27 Reacties

4 jaar geleden

As we speak zit ik ook op dit moment, voor de zoveelste keer, rond te speuren op het internet naar de juiste roestrode kleur. Dus ik lees even mee.

4 jaar geleden

https://www.karwei.nl/wooninspiratie/b/ontdek-kleur hier heeft de karwei wel over een kleurcode.. maar ik weet niet of je deze roest mooi vindt of meer opzoek bent naar een donker kleur roest. Ik vind die kleur ook prachtig, maar zo moeilijk om de juiste tint te vinden! Haha

4 jaar geleden

Reactie op Elisabethhh

100 procent kastanje en puur kastanje van Flexa zijn ook mooie tinten roest!

4 jaar geleden

Heb je hier wat aan?

4 jaar geleden

Ik zou wat kleurtesters van Flexa bestellen!!

4 jaar geleden

Deze is van de Kwantum. Roasted pumpkin. Maar het is een krijtverf en ik ben er zelf niet zo over te spreken. Maar misschien is dit een beetje de kleur die je zoekt?

4 jaar geleden

Ik had deze gezien via Pinterest

4 jaar geleden

Hoort bij deze afbeelding

4 jaar geleden

Reactie op gvanveen25

Hoort bij deze afbeelding
Dit is precies een beetje het probleem wat ik beschrijf, de kleur op deze foto vind ik namelijk echt perfect! Maar als je die dan vergelijkt met die site van kwantum, zie ik echt een totaal andere kleur :-(

4 jaar geleden

Deze is van de Kwantum. Roasted pumpkin. Maar het is een krijtverf en ik be ...
Ik zoek hem iets ‘feller’ denk ik.. al vind ik dit ook erg mooi!

4 jaar geleden

Heb je hier wat aan?
Van welke winkel/merk zijn deze?

4 jaar geleden

Heet dit ook niet terracota kleur? Ik ben ook op zoek naar zo’n kleur!

4 jaar geleden

Reactie op sabi92

Heet dit ook niet terracota kleur? Ik ben ook op zoek naar zo’n kleur!
Dat kan idd ook ja, is nagenoeg hetzelfde geloof ik :-)

4 jaar geleden

Ik heb de karwei verf IG-PS-1063 gekocht. Via verf.nl want helaas kan je nu niet laten mengen bij de Karwei. Hij zit er alleen nog niet op, dus kan je het resultaat niet laten zien nog🙈 Maar genoeg plaatjes van die kleur zijn er te vinden op instagram en Pinterest.

4 jaar geleden

Op je beeldscherm kun je heel lastig de juiste kleur beoordelen. Ik ben zelf interieur styliste en gebruik een kleurenwaaier. Je zou kunnen kijken of je deze kunt huren ergens zodat je de juiste kleuren kunt vinden. De codes die er op staan kun je doorgeven aan de verfzaak waar je je verf besteld. Histor gebruikt kleurenkaartjes in een spectrum. Je zou daar eens kunnen vragen of ze daar wat van op kunnen sturen in het roestbruine spectrum. Blijft leuk he dat kamertje stylen! Heel veel plezier ermee!

4 jaar geleden

Misschien een idee om een aantal testers te bestellen? Dan kun je die gewoon naast elkaar op de muur smeren en kijken welke je het mooist vindt. Daarna bestel je dan een grotere hoeveelheid om de hele muur te doen..

4 jaar geleden

Reactie op Pinqoe

Ik heb de karwei verf IG-PS-1063 gekocht. Via verf.nl want helaas kan je nu ...
Praxis doet wel nog verf mengen!

4 jaar geleden

Bij een andere post op dit forum zag ik een muur die ik echt perfect vond. Die was met deze verf gedaan, 2 lagen. Op de foto daar kwam hij veel warmer/wat meer richting oranje over. Ik denk dat je sowieso via een scherm nooit echt goed kan bepalen hoe een kleur er op je muur uit ziet, omdat het niet alleen van de instellingen van je beeldscherm af hangt, maar ook van de lichtinval op de kamer. Het beste kun je toch proberen wat kleurstrookjes te vragen bij een lokale bouwmarkt, en dan nog wat testers bestellen.

4 jaar geleden

Reactie op Elea

Bij een andere post op dit forum zag ik een muur die ik echt perfect vond. ...
Hier even een screenshot uit dat andere topic, zo ziet het er daar op de muur uit dus.

4 jaar geleden

Deze is van de Kwantum. Roasted pumpkin. Maar het is een krijtverf en ik be ...
Waarom ben je er niet over te spreken? Ik vind de kleur heel mooi!