen afsluitkosten. Variabele rente tot 0,10%. Vanaf de 18e verjaardag krijgt je kind beschikking over het tegoed. Tegoed is vrij opneembaar.

3 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Ik heb via de Rabobank een regenboogrekening voor mijn dochter. Ik kan gewo ...
Wij hebben indd precies hetzelfde als dit :)

3 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Kunnen je ouders rechtstreeks overmaken naar de regenboog rekening ?

3 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

3 jaar geleden

Reactie op bloempje098

Ja dat kan!

3 jaar geleden

Spaarrekening op onze eigen naam voor hem en beleggersrekening. Beide bij de ING. Niet gekeken naar rente en kosten maar gemak. Mocht hij er op zijn 18e niet aan toe zijn dan is het geld nog in ons beheer😇

3 jaar geleden

Reactie op Famke123

Spaarrekening op onze eigen naam voor hem en beleggersrekening. Beide bij d ...
Wij precies dit! Ook een spaarpot in huis waar al het kleingeld in gaat.

3 jaar geleden

Reactie op bloempje098

Ja. Die doen maandelijks een automatische overboeking, maar hebben ook al een keer los geld ernaar overgeschreven.

3 jaar geleden

Wij hebben op onze eigen rabo spaarrekening een apart spaarpotje gemaakt voor ons zoontje. Zo blijft het geld in ons eigen beheer en kunnen we het later voor hem gebruiken voor wat hij op dat moment dan ook maar nodig heeft (studie? Rijbewijs?)

3 jaar geleden

Hier een zilvervloot van de RegioBank en een extra spaar rekening. De zilvervloot kun je tot 600€ per jaar storten. Als het kindje 18 is krijgt het van de RegioBank 10% bonus dus dit leek ons een hele mooie rekening

3 jaar geleden

Wij hebben een gewone betaalrekening bij de ASN geopend. De hoeveelheid rente van een spaarrekening of depositorekening woog niet meer op tegen het feit dat je meestal tot 16 of 18jaar niet bij het geld kan. Voor ons was een duurzame bank belangrijk. De ING en Rabo investeren nog steeds in de wapenhandel en palmolie. Het voelde voor ons gek als wij een beetje oke toekomst voor onze zoon willen, om dat bij een bank te doen die zo schoftig met de aarde omgaat.

3 jaar geleden

Wij beleggen voor de kinderen, spaargeld op een spaarrekening wordt alleen maar minder waard met deze rente en inflatie

3 jaar geleden

Wij hebben een gewone betaalrekening bij de ASN geopend. De hoeveelheid ren ...
Ooo dat wist ik niet!