34 Reacties

2 jaar geleden

Ik doe meestal suspectere dikke laag en dan talkpoeder van Zwitsal er overheen

2 jaar geleden

Vaak luier wisselen, zo min mogelijk vocht erbij.

2 jaar geleden

Hier altijd bepathen dikke laag en wat vaker de luier wisselen. Vooral proberen te voorkomen dat ze lang met poepluier lopen

2 jaar geleden

Ik zweer bij de billenzalf van Dr. Leenarts. Werkt hier fantastisch.

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Hier altijd bepathen dikke laag en wat vaker de luier wisselen. Vooral prob ...
Ja hebben periode gehad en dan rook je door heel de kamer dat hij had gepoept als hij echt net klaar was en binnen kwam馃槄 nu hebben we het geluk dat de lucht minder is maar tenzij we m zien hurken weten we het niet meer meteen. Zullen inderdaad wat vaker controleren

2 jaar geleden

Vaak verschonen inderdaad en ik gebruik aldanex, nieuwe manier om luieruitslag te voorkomen en genezen. https://www.luieruitslag.nl/over-aldanex/

2 jaar geleden

Camillosan cr猫me. Is op basis van kamille en heel rustgevend voor de huid. Wij hadden ook voortdurend enorm rode billen bij zoontje. Met kapotte plekjes en tot bloedens toe. Echt afschuwelijk. Toen zijn we deze zalf gaan gebruiken en dat was een groot succes!

2 jaar geleden

Reactie op DemiJJ

Ja hebben periode gehad en dan rook je door heel de kamer dat hij had gepoe ...
Haha ja hier wordt ook vaak ongegeneerd aan de billen geroken. Vind hij heel grappig gelukkig

2 jaar geleden

Reactie op Puck90

Haha ja hier wordt ook vaak ongegeneerd aan de billen geroken. Vind hij hee ...
Ja hier ook, vriend vaak als ie denkt wat te ruiken, dan z'n neus erbij en dan kokhalzen馃ぃ als je denk dat je wat ruikt is die extra controle niet nodig als je er niet tegen kan馃ぃ馃槄

2 jaar geleden

Had mijn dochter paar weken terug ook. Gewoon veel blijven smeren voor de nacht deed ik veel talkpoeder er op. Vond ze ook prettiger omdat ik er dan zelf niet aan komt. En veel luiers verschonen. Na ongeveer 1,5 a 2 weken was het weg.

2 jaar geleden

Wij merken dat de droge huid zalf van dr leenarts goed werkt en vanuit het ziekenhuis hebben we Orabase gekregen, dit is online ook gewoon te koop. Is een zalf/creme die vooral gebruikt wordt rondom stoma鈥檚 om wondproblemen te voorkomen maar werkt dus heel goed om een afsluitende laag op de kapotte billen te maken zodat de urine en poep niet verder kunnen irriteren en de huid de kans krijgt te genezen.

2 jaar geleden

Sudocreme beter niet, brandt mega als huid kapot is 馃檲 Weleda billenbalsem was hier de truc! Ook bij kapot lekker door calendula die erin zit. Lekker dik en erin kloppen ipv smeren

2 jaar geleden

Calendulan zalf van VSM werkt ook erg goed. Twee weken geleden hier hetzelfde probleem.

2 jaar geleden

Dr leenarts

2 jaar geleden

Ik zit trouwens te denken, kan het geen schimmel zijn? Als de roodheid blijft zou je evt even naar de huisarts kunnen gaan maandag, want dan helpt alleen een schimmel cr猫me.

2 jaar geleden

Reactie op Zandhoopje

Ik zit trouwens te denken, kan het geen schimmel zijn? Als de roodheid blij ...
Hoe herken ik dat?

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft laatst 4 kiezen tegelijk gekregen en had ontzettend luieruitslag. Vuurrood en mocht er niet aankomen. Heel veel luiers verschoond, om de 2u plasluier en met poep rende ik vaak naar de luiers voor verschonen. De billen gewassen of met oliedoekjes schoongemaakt, dat schuurt allebei minder. Daarnaast sudocreme hele dikke laag maar dan ook echt dik, zodat plas en poep niet te snel de huid raken. Wij hebben ook cicaplast van la roche posay en die is ook fijn voor rode billen. Hier heeft het een week geduurd dat het vuurrood was. Na 2 dagen wel minder pijnlijk en verbetering.

2 jaar geleden

Reactie op DemiJJ

Hoe herken ik dat?
Mijn dochter heeft het ook een keer gehad. Het was een beetje vlekkerig rood en ging niet weg na een aantal dagen goed smeren met sudo etc. Je kunt bij de drogist hier creme voor kopen ( hoeft dus niet op recept). Was na 2 dagen meteen over!

2 jaar geleden

Reactie op m.anon

Mijn dochter heeft het ook een keer gehad. Het was een beetje vlekkerig roo ...
Ik had overigens wel eerst een foto naar mijn huisarts gestuurd en die gaf dit aan馃榿

2 jaar geleden

Wij hebben toevallig precies hetzelfde sinds gisteren. Zomaar opeens :( wel veel poepluiers die ik zsm probeer te verschonen. M鈥檔 dochter heeft het eerder eens gehad en toen kregen we een tube zinkzalf met vaseline. Die ben ik nu ook maar weer aan het proberen. Als het na dit weekend niet verbeterd bel ik maandag de dokter om idd the checken of het geen schimmel is.