21 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk dat het flesje om 5u gewenning is geworden. Zou verder niet zo goed weten hoe je dit aan zou moeten pakken. Hoop dat je iets aan de ervaringen hebt van andere moeders met vroege vogels

3 jaar geleden

Wat ik hier doe is een fles geven op der kamer en terug naar bed Vanochtend 5:15 fles gegeven en daarna heeft ze doorgeslapen tot 07:30. Hier maakt t ook niet uit hoe laat ze naar bed gaat. Gisteren was t 19:30. Maar vaak gaat ze ook 18:00.

3 jaar geleden

Slaaptipsvoorbabys heeft hier ook een gids over. Daar staan een hoop tips en tricks in hoe je je vroege vogel een beetje kan helpen. Misschien heb je daar nog wat aan. Wat je doet is denk ik al heel goed hoor, maar wie weet kan dat net dat zetje geven dat ze een uurtje of anderhalf langer doorpakt 💪

3 jaar geleden

Tips die wij hebben gekregen van de slaapcoach omdat onze zoon (1 jaar) vroeg wakker werd (inmiddels tussen 06-07:00): - Dag nooit eerder starten dan 06:00 - Ontbijt (dus ook een fles!) pas geven om 07:00, anders gewennen ze aan vroeg eten en worden ze daar wakker door - In de ochtend al meteen naar buiten, spelen in de tuin of wandelen. In het zonlicht zijn - Wakkertijd aanhouden (2-3-4 ritme) dus gewoon naar bed als die tijd voorbij is (wij dachten werkt nooit maar hij ging ineens 2x per dag 1,5-2 uur slapen) - Niet wakker maken uit dutjes - Kamer echt donker maken zodat ze niet van vroege zonnestralen al wakker worden - Niet eerder dan 18:00 de nacht in Dit zijn een beetje de algemene adviezen 🙂

3 jaar geleden

Ik geloof dat je ritme prima is zo, je zou bedtijd nog een half uurtje kunnen verlaten. Dus naar 7uur verplaatsen misschien maakt dat nog wat verschil.

3 jaar geleden

Ohw wat ik trouwens ook doe is een fles drinken mee in bed leggen, voor de dorst. Het komt sochtends wel regelmatig voor dat ze drinkt en dan weer even verder gaat slapen. Dus als je kindje dorst heeft maar niet perse die fles hoeft zou je kunnen proberen water of iets anders in bed mee te geven.

3 jaar geleden

Reactie op somedaybebe

Tips die wij hebben gekregen van de slaapcoach omdat onze zoon (1 jaar) vro ...
Hoi Even een vraagje ze hebben als tip gegeven dat je ze dus niet wakker moet maken uit dutjes begrijp ik. Maar wat als hij langer doorslaapt bijv ochtend of middag dan kom ik niet uit mey de 2-3-4 ritme. Ik moet mijn zoontje namelijk altijd wakker maken anders slaapt hij rustig 2 uurtjes ochtend en middag.

3 jaar geleden

Ik denk dat elk kindje anders is, maar wij hadden hier de laatste 2 weken ook opnieuw heel vroege ochtenden (04:30/05:00 😴). Nu laten we hem overdag nog maar maximum 2u slapen (dat is ook wat ik als gemiddelde vond voor deze leeftijd, daarom dat we dat geprobeerd hebben). Ochtenddut maken we hem wakker na max 45min. Namiddagdut maken we hem dan wakker zodat hij in totaal aan niet meer dan 2u komt. Ik moet zeker niet altijd wakker maken, maar soms wel. Gaat slapen rond 19u/19u30. Sinds toen wordt hij pas wakker tegen 7u, echt zalig! Was in principe altijd tegen het wakker maken bij dutjes en ik had het ook nooit gedaan als hij pas na 6u zou wakker worden, maar ik kon het zelf nog maar moeilijk aan elke ochtend zo vroeg wakker zijn, dus toch maar geprobeerd en het werkt wel.. als hij toevallig een dagje meer slaapt overdag is hij de dag daarna ook weer meteen vroeg wakker. Dus het houdt bij hem zeker verband. Vanochtend weigerde hij voor de eerste keer het ochtenddutje, dus ik denk dat dit er nu stilaan af gaat gaan en dan kan in de middag wel gewoon 2 uurtjes slapen.

3 jaar geleden

Ik zit met hetzelfde probleem en ben langzaam zijn ritme aan het verschuiven. Een paar dingen die mij opvallen is: - Teveel slaap overdag betekent ruk slapen snachts (sochtends half uur en smiddags max 1:45 minuten) - Ik ben zijn bedtijd richting 7 uur aan het verplaatsen afhankelijk wanneer hij wakker wordt van zn middagdut. Daarna 4 uur wakkertijd. Wat de slaapcoaches zeggen: te weinig slaapdruk zorgt of voor vroeg wakker worden of slecht slapen savonds. Rond 18h wordt hij wel al moe, maar hij kan dan nog makkelijk wat langer opblijven. - We gaan sowieso pas om 6:45-7:00 uit bed en hij eet pas om 7:15. Om geen associatie met eten en wakker worden te maken. Maar elk kind is weer anders en ik moet ook echt giga veel geduld hebben, maar hij wordt nu tussen 5:30 en 6:00 wakker ipv van 4:30 en 5:00. Ik heb ook gemerkt dat zijn hoeveelheid slaapbehoefte snachts zo een 11 uur is. Logisch dus dat als hij voor 19h gaat slapen hij voor 6 uur wakker wordt.

