3 Reacties

één jaar geleden

Die van mij is ook echt een slechte slaper en slaapt ook heel laat altijd ( lees: wanneer wij naar bed gaan dan gaat hij nog niet slapen.) Heel vermoeiend kan dat soms zijn. Wanneer hij overdag niet geslapen heeft (wat ook steeds vaker voor komt), slaapt hij zo rond 20.00. Het zijn soms hele lange dagen. Ik heb maar geaccepteerd dat het een beetje bij hem hoort. Dat in de nachten wakker worden herken ik ook wel, hij slaapt bij ons in bed dus is al gelijk dichtbij, maar in slaap vallen doet hij dan alleen maar als hij letterlijk bij mij op de borst ligt. Na het eten gaan we wel naar boven maar ik probeer hem niet meer op bed te leggen hoor, als hij moe is dan komt hij vanzelf wel liggen. Anders zijn het hele lange avonden.

één jaar geleden

Wij hebben enorm veel baat gehad bij een telefonisch slaap coach consult via slaaptipsvoorbabies. Hebben nu onze avonden weer terug en een uitgerust en vrolijker kindje. Heel veel waard. Onze les: Ze hebben gemiddeld echt nog een boel slaap nodig en de natuurlijke slaaptijd is echt rond 19:00/19:30 uiterlijk ivm melatonine opbouw. Dat kan misschien een keertje een half uurtje afwijken maar echt geen uren (zoals bij ons het geval). Toen we dit doorbroken hadden ging onze zoon terug 11 uur slapen elke nacht met nog 2 uur smiddags. Daarvoor haalde hij 9 uur snachts en overdag 1 tot 2 uurtjes.

één jaar geleden

Die van ons gaat 20:00 uur op bed en slaapt dan meestal rond half 9. Middag dutje is wel gelijk. Hoe laat start jullie dag? Wat voor slaapritueel heb je? Bij ons wordt die op allerlei manieren gerekt meestal zonder succes 🤣