3 jaar geleden

Hier ook lang vroege vogel gehad. Wat hielp: - 30min-45min ochteddut en ten vroegste 9.30 starten (is eerste dagen afzien om haar zolang wakker te houden maar het helpt wel) - 2u middagdut - tussen middagdut en bedtijd max 4uur wakkertijd (soms is dit 18.15 bedtijd, soms 19.30) - eerst boterham geven en nadien pas ochtendfles - avondfles beneden geven en pas nadien bedritueel. Dit om geen associatie te maken tussen fles en slapen - ze heeft ook buisjes gekregen want had continue oorontstekingen maar geen idee of dit hielp - ik heb haar ook weer pyjama aangedaan en niet enkel body want soms had ze het koud. Natuurlijk niet bij warme temperaturen. En elk kind is anders - we gebruiken ookw eer white noise, de hele nacht en kamer pikdonker (rolluiken) Sindsdien slaapt ze min 12u per nacht en dus ofwel wakker rond 6.30/6,45 bij vroege bedtijd ofwel rond 7.30/7.45 bij latere bedtijd. Bij zo’n laat opsta uur proberen we nu ochtenddut laten vallen (nu eerste keer). Alleen als ze ziek is, wijken we van bovenstaand af. Overgang duurt wel even, denk 2 weken maar het helpt wel even vol te houden! Succzs!

3 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Wat ik hier doe is een fles geven op der kamer en terug naar bed Vanochtend ...
Hier slaapt ze dus niet door na die fles om ca 05u (doen wij ook en daarna weer op bed leggen) 🥲

3 jaar geleden

Hier ook vroege vogels alle 3 wel nu de 3de wel erg vroeg tussen 5uur a half 6. En idd ook optijd naar bed rond 6 en hij slaapt ook liever in de ochtenden langer. Ik volg hem gewoon en komt ons beter uit dat hij ochtend dus langer slaapt dan de middag dit ivm andere kids ophalen van school. Maak heb wel altijd 4uur wakker ivm slapen avonden. Hij heeft overdag geen vast ritme qua slapen. Vaak nu wel 2.5 tot 3uur op dan zijn 1ste slaapje. (Slaapt 2x per dag) Maaaar vorig weekend dus 2 volle dagen Efteling geweest alle 3 geen ritme en leuke lange dagen! Slaapt hij nu dus gewoon tot 6/7 en rond half 7/7 bed tijd. Super fijn! Haha Dus 2 volle dagen ander ritme en door halen voor zijn doen heeft voor nu gewerkt mag van mij zo blijven. Op naar de Efteling dus! 😜

3 jaar geleden

Ik lees even mee met de tips want hier ook een die rond 05:30 uur al kletsend in zijn bed ligt. Hij heeft verder een prima ritme en is supervrolijk. Ik ga starten met: - niet eerder opstaan dan 06:30 uur (dat zou voor ons goede tijd zijn en lijkt me voor hem ook haalbaar) - niet voeden/ontbijten voor 07:00 uur. Ik geef bv maar hoorde van een vriendin dat haar kindje beter slaapt nu ze s ochtends niet meer voed (kindje is al wat ouder). Ik blijf bv geven maar ga proberen dat wat later aan te bieden. Wij hebben de gewone gids van slaaptipsvoorbaby’s maar volg ook snuggles and dreams. Stel je hebt een wakkertijd van 4 uur, betekent dat dan dat je hem na 4 uur wakker in bed legt of dat hij met 3,45 uur wakker in bed gaat zodat hij max 4 uur wakker is?

3 jaar geleden

Geen tips helaas.. onze dame is altijd tussen 6 en 7 wakker.. maakt niet uit hoe laat ze naar bed gaat of hoeveel ze overdag heeft geslapen.. meisje van de klok denk? Soms slaapt ze 2x 2 uur op een dag en soms maar 1! 1 uur.. en dan nog gewoon tussen 18.30 en 19.00 naar bed.. en dan altijd tussen 6 en 7 wakker.. wel pas altijd na 7 uur opstaan

3 jaar geleden

Reactie op JetteA

Ik lees even mee met de tips want hier ook een die rond 05:30 uur al kletse ...
Ja ik ga mijn dochter 3.45u wakkertijd naar boven, pyjama aan, verse pamper en naaf boven!

3 jaar geleden

Ik zou haar gewoon laten leggen en niet uit halen voor 6u na een week snapte hij hier dat het niet de bedoeling was om telkens dan een flesje te krijgen.

3 jaar geleden

Reactie op somedaybebe

Tips die wij hebben gekregen van de slaapcoach omdat onze zoon (1 jaar) vro ...
Deze tips passen wij al dagelijks toe, maar hebben nog steeds een hele vroege ( tussen 05.00 en 06.00 wakker ) en pas laat gaat slapen ( tussen 21.30 en 22.00 en wil ook echt niet eerder slapen. )

3 jaar geleden

ik zou die fles proberen uit te stellen

3 jaar geleden

Reactie op 19Marloes90

Geen tips helaas.. onze dame is altijd tussen 6 en 7 wakker.. maakt niet ui ...
Tussen 6 en 7 vind ik persoonlijk redelijk normaal voor een baby en niet echt vroege vogel 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Tussen 6 en 7 vind ik persoonlijk redelijk normaal voor een baby en niet ec ...
Nee klopt.. maar probeerde te zeggen dat er ook kindjes van de klok zijn.. dus maakt niet uit hoeveel ze slapen overdag oid maar dat ze dan alsnog dezelfde tijd als anders wakker worden.. lees idd terug dat ik dat iets duidelijker neer had kunnen zetten 🤭